تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815987015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم اضافه کار از حقوق به مستمری و پاداش بازنشستگی افزوده می شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سهم اضافه کار از حقوق به مستمری و پاداش بازنشستگی افزوده می شود
مشاور معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس آیین نامه جدید هیات وزیران، درصد و سهم اضافه کار از حقوق کارکنان ‌براساس فرمولی محاسبه و به مستمری و پاداش پایان خدمت بازنشستگی آنان افزوده می شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، هیات وزیران در جلسه یکم دی ماه 95 به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی قسمت دوم ماده 59 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه را تصویب کرد.
«محمود عسکری آزاد» 17تیرماه سال 1393، زمانی که جانشین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهوری بود، بخشنامه ای را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد که براساس آن دیگر حق بیمه از اضافه کار کارکنان مشمول قانون تامین اجتماعی کسر نمی شد. نتیجه این بخشنامه کاهش 30 تا 40درصدی حقوق دوران بازنشستگی و پاداش سنوات پایان خدمت بیش از یک میلیون کارمند بود.
احمد پایور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در تشریح آیین نامه جدید دولت افزود: براساس آیین نامه جدید، نسبت اضافه کار به حقوق کارکنان در دوره ای که حق بیمه از اضافه کار آنان کسر می شده است در زمان بازنشستگی به مبلغ مستمری و پاداش آنان اضافه می شود.
پایور ادامه داد: در مورد پاداش پایان خدمت نیز به همین منوال لحاظ می شود یعنی نسبت اضافه کار به حقوق در دوره ای که حق بیمه از آن کسر می شده است هم به حقوق و هم به پاداش در زمان محاسبه بازنشستگی براساس فرمولی که تعریف شده، تعلق می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که اضافه کار از حق بیمه آنها تا تیرماه سال 1393 کسر شده، می توانند از آیین نامه جدید بهره مند شوند.
مشاور معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در تشریح بیشتر این موضوع گفت: در سال 89 تبصره ای به ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری الحاق و اعلام شد دیگر از اضافه کار کارکنان دولت مشمول تامین اجتماعی مبلغی کم نشود ولی مبالغی که قبلا پرداخت شده یا یکجا دریافت کنند یا در حقوق بازنشستگی آنها موثر واقع شود.
وی تصریح کرد: همچنین برای اجرا، آیین نامه ای پیش بینی کردند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت با هماهنگی وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی آن را تهیه کرد این آیین نامه به خاطر اشکالات فنی، هیچ وقت نوشته نشد و تا اینکه قانون برنامه پنجم تصویب شد.
پایور افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه ماده 59 درباره اضافه کار کارکنان آمده است و در قسمت دوم این ماده هم در این زمینه ابهاماتی وجود داشت و صراحت ندارد و در واقع چیزی شبیه همان ماده 106 قانون خدمات کشوری است.
وی ادامه داد: در قسمت دوم ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه گفته شده کارکنانی که از سال 88 از اضافه کار آنها کسور بازنشستگی کسر شده متناسب با آن مبلغ در پاداش پایان خدمت و هم حقوق بازنشستگی محاسبه شود، سال های اول برداشت های مختلفی از آن شد و دوباره از اضافه کار حق بیمه کسر می شد و سال ها این موضوع ادامه داشت.
پایور خاطرنشان کرد: با بخشنامه ای که در سال 93 توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری به دستگاه ها ابلاغ شد، دیگر نباید از اضافه کار حق بیمه کسر شود.
وی اضافه کرد: مباحثی در این زمینه پیش آمد و در هیات دیوان عالی کشور از سوی برخی از کارکنان شکایت شد و در مجلس استفساریه ای داده شد و هیات عمومی دیوان عالی کشور نیز آن را تایید کرد که بخشنامه صحیح است و استفساریه مجلس هم به نتیجه نرسید و توسط شورای نگهبان رد شد.
مشاور معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: همچنین جلسات متعددی در کمیسیون اجتماعی دولت در این باره برگزار شد که این ماده به چه شکلی اجرا شود و با وجود اینکه پیش بینی آیین نامه در برنامه پنجم توسعه نشده بود ولی تصمیم گرفته شد آیین نامه ای برای آن نوشته شود و نحوه تاثیر کسوری که بابت اضافه کار کسر شده در بازنشستگی و سنوات خدمت براساس این آیین نامه تعیین تکلیف شود.
پایور خاطرنشان کرد: در نهایت بعد از جلسات متعدد و رفتن به هیات وزیران، این آیین نامه جدید به تصویب هیات وزیران رسید تا کارکنان دولت بتوانند از حق بیمه ای که بابت اضافه کار از آنها کسر شده است‌، در زمان بازنشستگی و پاداش پایان خدمت بهره مند شوند.



۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن