تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816829416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گمرك واردکننده متخلف را 3‌‌هزار ميليارد تومان جريمه كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گمرك واردکننده متخلف را 3‌‌هزار ميليارد تومان جريمه كرد
نمايندگي داخلي برند معروف واردكننده لوازم خانگي به‌دليل تخلفات در واردات قطعات، از سوي گمرك ايران ۳هزار ميليارد تومان جريمه شد.


بر اساس قانون بودجه سال 96 همانند سال جاري، 17 هزار ميليارد تومان به‌عنوان درآمدهاي گمركي در نظر گرفته شده است. اين درآمد عمدتاً از حقوق گمركي كه بر كالاهاي وارداتي وضع مي‌شود به‌دست مي‌آيد.

در گمركات براي واردات كالاهاي مصرفي در جهت حمايت از توليد داخل تعرفه‌هاي سنگين بالاي 50 درصد وضع شده است، اين درحالي است كه اگر يك كالا به‌صورت قطعات منفصل وارد كشور شود تعرفه‌هاي «يك‌چندم» بر آنها وضع مي‌شود چراكه با مونتاژ اين كالاها در كشور امكان ايجاد اشتغال وجود دارد، اين درحالي است كه سودجويان براي عدم مواجهه با تعرفه‌هاي گمركي اقدام به واردات قطعات يك كالا از گمركات مختلف مي‌كنند تا به اين ترتيب با فريب گمرك، تعرفه‌هاي سنگين را دور بزنند، به همين منظور قاعده دو ــ الف براي مقابله با اين ترفند در گمركات جهان اجرايي مي‌شود. اين قاعده تأكيد دارد كه اگر وارد‌كننده از گمركات مختلف، قطعات يك كالا را وارد كند، بايد تعرفه كالاي كامل را براي هر قطعه بپردازد.

اما شرايط براي شناسايي و اعاده حقوق دولتي زماني سخت‌تر مي‌شود كه اين دور زنندگان قانون از كارت‌هاي بازرگاني يك بار مصرف هم بهره گرفته باشند، در اين صورت رديابي كالاي منفصل كه بايد تعرفه كامل بر آن وضع شود، بسيار دشوار مي‌شود. در جديدترين نمونه از كشف اين نوع تخلف، پاي يك برند كره‌اي معروف لوازم خانگي به ميان آمده است، البته با يك رقم جريمه باور نكردني! بر اساس نامه‌اي كه گمرك ايران به نمايندگي داخلي اين شركت توليد‌كننده لوازم خانگي ارسال كرده، مشخص شده اين شركت بايد حدود 3هزار ميليارد تومان جريمه در حق دولت پرداخت كند.

طبق نامه گمرك، ماجرا از اين قرار است كه اين برند معروف با دور زدن قاعده دو ــ الف اقدام به واردات قطعات از گمركات كرده است و با بررسي‌هاي به‌عمل آمده در گمرك ايران و داير شدن كارگروه حسابرسي پس از ترخيص مشخص مي‌شود بايد براي جبران حقوق پايمال شده دولتي حدود 3 هزار ميليارد تومان جريمه صادر شود. به گزارش تسنيم، بر اساس قانون جديد امور گمركي حسابرسي پس از ترخيص در مورد پرونده‌هاي با حجم سنگين، بايد در گمرك ايران عملياتي شود. ماده 143 يكي از بندهاي مصرح قانون امور گمركي است كه با تشكيل كميته‌هاي حسابرسي پس از ترخيص و بهره‌گيري از سامانه‌هاي اطلاعاتي پرونده‌هاي كلان از اين دست رو مي‌شود.
 
اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي: اسنادي از تخلف يك گمرك را هم داريم
همچنين این‌که رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي با بيان اینکه «متأسفانه اخيراً مستندات تخلف يكي از گمركات كشور در اختيار ما قرار گرفته است»، گفت: به‌رغم اعلام اين موضوع هنوز گمرك مربوطه پاسخ قانع‌كننده‌اي را نسبت به اين تخلف در ترخيص كالاهاي وارداتي اعلام نكرده است. محمد طحان‌پور در گفت وگو با تسنيم، با اشاره به اينكه برخي واردكنندگان لوازم خانگي براي فرار از پرداخت تعرفه‌هاي بالا كالاها را به صورت قطعه قطعه وارد كشور مي‌كنند، اظهار داشت: جلوگيري از اين موضوع همكاري دستگاه‌هاي مختلف و به ويژه هوشياري گمركات را مي‌طلبد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر سه برند كره‌اي سامسونگ، ال‌جي و دوو در بازار ايران فعاليت مي‌كند، افزود: اتحاديه در صورت مواجهه با تخلف هر شركت در چارچوب وظايف خود با آنها برخورد خواهد كرد. رئيس اتحاديه لوازم خانگي تصريح كرد: متأسفانه اخيراً مستندات تخلف يكي از گمركات كشور در اختيار ما قرار گرفته است كه به‌رغم اعلام اين موضوع هنوز گمرك مربوطه پاسخ قانع‌كننده‌اي را نسبت به اين تخلف در ترخيص كالاهاي وارداتي اعلام نكرده است. طحان‌پور با تأكيد براي اينكه براي جلوگيري از واردات غيرقانوني كالاها بايد تمام دستگاه‌ها با هم همكاري كنند، افزود: با يك سياست جدي مي‌توان با اين موضوع برخورد و از توليدكننده داخلي حمايت كرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن