تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798780686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بایدها و نبایدهای مواجهه با آلودگی هوا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بایدها و نبایدهای مواجهه با آلودگی هوا
مرکز بهداشت شهرستان تبریز با صدور اطلاعیه ای بایدها و نبایدهای مواجهه با آلودگی هوا را تشریح کرد.
آلودگی هوا عبارت است از وجود هر نوع آلاینده اعم از جامد، مایع، گاز و یا تشعشع پرتوزا و غیرپرتوزا در هوا و در مدت زمانی که کیفیت زندگی را برای انسان و دیگر جانداران به خطر اندازد و یا به آثار باستانی و اموال خسارت وارد آورد.

به جز آلاینده مونوکسید کربن، کسی به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست نمی‌دهد، اما آلودگی هوا می‌تواند بیماری‌های زمینه‌ای را در افراد تشدید کند و این تشدید ممکن است حتی سبب مرگ فرد شود.

کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی-ریوی همچنین کسانی که آلرژی‌های فصلی یا محیطی دارند، گروه‌های در معرض خطر آلودگی هوا محسوب می‌شوند؛ از این رو این گروه‌ها باید از تردد در هوای آلوده جدا خودداری کنند.

 آلودگی هوا، سبب افسردگی، کم حوصلگی، سستی و بی‌اشتهایی کودکان می‌شود و همچنین افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا را دارند مثل، ماموران راهنمایی و رانندگی، نیروهای اورژانس و هلال احمر بیشتر در معرض آسیب‌ها و خطرات ناشی از آلودگی هوا هستند.

با توجه به اینکه شهر تبریز ایام آلوده‌ای را پشت سر می‌گذارد از این رو توصیه‌های بهداشتی هنگام بروز پدیده آلودگی هوا بسیار مهم است؛ ورزش و فعالیت بدنی در فضای باز در چنین هوایی ممنوع بوده و این کار برای افراد مبتلا به آسم، دیابت، بیماری‌های قلبی یا مشکلات ریوی و تنفسی بهع مراتب خطرناکتر است.

شهروندان در شرایطی که هوا آلوده است از مایعات به خصوص مایعات گرم بیشتر استفاده کنند، چرا که خوردن مایعات عملکرد ریه را تسهیل می‌کند و همچنین یکی از توصیه‌های تغذیه‌ای در شرایط آلودگی هوا، مصرف شیر کم چرب است، زیرا کلسیم موجود در شیر از جذب سرب و فلزات سنگین موجود در هوای آلوده جلوگیری می‌کند.

میوه‌ها و سبزیجات تازه نیز با داشتن آب، املاح و انواع ویتامین‌ها برای دفع مسمومیت از بدن به ویژه مسمومیت ناشی از سرب بسیار مفید بوده و همچنین استفاده از ماسک‌های فیبری یا ماسک‌های فیلتردار طوری که دهان و بینی را بطور کامل پوشش دهد از راههای حفاظت در برابر ذرات معلق در هواست.

با توجه به اینکه ذرات ریز ناشی از آلودگی هوا روی سطح پوست می‌نشینند، از این رو باید هنگام شستشوی دست و صورت از آب خالی استفاده نکرده و همچنین در شرایط آلودگی هوا، مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، چرا که استفاده از وسایل نقلیه عمومی از یک سو باعث کاهش ترافیک شده و از سوی دیگر سبب کاهش آلودگی هوا می‌شود.

علایم ناشی از آلودگی هوا مانند سردرد، استرس، خواب ‏آلودگی و... در صورت وجود گل و گیاه در خانه کاهش پیدا کرده و با وجود گیاهان، هوا تمیزتر شده و رطوبت هوا به طور طبیعی حفظ می‌شود، همچنین همشهریان در شرایط آلودگی هوا از مصرف سیگار و قلیان پرهیز کرده و از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

 همشهریان دقت کنند، که در صورت احساس سرفه و عطسه، به هیچ وجه از بروز آن جلوگیری نکرده و ازداروی ضد سرفه استفاده نکنند، چراکه این یک مکانیزم دفاعی جهت خروج ذرات، میکروب‌ها و آلودگی‌ها از بدن است؛ مصرف کم تر محرک‌های غذایی نیز مانند ادویه‌ها به خصوص فلفل یا نوشابه‌ها درمواقع آلودگی موثر است.

طبق اطلاعیه مرکز بهداشت تبریز؛ هنگام بروز پدیده آلودگی هوا، فضای داخل خانه هم به اندازه هوای بیرون خانه دچار آلودگی می‌شود برای جلوگیری از این کار بهتر است میزان حرارت وسیله گرمازا را در کمترین حد خود قرار داد تا هوای خانه عوض شود.

امید است با رعایت نکات گفته شده و عدم استفاده از خودروی شخصی به سلامت خود و دیگران در این هوای آلوده کمک کنیم.

منبع : ايسنا



تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن