تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798594660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توکلی: فساد سیاسی اعتبار دولت را کم می‌کند/اصغرزاده:جایی که شفافیت باشد، امکان فساد نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: توکلی: فساد سیاسی اعتبار دولت را کم می‌کند/اصغرزاده:جایی که شفافیت باشد، امکان فساد نیست
ابراهیم اصغرزاده و احمد توکلی در نشستی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد درباره فساد مباحثی را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ابراهیم اصغرزاده فعال مدنی در نشست فساد اقتصادی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، عنوان داشت: فساد با مسائل اقتصادی و سیاسی پیوند خورده و به شکل سیستماتیک در آمده است.

وی افزود: بخش‌هایی از جامعه بعد از انقلاب و جنگ سهم بالایی را در اختیار گرفتند و توانستند موقعیت خود را به لحاظ مادی ارتقاء دهند، جنگ زمینه مهاجرت بسیاری را ایجاد کرد به طوری که اکنون 12 تا 15 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند ما تصور می‌کردیم که بعد از انقلاب عدالت را محقق سازیم اما متاسفانه این امر محقق نشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب  با اشاره به واگذاری‌ها در حوزه اقتصادی ادامه داد: سیاست بازسازی در دستور کار قرار گرفت اما واگذاری‌ها با عدالت تحقق نیافت و بعد از مجلس سوم به این نتیجه رسیدیم که سیاست تعدیل دوره سازندگی و انقباضی دوره جنگ راه به جایی نبرد زیرا تا زمانی که برخی موضوعات مشخص نشود، فایده‌ای ندارد.


وی تصریح کرد: به دلیل نبود شفافیت و عدالت، پولدارها منابع مالی را خارج می‌کردند و حاضر نبودند که سرمایه‌شان را در چرخه تولید هزینه کنند.


اصغرزاده با اشاره به دوره دوم سازندگی عنوان کرد: شورش‌های اجتماعی در آن دوره به دلیل سیاست‌های نادرست اقتصادی رخ داد و من به این نتیجه رسیدم که برای عدالت اقتصادی سیاست باید درست شود.


این فعال مدنی درباره روی کار آمدن دوره اصلاحات عنوان داشت: روند فساد که در آن زمان در حال افزایش بود با روی کار آمدن اصلاح‌طلبان متوقف شد و نرخ رشد اقتصادی بالا رفت و رتبه ایران در ستاد بهبود پیدا کرد.


وی به درآمدهای دولت‌های نهم و دهم اشاره کرد و عنوان داشت: در این دوره بیش از 700 میلیارد دلار درآمد داشتیم اما رتبه اقتصاد ما در 160 کشور به 150 رسید و ایران بعد از سومالی و عربستان قرار گرفت. و جامعه در آن دوره دچار ایست قلبی شد، احمدی‌نژاد گفت پول نفت را سر سفره مردم می‌آورم اما چه کار کرد؟



این فعال سیاسی اصلاح طلب از روند توزیع یارانه‌ها انتقاد کرد و گفت: دولت آنقدر در ثروت ملی دست اندازی کرد و برای مردم شرایط طوری فراهم شد که با گرفتن این پول در غارت ثروت ملی سهیم شوند، این رویه با دولت غیرمتعهد تقویت شد، بدهی بانک‌ها به جامعه افزایش یافت و نقدینگی جامعه به شکل سرسام‌آوری فزونی یافت.


اصغرزاده افزود: معنی ندارد که جامعه را به دو گروه تقسیم کنیم به طوری که خودی‌ها در اموال عمومی شریک شوند و غیرخودی‌ها امکان ورود به بسیاری از حوزه‌ها را نداشته باشند، کسانی در این جامعه رشد می کنند که خودی و یا گروه‌های خاص باشند، سهم اقتصاد زیرزمینی از تولید ناخالص 35 میلیارد دلار است که کنترل و نظارت نمی‌شود و مالیاتی پرداخت نمی‌گردد بسیاری از شرکت‌ها که از سوی وزارت‌خانه‌ها ایجاد شده‌اند، مالیات پرداخت نمی‌کنند.


وی عنوان کرد: از دولت یازدهم انتظار بر این بود که با ستاد مبارزه کند و جلوی اسکله‌ها قاچاق را بگیرند، ما از تحریم‌ها و تهدیدها ترسی نداریم.



این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: جایی که شفافیت باشد امکان فساد نیست، ایرادی ندارد قوه قضاییه و یا ارگان‌های نظامی وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند اما لازم است این اقدامات شفاف باشد و اعتماد مردم را جلب کند.


اصغرزاده گفت: از دانشگاهیان، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان درخواست دارم که جلوی فساد بایستند، از تلاش آقای روحانی برای شکستن تحریم‌ها تشکر می‌کنم این موضوع باعث شد کسانی که تحریم‌ها را دور می‌زدند و منافع سرشاری از این شرایط می‌بردند، دستشان کوتاه شود. دوره دولت نهم و دهم تاریک‌ترین دوره تاریخ ایران بود و علی‌رغم درآمدهای بالا فرصت‌های زیادی را از دست دادیم.

توکلی: عدم شفافیت فساد را افزایش می‌دهد

احمد توکلی نماینده سابق مجلس نیز در این مناظره عنوان داشت: سوء استفاده از قدرت عمومی برای منافع خاص، فساد است اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی می‌تواند فساد را تسهیل کند.

نماینده سابق مجلس گفت: فساد سیاسی اعتبار دولت را کم می‌کند و در نهایت منجر به کاهش نرخ رشد اقتصادی و سرمایه گذاری می‌شود فساد سیاسی آزادی را از بین می‌برد.

وی افزود: فساد با اخلاق و دین در تعارض است و بی‌انضباطی مالی ایجاد می‌کند بودجه 92 دارای 221 حکم بود که فقط 13 حکم آن بودجه‌ای بود پول اگر باشد اما عقلانیت نباشد کاری نمی‌توان کرد.

توکلی در مورد مناطق آزاد عنوان کرد: در نشریه گمرک اعلام شده که تهاتری که در مناطق آزاد صورت می‌گیرد بر مبنای صادرات نیست بلکه همه آن واردات بود علیرغم اینکه قرار بر این بود صد در صد صادرات باشد هم اکنون 86 درصد واردات در مناطق آزاد صورت می‌گیرد و در منطقه آزاد انزلی بیش از 99 درصد واردات و کمتر از یک درصد صادرات انجام می‌گیرد.




۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن