تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798927306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ‌ومير ناشي از آلودگي هوا تلنگري براي همه دستگاه‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مرگ‌ومير ناشي از آلودگي هوا تلنگري براي همه دستگاه‌هاست
حافظي گفت: افزايش مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا تلنگري براي همه دستگاه‌هاست، از سازمان حفاظت محيط زيست كه نقش سياست‌گذاري و نظارت را برعهده دارد تا شهرداري‌ها، وزارت صنايع و معادن، وزارت نفت و ساير دستگاه‌هاي زيربط، همه مسئول هستند.

مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا تلنگري براي همه دستگاه‌هاست
جوان‌آنلاين: رحمت‌الله حافظي، عضو شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به معضل آلودگي هواي تهران گفت: آلودگي هوا موضوعي است كه طي چند دهه اخير با آن مواجه بوده‌ايم. بر اساس شواهد قوانين موجود و آنچه كه در مجلس به تصويب رسيده، مشروط بر اينكه قوانين به مرحله اجرا گذاشته شود به نظر مي‌آيد كه مشكلي وجود ندارد هر چند بايد تسهيلاتي براي مسيرهايي كه مي‌تواند كاهش آلودگي را به همراه داشته باشد، فراهم شود.
 
حافظي افزود: بايد زير ساخت‌هاي شهر هوشمند را ايجاد كنيم و به عبارت ديگر بايد زير ساخت‌هايي فراهم شود كه تردد مردم در خيابان‌ها براي انجام امور شخصي و اداري به سهولت انجام شود. يكي از اثربخش‌ترين راهكارها بر اساس تحقيقات و پژوهش‌ها سازمان‌هاي بين‌المللي و مركز تحقيقات كه در اين حوزه انجام داده‌اند كاهش استفاده مردم از خودروهاي شخصي است. براي دست پيدا كردن به اين هدف اقداماتي بايد انجام شود كه مهم‌ترين آن توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي است.
 
وي ادامه داد: اگر طي دو دهه گذشته به جاي اتوبان سازي به سمت توسعه حمل و نقل عمومي و مترو گام برمي‌داشتيم قطعا در حال حاضر مشكلات كمتر بود. در همين راستا مي‌توان مقايسه‌اي داشت بين شبكه مترو شهرهاي بزرگ دنيا مثل ژاپن يا پاريس با همين مترو فعلي كه يك شبكه بسيار وسيع و در هم پيچيده‌ي عنكبوتي را در اين كشورها مشاهده مي‌كنيم. اما در مترو ما نهايت عملياتي كه براي آن طراحي و پيش‌بيني شده همان ايستگاه‌هاي گوشه به گوشه شهر است و آن حالت تار عنكبوتي كه بتواند تمام نقاط شهر را پوشش دهد، ندارد. بنابراين توسعه ناوگان عمومي خصوصا با اولويت حمل و نقل ريلي يكي از اولويت‌هاست كه قطعا در كاهش آلودگي هوا و مسائل ديگري مثل كاهش ترافيك اثربخش خواهد بود.
 
اين عضو شواري شهر تهران همچنين در خصوص حذف موتور سيكلت‌هاي كاربراتوري و با سوخت فسيلي گفت: اين موتور سيكلت‌ها كه علاوه بر آلودگي مضاعفي كه نسبت به خودروهاي سواري ايجاد مي‌كنند، آلودگي صوتي شديدي هم به وجود مي‌آورند كه با اعصاب و روان مردم در جنگ است. اين در حالي است كه علم و تكنولوژي موتور سيكلت‌هاي شارژي را جوانان ما در دانشگاه‌هاي صنعتي در اختيار دارند، بنابراين نياز است كه تسهيلاتي فراهم شود تا خط توليد صنعتي آنها راه‌اندازي شود. لازم است شهرداري‌ها زيرساخت‌هايي را فراهم كنند كه براي شارژ موتور سيكلت‌ها ايستگاه‌هايي در سطح شهر پيش‌بيني شود.  
 
حافظي ضمن اشاره به تردد خودروهاي ديزلي و تاثير آن در تشديد آلودگي هوا در سطح شهر تهران گفت: قريب ده هزار سرويس توسط خودروهاي ديزلي شب‌ها در سطح شهر انجام مي‌شود كه مصالح ساختماني به شهر وارد يا نخاله‌هاي ساختماني را از شهر خارج مي‌كنند. خودروهاي ديزلي بايد به عنصر دوده مجهز باشند كه در حال حاضر اينگونه نيست همين‌طور خودروهاي ديزلي جديد كه توليد و به بازار عرضه مي‌شوند بايد به دوده مجهز باشند. گازوئيلي كه اين خودروها مصرف مي‌كنند بايد گوگرد زدايي انجام شود البته طي سه سال گذشته اين موضوع مورد توجه بوده و ميزان گوگرد گازوئيلي كه مصرف مي‌كنند و بايد بر اساس استاندارد باشد در حال حاضر به حد نرمال رسيده است. اما در فصول سرد اين نگراني وجود دارد لذا نظارت بيشتر متوليان امر را طلب مي‌كند تا در فصول سرد ميزان گوگرد گازوئيل از حد استاندارد خارج نشود.
 
وي با بيان اينكه نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي مثل تاكسي‌ها و اتوبوس‌هاي شركت واحد هم يكي از اين راه‌هاي كاهش آلودگي هواست، اظهار داشت: براي حل معضل آلودگي هوا همكاري تمامي دستگاه‌ها نياز است تا اثربخش باشد. ما نمي‌توانيم يك دستگاه را در امر آلودگي مقصر بدانيم همه دستگاه‌ها بايد با هم اقدامات خود را در قالب يك مديريت واحد انجام دهند تا نتيجه بخش باشد.
 
اين عضو شوراي شهر تهران افزود: به نظر مي‌رسد اگر شخص رئيس‌جمهور در اين موارد مطالبه كننده باشد هم از دستگاه‌هاي زير مجموعه حتي شهرداري و هم بين قواي سه گانه براي مقابله با موارد تخلف و احيانا تصويب راهكارهاي قانوني كه مي‌تواند منجر به كنترل آلودگي و افزايش كيفيت هوا شود.
 
حافظي در خصوص همكاري دولت براي حل معضل آلودگي هوا گفت: امروز خبري را مشاهده كردم كه دولت تسهيلاتي را براي دارندگان خودروهاي فرسوده فراهم كرده كه با وام كم بهره اين اقدام صورت گيرد كه گامي به جلو محسوب مي‌شود. اما در عين حال انتظار مي‌رود كه دولت به حذف اتوبوس‌هاي فرسوده هم كمك كند و در گام دوم هم با توسعه ناوگان اتوبوس‌راني بخشي از اين مشكلات مرتفع مي‌شود.
 
وي آلودگي هوا را بر اساس گزارشات سازمان‌هاي بين‌المللي سرطان‌زا دانست و عنوان كرد: ما به طور معمول روزانه حدود 150 تا 160 نفر متوفي در سطح شهر تهران داريم و در روزهايي كه آلودگي هوا به حد اضطرار مي‌رسد بين 20 تا 30 نفر اين آمار افزايش پيدا مي‌كند كه به نظر مي‌رسد تلفات اين افزايش مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا باشد.
 
اين عضو شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه افزايش مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا بايد تلنگري براي همه دستگاه‌ها باشد، گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها برابر اين معضل مسئول هستند، از سازمان حفاظت محيط زيست كه نقش سياست‌گذاري و نظارت را برعهده دارد تا شهرداري‌ها، وزارت صنايع و معادن، وزارت نفت و ساير دستگاه‌هاي زيربط، مسئول هستند، اما اگر بخواهيم يك موضع‌گيري سياسي كنيم ره به جايي نخواهيم برد و مردم متضرر مي‌شوند.
 
حافظي تاكيد كرد: اگر بخواهيم با عينك سياسي به موضوع نگاه نكنيم و واقع بين باشيم همه بايد سعي كنيم، مطالبه‌گر باشيم تا مشكل مردم حل شود. اگر قرار باشد با موضع‌گيري‌هاي سياسي عده‌اي را محكوم يا عده‌اي را تبرئه كنيم قطعا نتيجه، حل مشكل مردم نخواهد بود.
 
وي همچنين در خصوص نقش رسانه‌ها در حل معضل آلودگي هوا گفت: بايد همه رسانه‌ها مطالبه كنند چون اين موضوع حق همگاني است و موضوعي نيست كه يك جناح سياسي را بخواهيم محكوم كنيم، كما اينكه در مقطعي دولت اصولگرا بوده همين معضل وجود داشته، در دولت اصلاح‌طلب هم همين‌طور، در دولت كنوني هم با اين مشكل مواجه هستيم. بنابراين اگر قصد حل مشكل داريم بايد از منظر ديگري به موضوع نگاه كنيم و مسئله را به يك موضوع سياسي مبدل نكنيم. اگر همه رسانه‌ها اين معضل را به عنوان يك مطالبه عمومي و به دور از نگاه‌هاي سياسي بررسي كنند، مشكل مردم حل خواهد شد.                  




منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن