تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801500342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس‌جمهور، منشور حقوق‌شهروندی و توهین‌‌های‌رسمی برخی مدعیان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رئیس‌جمهور، منشور حقوق‌شهروندی و توهین‌‌های‌رسمی برخی مدعیان
یک استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب تحلیل خود را از انتشار منشور حقوق شهروندی تحت عنوان «منشور حقوق شهروندی و نجس سیاسی» ارائه داد.
آفتاب‌‌نیوز : حمیدرضا جلایی‌پور در کانال تلگرامی خود درخصوص انتشار این منشور نوشت: ممکن است که به درستی گفته شود دکتر روحانی در انتشار منشور حقوق شهروندی تاخیر زیادی داشته است یا این متن ضمانت اجرایی ندارد اما اگر به شرایط جامعه سیاسی ایران توجه کنیم این اقدام روحانی را مثبت ارزیابی خواهیم کرد.


وی با اشاره به توهین برخی اشخاص به مسئولان نظام و فعالان سیاسی ادامه می‌دهد: منشور حقوق شهروندی در شرایطی انتشار می یابد که در جامعه سیاسی ما مقامی مسئول و متاسفانه از موضع انقلاب و بدون پروا از عواقب رفتار غیرحقوقی، غیراخلاقی و غیراسلامی‌اش می‌تواند شخصیت‌های مومن، مسلمان، فرهیخته و پاکدست انقلاب را «نجس سیاسی» بخواند.


در جامعه سیاسی ما وقتی مفت‌ مفت به طور رسمی به مومنان و شهروندان پاک و محبوب مردم ایران برچسب «نجس سیاسی» می‌زنند نفس حرف‌زدن رییس جمهور راجع به حقوق شهروندی ارزشمند است. در چنین جامعه سیاسی وقتی بالاترین مقام انتخابی و مسئول ایران از منشور حقوق شهروندی دفاع می‌کند و آن را واقع‌بینانه نشر می‌دهد، خود فرصت مغتنمی است که نشان می‌دهد نمی‌توان به راحتی ارزش‌های انقلاب اسلامی را به بنیادگرایی دینی و سیاسی تقلیل داد.




۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن