تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817473045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجوز شورا برای آزمون و خطای 1500 میلیاردی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه شرق: در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران، شهرداری مثل همیشه طرح‌ها و برنامه‌هایی را که از قبل برای منطقه ١٢ آغاز کرده است در آستانه اصلاح بودجه ٩٥ و ارائه بودجه ٩٦ در قالب لایحه‌ای به شورای شهر آورد و اعضای شورا هم ٢١نفری به آن رأی مثبت دادند؛ اما آنهایی که مخالف بودند بعد از مورد اعتراض قرارگرفتن از سوی همکارانشان نکاتی را گفتند که اوضاع منطقه ١٢ و عملکرد شهرداری و پول‌هایی را که در آن خرج می‌شود روشن‌تر می‌کند.
 
مجتبی شاکری یکی از مخالفان این لایحه با اشاره به موارد مختلفی از تعارض در برنامه و عمل شهرداری تهران و نتایج برنامه‌ها ازجمله درباره ساماندهی معتادان و نتایج مراکز بهاران، خطاب به همکارانش در شورا گفت: «مگر همین آقای قالیباف و معاونش نیامدند در صحن شورا و گفتند ما هیچ مطالعات پیوست و مدل بیرونی و درونی نداریم و فقط داریم آزمون و خطا می‌کنیم؟ مردم دارند در این منطقه و مناطق محروم دیگر به خاطر شرایط اجتماعی و آسیب‌ها ضدانقلاب می‌شوند؛ آن‌وقت شما اعتبار برای فلان آب‌انبار و گذر فلان می‌کنید؟»
 

این جملات شاکری لحظاتی صحن را به سکوت برد. شاکری ادامه داد: اولا که این لایحه را به‌موقع به کمیسیون فرهنگی نداده‌اند و برخلاف ادعای مطرح‌شده، جزئیات برنامه ۸۰۰صفحه‌ای شهرداری در اختیار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی قرار نگرفته است و ما نمی‌دانیم چرا برای برخی محلات پروژه‌ها زیاد است و برخی محلات اصلا پروژه‌ای ندارند؟ بعد هم درباره اقدامات شهرداری در این منطقه بارها توضیح خواسته‌ایم اما پاسخ قانع‌کننده نداده‌اند.
 
از حدود سه هزار معتاد جمع‌آوری‌شده در مراکز بهاران از سوي شهرداری، نتوانستند آدرس صد نفر را که به خانواده بازگشته‌اند، در اختیار ما قرار دهند و این در حالی است که بنا بر اظهارات رئیس کمیسیون بودجه، شهرداری ۴۰۰‌ میلیارد تومان در حوزه آسیب‌های اجتماعی هزینه کرده است.  شاکری که در اظهاراتش توجه ویژه شهرداری تهران به منطقه ١٢ را برخورد جزیره‌ای با مناطق خوانده بود و به همین جهت مورد عتاب همکارانش قرار گرفته بود با تأکید بیشتری، گفت: مناطق دیگر مثل ١٣ و ١٥ و ١٦ در شرایط بسیار بدی از آسیب‌ها و کمبودها هستند و برای کوچک‌ترین پروژه‌ها اعتبار ندارند؛ آن‌وقت برای این منطقه اعتبار هزارو ٧٠٠میلياردتومانی می‌گذارید؟
 
چند بار شورایاری‌ها در صحن شورا آمدند و درباره مشکلات و آسیب‌ها ازجمله معتادان که از منطقه ١٢ پخش شده‌اند گفتند؟  وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در این مناطق گسترده شد و معتادان بی‌خانمان در مناطق دیگر نظیر ۱۱، ۱۳، ۱۴ و ۱۶ پراکنده شدند، گفت: حالا شهرداری قصد دارد چندبرابر بودجه یک منطقه را در منطقه ۱۲ هزینه کند، درحالی‌که برخی از مناطق برای تأمین مالی پروژه‌های جزئی، دچار مشکل هستند؛ مگر منطقه ۱۲ تخم دوزرده کرده که بیشتر باید برای آن هزینه شود؟!
 

به گزارش «شرق»، براساس آنچه علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در آنچه لایحه ارتقای کیفیت زندگی در منطقه ۱۲ تهران است و گزارش «تملک املاک و اجرای طرح آمایش، بهسازی و ساماندهی منطقه ١٢ در راستای اجرای بند ٨ تبصره ٢٣ بودجه سال ١٣٩٥ شهرداری تهران» در صحن شورا تشریح كرد، شهرداری تهران تصمیم دارد بیش از ٢٣٠ پروژه را در شش محله منطقه ١٢ از چند ردیف و تبصره مجزا با اعتباری بیش از هزارو ٧٠٠ میلیارد تومان در چهار سال اجرا کند. اما داستان اینجاست که درباره این رقم اعتباری و محل تأمین اعتبار و سقف برداشت، اختلاف و ابهام زیادی هست؛ اولا برخی از اعضا با اینکه برای چنین پروژه‌هایی شهرداری اقدام به درنظرگرفتن تبصره مجزا کرده مخالف بوده و تأکید داشتند که شهرداری نمی‌تواند غیر از تأمین ردیف‌های مجزا و بودجه‌های مصوب، تبصره جداگانه در نظر بگیرد.
 

علیرضا دبیر در توضیحی گفت: ٧٢ ‌میلیارد تومان اعتبار ٩٥ شهرداری منطقه ١٢ است، ٢٠٠ ‌میلیارد تومان از محل تبصره‌ای جداگانه، بیش از ٤٦٠ ‌میلیارد تومان از معاونت‌ها و سازمان‌ها جذب می‌شود، حدود صد‌ میلیارد تومان از محل تبصره ٢٢ و حدود ٣٠ ‌میلیارد تومان هم از محل تبصره ٢٣ که مربوط به مترو است برای این برنامه‌ها پیش‌بینی شده است. او در توضیحی تکمیلی عدد دیگری را گفت و افزود: «مجموع این اعداد حدود هزارو ٥٠٠ ‌میلیارد تومان می‌شود که ٨١٠ ‌میلیارد آن برای سال ٩٥ است و بخشی از کارها هم از سال ٩٤ شروع شده است». دراین‌میان مهدی چمران، رئیس شورا در توضیحی تکمیلی گفت: «این رقم به هزارو ٧٠٠ ‌میلیارد تومان هم می‌رسد». محسن سرخو، عضو کمیته حمل‌ونقل شورا هم گفت: «این برنامه و مجوزهایی که ما می‌بینیم بیش از دو هزار ‌میلیارد تومان بار مالی را ایجاد می‌کند».
 

براساس این گزارش، با وجود این اختلاف در ارقام اعضا با این توجیه که بسیاری از این ردیف‌ها و تبصره‌ها قبلا در بودجه تصویب شده، وارد جزئیات نشدند و به قول اسماعیل دوستی که گفت «برخی از دوستان دارند تهرانی‌بازی درمی‌آورند و الکی گیر می‌دهند»، بیشتر از این به این برنامه‌ریزی شهرداری تهران در منطقه ١٢ «گیر ندادند» و آن را تصویب‌کردند.




۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن