تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817433244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل «استراتفور» از پیروز انتخابات 96 ایران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه شهروند: موسسه استراتفور که تحلیل‌های مبتنی بر ژئوپولتیک ارایه می‌کند، در پیش‌بینی ‌سالانه‌‌اش از تحولات جهان در‌ سال ٢٠١٧، به روابط ایران و آمریکا نیز پرداخته است.
 
این موسسه معتبر آمریکایی اکثر تحلیل‌هایش را تنها برای فروش ارایه می‌کند و بزرگترین شرکت‌های اقتصادی جهان، همچنین دولت‌های برخی کشورها و نهادهای نظامی و امنیتی کشورها از مشتریان آن به شمار می‌روند. استراتفور در پیش‌بینی‌اش در خصوص روابط ایران و آمریکا در ‌سال ٢٠١٧ نوشته است:
 

سال ٢٠١٧ ‌سال آزمایش آستانه تحمل ایران و آمریکا در قبال یکدیگر است. انتظار می‌رود که دولت جدید آمریکا در قبال برخی مسائل تحمل خود را در قبال ایران از دست بدهد. رخدادهایی که در طی‌ سال گذشته در خلیج‌فارس رخ داد و یا آزمایش‌های موشکی ایران در ‌سال ٢٠١٧ با واکنش شدیدتری از سوی آمریکا مواجه خواهند شد. البته تمامی این رخدادها نمی‌توانند به‌طور مستقیم خطری برای توافق هسته‌ای باشند. البته مسلماً ایران، هر واکنش شدیدی از سوی واشنگتن به اقدامات را به‌عنوان بهانه‌ای برای نقض برجام در نظر خواهد گرفت. اما پیش‌بینی‌ها این است که ایران تنها در صورتی برجام را کنار خواهد گذاشت که آمریکا نخست آن را نقض کند. در این میان روسیه در بالا‌گرفتن تنش میان ایران و آمریکا سود خواهد برد. روسیه برای به دست‌آوردن اهرم فشار جدیدی علیه آمریکا، روابط اقتصادی و نظامی‌اش را با ایران، در قالب قراردادهایی، بیشتر خواهد کرد. روسیه با اطلاع از این‌که ایران‌ تمایل دارد تا از روسیه به‌عنوان عاملی برای برقراری بالانس علیه واشنگتن استفاده کند، بیش از پیش به ایران نزدیک خواهد شد.
 

برجام در‌ سال ٢٠١٧، با خطری جدی و بنیادی مواجه نخواهد شد حتی اگر آمریکا بارها تهدید به کنار گذاشتن برجام کند. به‌رغم این‌که روابط ایران و آمریکا در ‌هاله‌ای از موضع‌گیری‌های تند و تیز قرار گرفته است، اما واشنگتن منافعی در نقض برجام نخواهد داشت. در‌ سال ٢٠١٧ آمریکا همچنان تمایلی به ورود و دخالت مستقیم نظامی در خاورمیانه از خود نشان نخواهد داد که این مسأله به نفع ایران نیز خواهد بود. مشابه آن، ایران نیز در‌ سال ٢٠١٧ نیازمند افزایش بهره‌وری در اقتصاد خود خواهد بود و این مهم ممکن نخواهد شد مگر اینکه ایران تجارت را با کشورهای خارجی تقویت کرده و از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بهره ببرد و برای دستیابی به این هدف، کاهش تنش میان ایران و آمریکا از ملزومات است.
 

در‌ سال آینده ایران انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش خواهد داشت و عامل اقتصاد، مهم‌ترین موضوع مورد بحث در این انتخابات خواهد بود. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری میانه‌روی ایران سعی خواهد کرد با تکیه بر موضوعاتی نظیر برداشته‌شدن برخی از تحریم‌ها و ثبات در نرخ تورم، رأی طبقه متوسط جامعه را به دست آورد. در مقابل، رقیبان اصولگرای روحانی، او را به سازشکاری در مقابل آمریکا و کوتاه‌آمدن بیش از حد در مقابل خواسته‌های کشورهای غربی برای رسیدن به مواهب و فرصت‌های اقتصادی از سوی غرب، متهم خواهند کرد.
 

فارغ از اینکه پیروز این انتخابات چه کسی خواهد، «استراتفور» بر این باور است که سیاستمداران محافظه‌کار در ایران همچنان در مسند قدرت دستگاه اجرایی قرار خواهند داشت. این دسته از سیاستمداران به‌رغم به رسمیت شناختن نگرانی‌های رهبری ایران در خصوص غیر قابل اعتماد‌بودن غرب و آمریکا، همچنان پروژه استفاده از فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در غرب را دنبال خواهند کرد. افزایش تدریجی قیمت نفت در‌ سال ٢٠١٧ کمکی برای دولت ایران در ‌سال آینده خواهد بود؛ اما تردید‌های شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ اروپایی در قبال ثبات توافق هسته‌ای، مانع از این خواهد شد که اقتصاد ایران در‌ سال ٢٠١٧، به جهش فوق‌العاده‌ای برسد.




۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن