تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799719468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برادران شركا: برجام شرایط خارجی لازم را مهیا کرده اما آمادگی داخلی کافی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: برادران شركا: برجام شرایط خارجی لازم را مهیا کرده اما آمادگی داخلی کافی نیست
ریيس سابق سازمان مديريت گفت: كشور به ١٠٠٠ ميليارد تومان منابع براي اشتغال زايي و رونق كسب و كار نياز دارد كه حداقل ٧٠٠ ميليارد تومان آن بايد از طريق سرمايه گذاري خارجي تامين شود.
ریيس سابق سازمان مديريت و برنامه ريزي با بيان اين كه بيشتر موانعي كه بر سر راه توسعه در كشور وجود دارد، داخلي و خودساخته است، گفت: پسابرجام فرصتي طلايي براي بازيگري ايران در عرصه جهاني ايجاد كرده است ولي سيستم بانكي، بيمه اي، اداري و سرمايه گذاري ما با داشتن قوانين و مقررات دست و پاگير هنوز آمادگي بين المللي شدن را ندارد و در واقع شرايط لازم فراهم شده ولي شرايط كافي مهيا نيست.

به گزارش گروه پول نیوز، حميدرضا برادران شركا در جلسه هم انديشي مديران  و كارآفرينان که در مدرسه عالي كسب و كار ماهان برگزار شد، با اشاره به انحلال سازمان مديريت و برنامه ريزي در دولت گذشته، اظهار داشت: در شرايط بلاتكليفي درآمد نفت كه بين النسلي بوده و به گروه خاصي تعلق ندارد و نابساماني منابع آبي، سازماني كه وظيفه نظارت بر عملكرد و استفاده درست از ابن منابع را بر عهده داشت ، منحل شد.

مدير گروه هاي پژوهشي برنامه و بودجه و اقتصاد كلان مركز تحقيقات استراتژيك در ادامه به برخي از محورهاي سند چشم انداز ١٤٠٤  كه سرفصل برنامه چهارم توسعه بودند از جمله اقتصاد دانش بنيان، رشد مستمر پايدار ، امنيت انساني، آمايش سرزمين و عدالت اجتماعي اشاره كرد و گفت: در صورتي كه دربرنامه ششم، اشتغال ، محور توسعه مي شد با سرمايه گذاري مولد در فضاي مناسب پسا برجام ، شغل ايجاد شده و به رشد اقتصادي مطلوب مي رسيديم.

برادران شركا در بخش ديگري از سخنانش با تاييد نرخ رشد اقتصادي ٧/٤ درصدي اعلام شده از سوي رئيس جمهور، اظهار داشت: بايد ديد اين رشد اقتصادي چقدر مولد بوده و چه ميزان توانايي ايجاد شغل دارد.

وي افزود: ضروري است ساختاراقتصاد با ايجاد شغل و درآمد ، مولد و اشتغال زا شود تا با توزيع مناسب درآمد ، مردم رشد اقتصادي را احساس كنند.

به گفته وي كشور به ١٠٠٠ ميليارد تومان منابع براي اشتغال زايي و رونق كسب و كار نياز دارد كه حداقل ٧٠٠ ميليارد تومان آن بايد از طريق سرمايه گذاري خارجي تامين شود.

اين كارشناس مسائل اقتصادي تاكيد كرد: سرمايه گذار خارجي مديريت ، فرهنگ سازماني، بازار، تكنولوژي ، امنيت و پول به همراه مي آورد و ما مي توانيم با استفاده از تجربيات ساير كشورها نظير هند كه شرط ورود سرمايه گذار خارجي انتقال تكنولوژي ظرف ١٠ سال است و پياده سازي آن در كشور اقتصاد را از ركود نجات دهيم.

برادران شركا با اشاره به ابنكه دولت بابد وظايف حاكميتي داشته باشد نه مداخله گري ، يادآورشد: دولت كارفرماي خوبي نيست ولي بخش خصوصي هم هنوز آمادگي برنامه ريزي براي اقتصاد كشور را ندارد و دولت بايد با تسهيل گري و بدون مداخله با واگذاري امور به بخش خصوصي به وظايف حاكميتي و نظارتي خود بپردازد.

پارادوکس اصل 44 و اقتصاد دولتي

در ادامه جلسه هم انديشي، یک کارشناس اقتصادی، رشد اقتصادي 7.4 درصدي را نفتي عنوان كرد و گفت: در زمان احمدي نژاد به دليل تحريم  و  فروش اندك نفت، رشد اقتصادي منفي داشتيم كه با برداشته شدن تحريم ها و امكان فروش بيشتر نفت در اين دولت به رشد 7.4 درصدي رسيديم كه به علت نفتي بودن و غير مولد بودن  پايدار و يا عملياتي نخواهد بود.

سيد مصطفي صفاري افزود: اين رشد اقتصادي، اشتغالي نيست و براي اشتغالزايي بايد شوراي سرمايه گذاري تشكيل شود نه شوراي اشتغال.

وی با بيان اينكه با اقتصاد دولتي اصل ٤٤ اجرايي نمي شود، ادامه داد: اشتغال نبايد دولتي ديده شود؛ درحالي كه اقتصاد چابك نيست و بهره وري هم وجود ندارد، اقتصاد دولتي بايد كوچك شود و فضاي كسب و كار و سرمايه گذاري به بخش خصوصي سپرده شود و تنها در اين صورت اشتغال ايجاد مي شود.



تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۵ - 26 December 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن