تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817391870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی هنرمندان از گفتن حقایقی مانند ۹ دی وحشت دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
برخی هنرمندان از گفتن حقایقی مانند ۹ دی وحشت دارند
برخی هنرمندان از گفتن حقایقی مانند ۹ دی وحشت دارند یک تهیه‌کننده سینما گفت: متاسفانه بخشی از هنرمندان ما در ثبت لحظات همیشه کوتاهی کردند و از گفتن حقایق وحشت دارند. توقع این است که برای روایت درست از اتفاق عظیمی چون ۹ دی غفلت صورت نگیرد.


به گزارش فرهنگ نیوز، محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما درباره اهمیت تولید درباره حماسه 9 دی اظهار داشت: مردم ولایتمدار و انقلابی می‌دانستند که فتنه 88 از خارج از کشور و با برنامه‌ریزی کلان غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش می‌رود و مردم مانند زمان‌های دیگر در روز 9 دی بصیرت خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند و از این فتنه به سلامت عبور کردند. 
 
وی ادامه داد: استقلال طلبی کشور ما باعث می شود هیچ گاه از فتنه‌ها درامان نبودیم، هشت سال دفاع از حمله عراق که همه کشورها از آن حمایت می کردند، منافقین، عملیات مرصاد و... باتدبیر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری از همه خطرات عبور کردیم. 9 دی هم با بصیرت مردم از  فتنه دشمنان عبور کردیم. 
 
تهیه ‌کننده فیلم «استرداد» و «پاداش سکوت» درباره اهمیت تولید آثار نمایشی درباره 9 دی گفت: بخشی از هنرمندان ما همیشه از گفتن حقایق وحشت دارند. امروز  ما به شدت در حوزه تولیدات موضوع دفاع مقدس و  انقلاب اسلامی کم‌کار هستیم. برخی از هنرمندانی که با آثار دفاع مقدس در دهه 60 به سینما آمدند امروز بی تفاوت به این فضا هستند و انگار دفاع مقدس مربوط به  یک کشور یا یک نسل دیگر بود.
 
علی اکبری در ادامه گفت: تصویر کردن معضلات اجتماعی را سرلوحه کارهایشان قرار دادند این درحالی است که معضلات و مشکلات همیشه بوده و خواهد بود تمام شدنی نیست متاسفانه هنرمندان ما در ثبت لحظات همیشه کوتاهی کردند. توقع این است که برای روایت درست از  اتفاق عظیمی چون 9 دی نباید غفلت کرد. اتفاقاتی مانند 9 دی یا عملیات های مختلف تکرار شدنی نیست باید ثبت شود. 
 
وی درباره حمایت درست ارگان ها و نهادها از تولید آثار درباره موضوعات مهم کشور گفت:  ارگان ها و نهادهایی در کشور داریم که اسم‌های بلندبالایی دارند اما اقدام درستی در این حوزه نمی کنند. حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی که در دهه 60 پیشرو تولید آثار هنری انقلابی بود امروز چه می‌کند؟  اگر  متولیان و بنیان گذاران فرهنگ دینی و اسلامی با بودجه هایی که در اختیار دارند پیشقدم شوند هنرمند به سمت ساخت آثار ارزشمند سوق پیدا می‌کند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما  و ارگان‌های دیگر  موظف هستند هنرمندان را دعوت کنند و برای ساخت آثاری مناسب سفارش دهند. 
 
علی اکبری تاکید کرد: اگر کوتاهی در این حوزه صورت گرفته است برعهده مدیریت کلان فرهنگی کشور است که باید برنامه ریزی کند. اگر هالیوود در ساخت آثاری چون «نجات سرباز رایان» موفق عمل می کند ارتش امریکا هزینه پرداخت می‌کند. سیستم اطلاعاتی در اختیار تهیه کننده و کارگردان قرار می‌گیرد. هر امکانی بخواهند فراهم می شود تا به بهترین شکل اثری در خدمت ارتش آمریکا ساخته شود، اما متاسفانه در کشور ارگان‌ها و نهادها فراموش می‌کنند که به درستی از آثار حمایت کنند.
 
وی افزود: آنها  فراموش می‌کنند باید ورود کنند و هنرمندان را به حرکت در می‌آوردند و مسیر را مشخص می‌کنند. امیدواریم در دوره آقای صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خواب چندین ساله بیدار شوند و حرکتی را مثل دهه 60 شروع کنند و راه بیاندازند.
 


منبع: فارس


95/10/9 - 12:27 - 2016-12-29 12:27:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن