تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798651740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توکلی: قوه‌ قضاییه در برابر انتقاد کم‌طاقت و برداشت غلطی از نشر اکاذیب دارد/فساد نظام را سرنگون می‌کند نه کودتا و انقلاب‌مخملی/اگر ملتی برای آزادی هزینه ندهد، آدم‌های نامربوط حاکم می‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: توکلی: قوه‌ قضاییه در برابر انتقاد کم‌طاقت و برداشت غلطی از "نشر اکاذیب" دارد/فساد نظام را سرنگون می‌کند نه کودتا و انقلاب‌مخملی/اگر ملتی برای آزادی هزینه ندهد، آدم‌های نامربوط حاکم می‌شوند
نماینده سابق مجلس گفت: اگر رسانه‌های آزاد وجود نداشته باشد، مردم نمی‌توانند به درستی وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.
آفتاب‌‌نیوز : احمد توکلی در همایش "نهادهای دیده بان و فساد" که به همت جمعیت سفیر دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: 
توکلی: قوه‌ قضاییه در برابر انتقاد کم‌طاقت است/عقل سیاسی دارم که برابر فساد شهرداری مصلحت‌اندیشی نکنم
به هنگام تصدی وزارت کار و امور اجتماعی دلیل اختلاف بنده با نخست وزیر وقت، دولتی شدن کارهای اقتصادی بود که این نگاه ناشی از واهمه واگذاری مسائل اقتصادی به بخش خصوصی به ویژه با توجه به تجربه سرمایه داری دوران شاه بود. 


به گزارش آفتاب‌نیوز، وی اضافه کرد: دولتی بودن اقتصاد فسادزا است، چرا که اقتصاد دولتی توزیع امکانات می کند و جوازها خرید و فروش می شوند. 


وزیر اسبق کار و امور اجتماعی کوتاهی در برخورد مناسب با مفاسد را یکی از دلایل فساد گسترده کنونی دانست و گفت: کودتا و انقلاب مخملی جمهوری اسلامی را سرنگون نمی‌کند، حتی تجاوز نظامی هم برعکس جواب می دهد چون مردم پشت حکومت می ایستند، ولی اگر با فساد مبارزه نشود این امر منجر به صدمه جبران ناپذیری می شود.


توکلی دلیل ایجاد سمن "دیده بان شفافیت و عدالت" را مبارزه سیستماتیک با فساد سیستماتیک بیان کرد و افزود: مبارزه با فساد محدود به یک جناح سیاسی یا یک مذهب نیست، بلکه هر کس که "مرد" است باید با این معضل مقابله کند.


رئیس سمن "دیده بان شفافیت و عدالت" دو مورد از اقدامات این سازمان مردم نهاد را جلوگیری از خروج پتروشیمی از بورس کالا در زمان تصدی نعمت زاده و همچنین اصلاح قراردادهای نفتی ایران (IPC) بیان کرد و گفت: این قرارداد پیش از اصلاح بدون هیچ منطق اقتصادی و سیاسی، امتیاز به بیگانه می داد و موجب اضمحلال شرکت های داخلی می شد. 


رئیس پیشین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد عدم شفافیت مالی برخی نهادها گفت: "قانون مالیات بر مجموع در آمد" در ایران وجود ندارد، البته واحدهای مختلف این نهادها و سازمان ها باید مالیات بپردازند و این متفاوت با "قانون مالیات بر مجموع درآمد" است. همچنین نهادهایی مانند خیریه ها که بخشی از کار حکومت را انجام می دهند از دادن مالیات معاف هستند، چرا که مالیاتی که گرفته می شود در نهایت باید به خودشان برگردد و صرف همین امور شود.


 وی ادامه داد: مالیات یک امر معقول، واجب و نجات بخش است، ولی مردم ما به این امر عادت نکرده اند و شاید یکی از علل آن فساد برخی مامورین مالیاتی باشد.


نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم وجود رسانه های آزاد و مستقل، گفت: اگر رسانه های آزاد وجود نداشته باشند مردم نمی توانند به درستی وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند و به دنبال آن اشرار بر مردم حاکم می شوند و با قلم خود مردم را آزار می دهند. مانند رشوه گرفتن، پارتی و غیره. 


وی افزود: آزادی و حفظ کردن آن مفت به دست نمی آید، بلکه هزینه می خواهد. اگر ملتی نخواهد برای کسب آزادی و حفظ آزادی هزینه بدهد آدم های نامربوط بر آن جامعه حاکم می شوند.


توکلی در پاسخ به سوالی در باره سخن آقای اکبر اعلمی نماینده مجلس هفتم درباره مصلحت اندیشی در مورد فساد شهرداری، اظهار کرد: تکذیب نمی‌کنم ولی به یاد ندارم و بعید است چنین حرفی زده باشم چرا که عقل سیاسی من به حدی است که این کار را نکنم و هیچگاه مبارزه با فساد را قربانی مصلحت اندیشی نکرده ام، البته مصلحت عمومی را در نظر می گیرم.


نماینده پیشین مجلس نهم، عملکرد قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی را در زمان تصدی آملی لاریجانی بهتر از قبل دانست و ابراز عقیده کرد: قوه قضاییه در برابر انتقاد کم طاقت است و از نظر حقوقی در برخی موارد برداشت غلطی از "نشر اکاذیب" دارد.


 وی افزود: البته سرمایه قوه قضاییه آبرو است و قاعدتا برخورد با آن کمی متفاوت است به علاوه چون قوه قضاییه ضامن امنیت جامعه است باید با مراعات بیشتری با آن برخورد کرد.


توکلی در مورد عملکرد صدا و سیما گفت: آگاهی بخشی و شفاف سازی را صدا و سیما به درستی انجام نمی دهد و در نتیجه حکومت بهترین وسیله ارتباطی خود با مردم را از دست می دهد. اگر مسئولان صدا و سیما به مصالح حکومت فکر بکنند نباید این ملاحظات بی جا را انجام بدهند. بزرگ ترین ضرر این اقدام این است که چون مردم حرف حکومت را نمی شنوند تصمیم درستی نمی گیرند.


رئیس سازمان مردم نهاد "دیده بان شفافیت و عدالت" در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات این سمن، خاطرنشان کرد: اقدام های این سازمان مردم نهاد، مقطعی، جزئی و مسکن گونه نیست بلکه به صورت ساختاری، فساد، قوانین فسادزا و مفسدهای بزرگ را شناسایی کرده و در جهت رفع آن بر می آید.


وی افزود: احتمال آلوده نشدن خود این سازمان مردم نهاد به فساد قطعی نیست ولی احتمال فساد در آن را بسیار کم تر از دستگاه های رسمی می دانم.




۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن