تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799194038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای عجیب گودبرداری بزرگ در کنار برج میلاد/ 2 آسمان خراش که فراموش شدند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ماجرای عجیب گودبرداری بزرگ در کنار برج میلاد/ 2 آسمان خراش که فراموش شدند
بعد آن که مقرر شد در کنار برج میلاد، برج های دو قلو 50 طبقه ای ساخته شود، گودبرداری آن انجام اما برج ها غیب شدند.

ماجرای عجیب گودبرداری بزرگ در کنار برج میلاد/ 2 آسمان خراش که فراموش شدند
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از بهره برداری از فاز اول مجموعه برج میلاد، شهرداری تهران عملیات ساخت فاز دوم را با گودبرداری گسترده در محوطه 120 هکتاری این مجموعه آغاز کرد.


شهردار تهران آن زمان رویای ساخت 2 برج یک شکل را در قالب هتل در سر می پروراند و به همین منظور عملیات ساخت آغاز شد.


قرار شد پروژه فاز دوم برج ميلاد، در مجاورت برج مخابراتی ميلاد و در فضايی با زيربنای ۳۰۰ هزار مترمربع احداث شود، در طراحی اين فاز از پروژه، بلندتر نبودن ارتفاع سازه‌های طراحی شده در جهت حفظ اهميت و ارتفاع برج ميلاد حايز اهميت بود، مسئله ای که سبب شد تا در نهایت پروژه ساخت این برج ها نیمه تمام بماند.


کارشناسان وزارت راه و شهرسازی معتقدند محوطه 120 هکتاری مجموعه ارتباطات بین المللی تهران (برج میلاد) توان و ظرفیت ساخت برج‌های دوقلوی جدید را ندارد. علاوه بر این که برج‌های دوقلو می‌تواند بر زیبایی و نمادین بودن برج میلاد تأثیر منفی بگذارد، تمام این موارد باید ابتدا از فیلترهای فنی و قانونی عبور کند و سپس برای ساخت و ساز اقدام شود.


*مشخصات برج ها


در نگاهی گذرا می‌توان مشخصات فاز دوم برج ميلاد، شامل مجموعه اداری، اقامتی، تفريحی و هتل را به شرح زير تشريح كرد:


– متراژ اين پروژه هزار مترمربع


– مركز تجارت جهانی با ۱۲۰هزار مترمربع زيربنا


– هتل ۵ ستاره و ملحقات ۹۵ هزار مترمربع (اين هتل براي ارائه تسهيلات اقامتی و پذيرايی گردشگران داخلي، خارجی و شركت‌كنندگان در همايش‌ها پيش بينی شده است).


– مجموعه تجاری ۶۳ هزار مترمربع (امكانات اين مجموعه تجاری شامل بخش معاملات بازرگانی داخلي و خارجی، نمايشگاه‌های كالا و خدمات، ارتباطات علمی و فنی، ارتباطات مخابراتی و تصويری و بخش خدمات است).


– پاركينگ ۱۷۰هزار مترمربع شامل ۵۰۰۰ واحد


*ماجرای عجیب شریک شهرداری در ساخت و ساز


در جریان همین ساخت و ساز بود که در سال 92 خسرو دانشجو عضو شورای سوم پایتخت در تذکری در صحن شورا گفت: شهرداری تهران تنها ٣٠‌درصد از سهام این پروژه را در اختیار داشت، در حالی که شورای شهر تأکید داشت که٥١‌ درصد سهام باید در اختیار شهرداری بماند تا مدیریت این پروژه را نیز در اختیار داشته باشد، چرا که در غیر این صورت سرمایه‌گذار پروژه را مدیریت می‌کرد.


وی افزود: بروشوری طراحی کرده‌اند که نمای «برج‌میلاد» پس از ساخت این دو ساختمان را نشان می‌دهد، در حالی که این بروشور تنها از یک زاویه عکاسی کرده است، اما کسی تعهد نداده که برای همیشه از یک زاویه مشخص به «برج‌میلاد» نگاه کند!


دانشجو گفت: این نگرانی وجود دارد که گودبرداری وسیع دیگری در اطراف «برج‌میلاد» از نظر ظرفیت فنی برج را دچار مشکل کند، اما هنوز به نگرانی شورای شهر در این‌باره پاسخی نداده‌اند و نمی‌دانیم آیا ظرفیت تحمیل یک سازه حجیم و سنگین جدید در زمین‌های اطراف «برج‌میلاد» تهران وجود دارد؟ هنگام مرمت برج آزادی هم شورای شهر نگرانی‌های زیادی داشت و اکنون می‌بینیم که این نگرانی‌ها بی‌مورد نبوده و مشکلات زیادی در آن وجود دارد.


*توقف پروژه در سال 92


همان زمان مهدی چمران در تکمیل صحبت های دانشجو با اعلام اینکه طی نامه‌ای نتایج توافق کمیسیون عمران و شهرداری درباره ساختمان‌های متعلق به هتل در اطراف «برج‌میلاد» را به قالیباف شهردار تهران اعلام کرده‌ایم، گفت: شهرداری باید فعلا کار اجرایی را در این اراضی متوقف کند تا اشکالات طراحی این ساختمان‌ها برطرف شود. کما اینکه حتی مشاوران شهرداری تهران هم این طرح را تأیید نکرده‌اند اما گودبرداری آغاز شده است.


*بنیاد تعاون ناجا شریک شهرداری در برج های غیب شده


«اما پیگیری ان زمان رسانه ها از علیرضا صیامی، معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری شهر و عباس محبی مدیر وقت پروژه برج میلاد مشخص کرد که شریک شهرداری در پروژه فاز 2 برج میلاد، بنیاد تعاون ناجا است.


صیامی در این زمینه به رسانه ها گفت: برخلاف اظهارات اعضای شورای شهر سهم شهرداری در این پروژه ٥١‌ درصد است و پروانه ساخت هم از سوی شهرداری منطقه سه ارائه شده است، ضمن اینکه با انجام گودبرداری ٢٠ طبقه از برج هتل پایین‌تر از تراز «برج‌میلاد» ساخته می‌شود و چنین نیست که ارتفاع هتل به نمای بصری برج خدشه وارد کند.» 


اما در ادامه محبی نیز در مورد ‌شریک شهرداری در پروژه ساخت برج ٥٠ طبقه گفت: بنیاد تعاون ناجا شریک است و میزان مشارکت آن ها نیز 50 – 50 تعیین شده است.


*توقف دوباره پروژه در سال 93


در دوره شورای سوم و در سال 93 نیز یکبار دیگر پروژه فاز2 برج میلاد متوقف شد، آن زمان اقبال شاکری این خبر را به رسانه ها داد و در مورد علت توقف گفت: ما نیز در دور چهارم خواستار توقف این پروژه شدیم و از آن جا که این پروژه در فاز اختلافی با فرمانداری قرار دارد، نباید هیچ گونه فعالیت عمرانی در آن صورت گیرد. فرمانداری تهران با توقف این پروژه موافقت نکرده است و هم اکنون این پروژه درکمیسیون ماده ۵ است، در واقع شورای حل اختلاف قرار است نسبت به این پروژه اظهار نظر نهایی کند.


رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران سرمایه گذار این پروژه است، گفت: در گفتگویی که به تازگی با مدیرعامل این سازمان داشتم اعلام کرد که هیچ فعالیت عمرانی انجام نمی‌شود و تنها استحکام گودبرداری صورت گرفته در دستور کار است نه گودبرداری.


شاکری افزود: اگر گودبرداری در حال انجام باشد قطعا باتوجه به تصمیم شورای سوم با آن برخورد جدی صورت می‌گیرد، چراکه هرگونه فعالیت عمرانی در این پروژه غیرقانونی است و تا تعیین تکلیف شدن آن نباید کاری صورت گیرد، امیدواریم سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران این موضوع را رعایت کند.


*سرنوشت گود بلاتکلیف


اما بعد از گذشت سال ها هنوز تکلیف برج میلاد و چاله های عمیق کنار آن مشخص نشده است. هنوز مشخص نیست که آیا فاز دوم اجرا می شود یا خیر و اگر اجرا نمی شود، سرنوشت گودبرداری عمیق در مجموعه ای که قرار است نماد پایتخت ایران باشد، چه می شود؟


در همین ارتباط محمد مهدی تندگویان، نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با بیان اینکه برای فاز دوم برج میلاد، کاربری اقامتی در نظر گرفته شده است و می‌بایست هتلی در کنار این برج ساخته شود، گفت: با این حال تاکنون طرح‌های پیشنهادی برای ساخت این هتل مورد تأیید قرار نگرفته و عمدتا نیز مهدی چمران به طور سلیقه‌ای با طرح‌ها مخالفت می‌کند.


وی با اشاره به گود رها شده کنار برج، آن را معضل و یکی از خطرات برج نامید و گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر طرح‌های پیشنهاد برای ساخت هتل نهایی شود، اما دقت داشته باشید که طراحی‌ها باید بگونه‌ای باشد که چشم انداز  برج تحت تأثیر قرار نگیرد.


تندگویان با بیان اینکه در هیچ جای دنیا در کنار یک مرکز بزرگ فرهنگی و گردشگری، چند برج دیگر با کاربری خدماتی ساخته نمی‌شود، تصریح کرد: در طراحی‌های اولیه، این موضوع مورد  دقت قرار نگرفته است و علاوه بر عدم ارائه طرح‌های نامناسب یکی از دلایل عمده نیمه کاره رها شدن فاز 2 برح میلاد، عدم تأمین  بودجه و اعتبارات لازم بوده است.


وی با بیان اینکه شهرداری نتوانسته برای اجرای پروژه ساخت فاز دوم برج میلاد نسبت به جذب بخش خصوصی اقدام کند، گفت: باید در پروژه فاز دوم برج میلاد بخش خصوصی نیز وارد می‌شد و جالب است که بدانید  مشکل عمده شهرداری عدم ایجاد مناسب پایدار شهری است و این در حالی است که برج میلاد نیز جزو بخش هایی است که باید روی آن حساب می‌شده است، اما مورد غفلت قرار گرفت.


تندگویان افزود: متأسفم که باید به شهروندانمان اعلام کنیم برج میلاد که باید جزو درآمد پایدار شهر  باشد، سرفصل هزینه دارد و در هیچ جای دنیا مورد مشابه سراغ ندارم  که یک مکان گردشگری با طراحی سازه‌ای با این ابهت که تنها بهره‌برداری توریستی  و گردشگری دارد، ردیف های هزینه برای آن اختصاص داده می‌شود؛ این در حالیست که باید این برج درآمدزا باشد.


نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران دلیل عدم درآمدزایی این برج را 100 درصد مدیریت غلط آن دانست و گفت: هیچ توجیهی قابل قبول نیست، چراکه  مطمئن هستم به بخش خصوصی واگذار شود نه تنها درآمدزا می‌شود؛ بلکه از مازاد درآمد آن نیز شهر منتفع می‌شود.


وی افزود: تاکنون شهرداری در مقابل این مهم  مقاومت کرده است، اما واقعیت است که شهرداری مدیریت دوگانه‌ای در این زمینه دارد و دور از انتظار نیست که بعد از مدتی شهرداری با وجود مقاومتی که در خصوصی سازی برج میلاد دارد، پیشنهاد واگذاری این برج را نیز ارائه کند.





۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن