تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817527997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرثیه‌ای برای بزرگترین نهاد بشردوستانه کشور


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: از کسر 100 میلیارد تومانی بودجه هلال‌احمر و اختصاص آن به بالگردهای هوانیروز در سال 95، گذشتیم و امروز رسیدیم به حذف سهم 42 درصدی هلال‌احمر از حق ثبت در لایحه بودجه 96؛ این است وضعیت بزرگترین نهاد بشردوستانه و امداد کشور که علاوه بر حفاظت و حمایت از جان هموطنان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی کشور، اکنون باید یک‌تنه و تمام قد از خود نیز صیانت کند تا مبادا با کسری از درآمد این نهاد مردمی؛ کوتاهی در خدمات‌رسانی به مردم صورت گیرد.

به گزارش الف، چنین است شرایط یگانه نهادی که در بحران‌ها و حوادث داخلی و خارجی چشم امید همه هموطنان بوده و موجبات سرافرازی کشورمان را در حوادث و بحران‌های بین‌المللی فراهم کرده است. زمانی (فروردین 95)، با یک پیشنهاد آن هم برای قدردانی و تقویت یکی از دستگاه‌های کشور در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان بم، رودبار و ... ، 100 میلیارد تومان از اعتبارات هلال‌احمر از دست می‌رود؛ غافل از اینکه مگر نه این است که در کنار تلاش همه دستگاه‌های مسئول در کنترل بحران‌ها و حوادث بزرگی چون زلزل بم، هلال‌احمر به عنوان نخستین نهاد امدادی؛ پاسخگوی مردم و مسئولان است و «آیا برای تقویت نهادی دیگر باید از بودجه بزرگترین دستگاه امدادی کشور برداشت کرد؟»

آن زمان نیز صدای هواخواهی از نهاد مردمی هلال‌احمر به گوش کسی نرسید و بودجه حساس‌ترین بخش خدمت‌رسان به مردم؛ رفت و کسی نپرسید که «هلال‌احمر چگونه از جان مردم در سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک زودرس کشور حفاظت کرد یا چطور توانست با ارائه خدمات شبانه‌روزی به اجتماع میلیونی زائران در داخل و خارج کشور؛ کارنامه خود را درخشان و جمهوری اسلامی ایران را سربلند سازد؟»

این همه تنها برای درک حساسیت موضوع و توجه به تصمیمات گاه غیرکارشناسی است که در حق جمعیت هلال‌احمر گرفته می‌شود و در مقابل همه توقع دارند که این نهاد هیچگاه در امدادرسانی و پاسخگویی، برای مردم کم نگذارد. البته که می‌شود و اقدامات هلال‌احمر در این مدت گویای آن است؛ با وجود عدم دریافت حتی یک ریال از 7 هزار میلیارد ریال اعتبار سال 94، تا 500 میلیارد تومان سال 95 که 100 میلیارد تومان آن کسر شده و از همان 400 میلیارد تومان، فقط 100 میلیارد تومان تا کنون دریافت شده؛ اما خللی در اجرای برنامه‌ها به وجود نیامده غافل از اینکه ادامه این روند کاهشی اعتبارات؛ هلال‌احمر را در تحقق اهداف خود با مشکل مواجه خواهد کرد. نکته مهمی که محمدرضا حيدرى تفرشى، منتخب شورای عالی جمعیت هلال‌احمر و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه هلال‌احمر هم بر آن تاکید دارد؛ مبنی بر اینکه جمعيت هلال‌احمر تا شرايط كسب درآمد پايدار نياز به حمايت دولت دارد و اگر این حمايت صورت نگيرد؛ توقع خدمت تا حدى ناممكن است؛ مگر مى‌شود 9 هزار كارمند و ٥٠ هزار امدادگر را با سلام و صلوات اداره كرد.

مسئولان به‌خصوص نمايندگان مجلس، حامى هلال‌احمر باشند

حیدری با اشاره به اینکه نداشتن آشنايي كافى به مجموعه خدمات هلال‌احمر در زمان بروز انواع سوانح و شرايط اضطرار، مانع از توجه ويژه به این نهاد مردمی می‌شود، می‌گوید: انتظار مي‌رود مسئولان به‌خصوص نمايندگان مجلس كه با حضور مداوم در مناطق مختلف كشور، از نزديك با نوع خدمات و حمايت‌هاي امدادگران از مردم باخبرند، در بحث بودجه و حمايت‌هاى معنوى، همانند همیشه، نخستین حامى اين نهاد مقدس مردمى باشند.

وی معتقد است که پايگاه‌هاي امداد و نجات و امدادگران بى‌ادعاى هلال‌احمر در سراسر كشور با خدمات بي‌منت و خالصانه، محبوبيت خاصى میان مردم داشته و در سخت‌ترين و بحرانى‌ترين شرايط در كنار مردم بوده‌اند و اعتماد مردم به اين نهاد مردمی بسيار زياد و حائز اهميت است؛ لذا اين ويژگى خاص، حمايت‌هاى خاص و ويژه نیز مى‌طلبد.

هلال‌احمر تا رسیدن به شرايط كسب درآمد پايدار نياز به حمايت دولت دارد

به گفته منتخب شورای عالی جمعیت هلال‌احمر در بحث بودجه سال ٩٥، متاسفانه به دلائل خاصى بخشى از اعتبار هلال‌احمركاسته شده و به نهاد ديگرى تخصيص يافت كه اميدواريم با حمايت نمايندگان مجلس در بودجه سال ٩٦، شاهد اين اتفاق ناخوشايند در صحن مجلس نباشيم. البته نگاه كلى نمايندگان مجلس به‌خصوص اعضاى كميسيون تلفيق در بودجه سال ٩٦، بسيار قابل تقدير است كه اميدواريم اين حمايت‌ها در تخصيص مجدد ٤٢ درصد‏ حق ثبت اسناد رسمى نيز رخ دهد تا جمعيت گرفتار كمبود بودجه در سال بعد نشود.

وی معتقد است که جمعيت هلال‌احمر تا شرايط كسب درآمد پايدار نياز به حمايت دولت دارد؛ اين در حالى است كه اگر حمايت دولت صورت نگيرد؛ توقع خدمت تا حدى ناممكن خواهد شد؛ قطعا تأمين امنيت هموطنان در مأموريت‌هاى امدادى، بدون حمايت مادى و معنوى مسئولان، ناديده شدن اهميت اين خدمات است كه مى‌طلبد حمايت و تشويق مسئولان، انگيزه امدادگران را افزايش دهد كه البته خدمت خالصانه و بى‌منت امدادگران را با هيچ ترازى نمى‌توان سنجيد و قياس كرد.

حیدری بر این مهم تاکید می‌کند که خود او و اعضاى كميسيون برنامه و بودجه هلال، تمام قد در خدمت جمعيت هستند و با ارائه نظرات كارشناسى و پيگيرى‌هاى مستمر، براى رسيدن به درآمد پايدار و كسب جايگاه واقعى هلال‌احمر، از هيچ كمكى دريغ نخواهند کرد. اميدوارم حق اين گروه بسيار زحمتكش و دلسوز از بودجه ٩٦، دستخوش فراموشى نشود.

وی در پایان تاکید می‌کند که حمايت ويژه مجلس و همچنين رئيس جمهورى از هلال‌احمر، انگيزه امدادگران و كادر جمعيت را در ارائه خدمات امدادى، بيش از پیش افزایش داد.

نمایندگان در کمیسیون تلفیق برای حمایت از هلال‌احمر وقت می‌گذارند

در این میان البته، حمایت مجلسیان از هلال‌احمر به عنوان نهادی مردمی همواره قابل تقدیر بوده است؛ نمونه آن حمایت روح ا... بابایی صالح، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از هلال‌احمر در لایحه بودجه 96 است

وی با اشاره به ماهیت امدادی هلال‌احمر و ضرورت آمادگی و تجیهز امدادی هلال‌احمر، می‌گوید: امکانات و تجهیزات هلال احمر باید کافی باشد تا نیروهای هلال‌احمر بتوانند در زمان حادثه در نخستین زمان ممکن، اقدام‌ لازم را انجام داده و در سریع‌ترین زمان در محل حادثه حاضر باشند؛ بر این اساس است که همواره تاکید می‌شود هلال‌احمر از جمله سازمان‌هایی است که باید در اولویت توجه باشد.

به گفته بابایی نهاد مردمی چون هلال‌احمر نیازهایی مانند تامین بالگرد امدادی برای پاسخگویی به نیازهای مردمی در کمترین زمان ممکن دارد و لذا نمایندگان در کمیسیون تلفیق برای حمایت از هلال‌احمر وقت می‌گذارند.

اکنون چشم امید هلال‌احمر به حمایت دولت و مجلس از امدادگران و نجاتگران، داوطلبان، جوانان و کارکنان خدوم این نهاد مردمی است تا به قوت و انگیزه بیشتر بتوانند بیش از گذشته موجبات سرافرازی هلال‌احمر کشورمان را در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی فراهم کنند.
 



۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن