تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817494082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلخ و شيرين‌هاي سالي كه گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تلخ و شيرين‌هاي سالي كه گذشت
سال ۲۰۱۶ در حالي چند ساعت قبل به پايان رسيد كه رويدادهاي مهمي را پشت سر گذاشت.


المپيک ريو و يورو شايد از مهم‌ترين رويدادهاي اين سال محسوب شوند، اما اتفاقات مهم ديگري نيز در اين سال رخ داد. ورزشکاران زيادي در اين سال رکوردشکني کردند و برخي‌ها از جهان ورزش خداحافظي کردند. بعضي از تيم‌ها براي نخستين بار طعم قهرماني را چشيدند و تيم‌هاي ديگري همچنان در کسب جام ناکام ماندند. 
  
المپيک ريو
بازي‌هاي المپيک امسال با درخشش ستاره‌ها و ظهور پديده‌هايي همچون سيمون بايلز و کيتي لدکي، با قهرماني امريکا به پايان رسيد. برزيل ميزبان اين بازي‌ها با تمام مشکلات توانست اين رقابت‌ها را برگزار کند و هفت مدال طلا کسب کند و براي نخستين بار، تيم ملي فوتبال اين كشور طلاي المپيك را گرفت و در واليبال نيز قهرمان شد. در بسكتبال اما مثل هميشه قهرمان شد و پانزدهمين مدال المپيك را به دست آورد. بولت، سريع‌ترين مرد جهان در المپيک ريو بي‌رقيب بود و همچون دو دوره پيش قهرمان شود و همانند مايکل فلپس، شناگر امريكايي كه پنج مدال طلا بر گردن آويخت تا مدال‌هاي المپيكش به 23 برسد، اعلام کرد در المپيك 2020 شركت نمي‌كند، اما در حالي‌كه همه در شنا از فلپس انتظار مدال داشتند، کيتي لدکي نيز چهار طلا به دست آورد و در ژيمناستيک نيز سيمون بايلز  ۱۹ ساله چهار طلا از آن خود كرد. المپيك البته ناكامان بزرگي هم داشت. جوکوويچ و سرنا ويليامز، دو تنيسور برتر جهان در بخش مردان و زنان خيلي زود با المپيک خداحافظي کردند. در همين سال، ‌اندي ماري در رقابت‌هاي مسترز پاريس پس از 223هفته، به صدرنشيني مرد شماره يك تنيس جهان خاتمه داد. تيم ملي واليبال ايران نيز براي نخستين‌بار توانست به المپيك راه يابد. درحالي كه صربستان، قهرمان ليگ جهاني، غايب بزرگ المپيک بود. کندرا هريسون امريکايي در دووميداني ليگ الماس توانست رکورد دو ۱۰۰ متر با مانع زنان را پس از ۲۸سال بشکند، اما از حضور در المپيک بازماند. چون پيشتر سه دونده از امريكا به المپيك راه يافته بودند. آنيتا ولودراژسکي نيز پس از قهرماني در المپيک اولين بانويي بود كه رکورد ۸۰ متر را در پرتاب چکش ثبت كرد. 
  
فوتبال
پرتغالي‌ها براي نخستين بار قهرمان يورو شدند. آن هم در حالي‌كه شروعي نااميدكننده‌اي داشتند. آرژانتين در کوپا آمه‌ريکا که به مناسبت ۱۰۰ سالگي اين رقابت‌ها در امريکا برگزار شد، با قاطعيت حريفان خود را پشت ‌سر گذاشت و به فينال رسيد. اين سومين فينال سه سال اخير آلبي‌سلسته بود، اما شكست در ضربات پنالتي مانع از قهرماني اين تيم شد و خداحافظي مسي را به دنبال داشت. هرچند كه اصرارهاي زياد باعث شد دوباره به تيم ملي برگردد. از ديگر اتفاقات مهم فوتبالي امسال، انتخاب اينفانتينو به عنوان رئيس فيفا در پي رسوايي‌هاي بلاتر و محكوميت هشت ساله او به زندان بود كه بعداً به شش سال كاهش يافت. درخشش رئال با زيدان در اولين تجربه مربيگري او و كسب قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و جام جهاني باشگاه‌ها از جمله اتفاقات جالب فوتبال بود. قهرماني لسترسيتي در ليگ انگليس براي نخستين بار آن هم در حالي‌كه سال 2014 به سطح اول فوتبال جزيره صعود كرده بودند و از نوادر اين سال بود. سال 2016 همچنين بهترين دوران رونالدو نيز بود كه موفق به كسب 10 جايزه در اين سال شد كه برترين گلزن ليگ قهرمانان و جام‌جهاني باشگاه‌ها و بهترين بازيکن يوفا و كسب توپ طلا از جمله آن بود. 
  
تنيس، فرمول يك، بسكتبال
آرژانتين اگرچه در فينال فوتبال از قهرماني باز مانده بود، اما در تنيس جبران كرد. پايان رقابت هميلتون و رزبرگ در فرمول يک از اتفاقات جالب اين سال بود. بعد از قهرماني هميلتون در مسابقات فرمول يك 2016 رزبرگ از رقابت‌هاي اتومبيلراني كناره‌گيري كرد. ديدار نهايي بسکتبال NBA بين دو تيم کليولند کاواليرز و گلدن استيت وريرز برگزار شد. پيروز اين رقابت‌ها در ديدار هفتم مشخص شد و در نهايت کليولند با ستاره خود لبرون جيمز جام قهرماني را بالاي سر برد. ضمن اينكه کوبي برايانت نيز پس از ۲۰ فصل حضور در NBA از اين رقابت‌ها خداحافظي کرد. 
   
اتفاقات ناخوشايند
سال ۲۰۱۶ اتفاقات تلخ زيادي هم در دنياي ورزش داشت. بزرگان زيادي از جمله محمدعلي كلي، اسطوره بوكس جهان، يوهان کرايوف، ستاره بارسلونا و هلند، بهمن گلبارنژاد، دوچرخه‌سوار ايراني (در جريان رقابت‌هاي پارالمپيك)، پورحيدي، ژو هاولانژ، نخستين رئيس فيفا كه 24 سال بر اين مسند نشسته بود در سن 100 سالگي، کارلوس آلبرتو يکي از بهترين مدافع راست‌هاي جهان، چزاره مالديني، آرنولد پالمر اسطوره گلف جهان از جمله چهره‌هاي شاخص ورزشي بود كه در اين سال از دنيا رفتند. ضمن اينكه سقوط هواپيما چاپه کوئنسه و كشته شدن 19 بازيكن برزيلي اين تيم و غرق شدن قايق تيم فوتبال آفريقايي كه 9 كشته و 21 ناپديد شده از خود به جاي گذاشت، از جمله اتفاقات تلخ سال 2016 بودند. 


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن