تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817475370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان گلستان در شرایط وضعیت بحران شدید آبی قرار دارد - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
آبیاری غرقابی بلای جان منابع آبی کشور
معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان گلستان، به بررسی وضعیت آبی منطقه پرداخت و اظهار کرد: منابع آب تجدید پذیر در استان گلستان 2 میلیارد و 485 میلیون متر مکعب بوده که از این میزان 94 درصد در بخش زیرزمینی، 63 درصد در بخش منابع سطحی مورد بهره برداری قرار می گیرد و به طور میانگین نزدیک به 80 درصد از کل منابع آب استان بهره برداری می شود که براساس شاخص توسعه پایدار سازمان ملل، استان گلستان در شرایط وضعیت بحران شدید آبی قرار دارد. به گزارش ایسنا، مهندس مهیار خسروی افزود: کمیسیون توسعه پایدار سازمان ملل میزان درصد برداشت از منابع آب تجدید پذیر در هر منطقه را به عنوان شاخص اندازه گیری و سنجش میزان بحران آب آن منطقه معرفی کرده است، به طوریکه چنانچه به میزان 10 تا 20 درصد از منابع آب تجدید پذیر مورد بهره برداری برداشت شود، آن منطقه فاقد بحران آب بوده و چنانچه بهره برداری از این منابع به میزان 20 تا 40 درصد برسد منطقه مزبور با بحران آب مواجه بوده و بهره برداری به میزان بیش از 40 درصد از منابع آب تجدید پذیر حاکی از وجود بحران شدید آب است.
وی با بیان این مطلب که بهره برداری بی رویه از منابع زیرزمینی منجر به مواجه شدن آبخوان‌ها با بیلان منفی خواهد شد افزود کاهش فشار در آبخوان ها موجب نشست زمین و متراکم شدن آبخوان و از دست رفتن درصد قابل توجهی از قابلیت ذخیره سازی مجدد آن می‌شود.
وی در ادامه افزود: علائم با نشست زمین متفاوت بوده که می توان به مواردی نظیر ایجاد شکاف‌های عمیق در سطح زمین، کج شدن با بریدگی لوله های جدار چاهها و نیز برونزدگی لوله جدار آنها که به اصطلاح به لوله‌زایی معروف است اشاره کرد.
خسروی تصریح کرد: موضوع نشست زمین نتیجه برداشت بیش از حد توان آبخوان‌ها از طریق چاه‌های مجاز و غیر مجاز حفر شده در مناطق مختلف استان بوده که در سال های اخیر در اثر تغییرات اقلیمی و وقوع خشکسالی‌های متعدد و افزایش مقادیر تبخیر تشدید شده است و تنها راه مقابله جهت جلوگیری از افزایش روند یاد شده اتخاذ راهکارهای مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و شرب است.
وی بر افزایش بهره وری آب، افزایش راندمان آبیاری، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و رعایت الگوی کشت متناسب با شرایط اقلیمی در بخش کشاورزی و راهکارهایی از قبیل تصفیه و گردش مجدد آب در بخش صنعت تاکید کرد.
معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با بیان اینکه توجه جدی در اصلاحات ابزاری جهت بهینه سازی مصارف، استفاده از تجهیزات کاهنده مصارف در منازل و ادارات با نظارت دستگاه‌های مختلف نظیر سازمان نظام مهندسی در بخش شرب بسیاری موثر خواهد بود، رویکرد به سوی انجام اصلاحات در رفتار مصرف کنندگان و بکار گیری تجهیزات کنترل مصرف از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی به ویژه رادیو و تلویزیون و توجه جدی آموزش و پرورش به نهادینه سازی مقوله آموزش مدیریت مصرف در سطوح مختلف آموزشی باید به طور جدی پیگیری شود.


انتهای پیام


شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن