تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816980836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان بهزیستی: فروش نوزاد از سوی بیمارستان ها صحت ندارد/ تحویل 150 نوزاد به بهزیستی توسط بیمارستان‌ها درسال 95


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سازمان بهزیستی: فروش نوزاد از سوی بیمارستان ها صحت ندارد/ تحویل 150 نوزاد به بهزیستی توسط بیمارستان‌ها درسال 95
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور فروش نوزاد توسط برخی مادران معتاد را واقعیتی عنوان کرد که انجام می‌شود و در این باره گفت: اینکه مادر معتادی در بیمارستان قصد فروش نوزاد خود را داشته باشد حقیقت دارد اما اینکه می گویند پرسنل بیمارستان ها اقدام به فروش می‌کنند، اصلا صحت و واقعیت ندارد.


حبیب الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان آنکه متاسفانه برخی رسانه‌ها و سایت‌ها از صحبت‌های وی سوء برداشت داشته و تحلیل‌هایی مبنی بر فروش نوزاد در برخی از بیمارستان‌های پایتخت داشتند گفت: تحلیل‌های نادرست برخی از سایت‌ها از نقل قول بنده در خبر مذکور باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود تا جایی که حتی برخی از مادرانی که هیچ مشکلی ندارند هم چنانچه قصد زایمان در بیمارستان‌های دولتی را داشته باشند نگران می‌شوند که مبادا نوزادان آنها پس از تولد در این بیمارستان‌ها به فروش برسند.


وی ادامه داد: اینکه خرید و فروش نوزاد در کشور انجام می‌شود را همه می‌دانیم اما اینکه کسی گمان کند کادر و پرسنل بیمارستان در این خرید و فروش‌ها نقش داشته و یا اقدام به این کار می‌کنند فرضیه کاملا اشتباهی بوده و ممکن نیست، زیرا در صورت بروز همچنین جرمی از سوی پرسنل بیمارستان نهادهایی همچون دادستان عمومی انقلاب تهران به این مسئله ورود خواهند کرد و از آن جلوگیری می‌کنند.


فرید ادامه داد: ممکن است زنی معتاد در بیمارستان پس از زایمان و ترخیص اقدام به فروش نوزاد خود کند اما برخی از سایت‌ها از نقل قول من در خبر ایسنا اینطور برداشت کرده‌اند که بنده عنوان کرده‌ام که بیمارستان و پرسنل آن در این فروش نقش دارند در حالیکه اصلا چنین نیست و صحت ندارد و با چنین ادعایی کل نظام سلامت کشور زیر سوال خواهد رفت.


وی ادامه داد: در حال حاضر طی همکاری با وزارت بهداشت چنانچه مادر معتادی برای زایمان به بیمارستان‌ها مراجعه کند، به بهزیستی ارجاع و اورژانس اجتماعی نیز حداکثر تا نیم ساعت مداخله را با همکاری مددکار بیمارستان آغاز و پیگیری می‌کند به طوریکه در جریان گزارش مددکاری ممکن است خانواده صلاحیت پذیرش کودک خود را نداشته باشد زیرا تشخیص داده شود که در صورت واگذاری نوزاد به خانواده آنها خارج از بیمارستان اقدام به فروش نوزاد خود کنند.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: بیشترین مشکل در این حوزه در ارتباط با مادران کارتن خواب است که نسبت به فروش کودک خود اقدام می‌کنند.


وی ادامه داد: در حال حاضر طی هفت ماه گذشته حدود 150 نوزاد از طریق بیمارستان‌ها به بهزیستی تحویل شده‌اند که این ارجاع از طریق همکاری بهزیستی با وزارت بهداشت صورت گرفته است. ضمن آنکه در حال حاضر NGOها نیز ورود خوبی به این موضوع داشته‌ و توانسته‌اند برخی از این کودکان را که در خطر فروش بودند از خانواده‌هایشان گرفته و به شیرخوارگاه‌ها تحویل دهند.


فرید هم چنین تاکید کرد: اینکه مادر معتادی در بیمارستان قصد فروش نوزاد خود را داشته باشد حقیقت دارد اما سوء برداشت صورت گرفته توسط برخی از سایت‌ها مبنی بر آن است که پرسنل بیمارستان اقدام به فروش می‌کنند که این مسئله اصلا صحت و واقعیت ندارد.


وی ادامه داد: در این زمینه با هیچ کس تعارف نداریم و حتی اگر اورژانس اجتماعی در ارائه خدمات خود تعلل و کوتاهی کند حتما با آن برخورد خواهد شد.


فرید در پایان گفت: قصد آن را ندارم که بگویم وضعیت در این حوزه عالیست اما اکنون به موجب همکاری‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، وضعیت بسیار بهتری نسبت به گذشته در این حوزه داریم.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن