تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817452872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میوه ها و سبزی ها عامل پیشگیری از بیماری ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: میوه ها و سبزی ها عامل پیشگیری از بیماری ها
مسئول واحد تغدیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: میوه و سبزی ها دو گروه مهم هرم غذایی هستند که به دلیل دارا بودن مواد مغذی گوناگون می توانند از ابتلا به بیماری های مختلف پیشگیری کنند.

میوه ها و سبزی ها عامل پیشگیری از بیماری ها
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهنوش صاحبدل ،مسئول واحد تغدیه مرکز بهداشت خوزستان اظهارکرد: میوه و سبزی ها دو گروه مهم هرم غذایی هستند که به دلیل دارا بودن مواد مغذی گوناگون مثل ویتامین های گروه B، ویتامینC ،A و املاح معدنی از جمله آهن، منیزیم، پتاسیم و همچنین ترکیبات آنتی اکسیدانی (ضدسرطان)، می توانند از ابتلا به بیماری های مختلف پیشگیری کنند.

افزود: مصرف روزانه میوه و سبزی از عوامل مهم پیشگیری از سرطان است که این اثر مربوط به آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئید، کاروتنوئید، ویتامین C، ویتامین A، فولات و فیبر غذایی است. این مواد به عنوان مسدود کننده یا سرکوب کننده تومورهای سرطانی نقش بسزایی دارند.

همچنین فیبر موجود در میوه ها و سبزی ها در پیشگیری از سرطان ها به ویژه سرطان های دستگاه گوارش نقش بسزایی دارند و به دلیل دارا بودن فیبر بالا می توانند با کاهش جذب و کاهش روند آزاد شدن قند در خون احتمال ابتلا به دیابت را کاهش دهند.

وی ادامه داد: میوه ها و سبزی ها دارای عنصری به نام پتاسیم هستند که یکی از املاح معدنی مهم برای بدن است و کمبود آن در بدن می تواند زمینه ساز ابتلا به فشار خون بالا باشد. بنابراین از طریق مصرف روزانه سبزی هایی مانند جعفری، کرفس، لوبیا سبز و قارچ و میوه هایی مانند موز، گریپ فروت، زردآلو و طالبی که غنی از این عنصر هستند، می توان خود را در برابر بیماری های قلبی - عروقی و فشار خون بالا ایمن کرد.

مسئول واحد تغدیه مرکز بهداشت خوزستان اظهارکرد:فیبر موجود در سبزی ها با کاهش جذب چربی ها در روده، باعث کاهش تری گلیسرید و کلسترول بد خون می شود و در نتیجه خطر بیماری های قلبی - عروقی را کاهش می دهد؛ همچنین وجود فیبر در سبزی ها به دلیل کاهش جذب مواد قندی و چربی ها و افزایش احساس سیری با توجه به پائین بودن کالری سبزی ها به ویژه سبزی های برگی از اضافه وزن و چاقی پیشگیری می کند.

صاحبدل گفت: آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین C و A نقش مهمی در حفظ سلامت و شادابی پوست و مو دارند. ویتامین A به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی با افزایش رشد سلول های پوست باعث حفظ سلامت پوست و مو می شود. این ویتامین ها با مصرف روزانه سبزی ها و میوه های تازه تامین می شوند.
وی افزود: توصیه می شود برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از بیماری ها روزانه حداقل سه واحد از گروه سبزی ها و 2واحد از گروه میوه ها مصرف کنید.

بیماری های غیرواگیر مهمترین دلیل مرگ و میر در کشور ما بشمار می رود به طوریکه 76 درصد کل بار بیماری ها در ایران به بیماری های غیرواگیر اختصاص دارد.

 


۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن