تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799661301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وعده خوش آب و رنگ میزبانی جام ملت های آسیا!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: شفقنا ورزشی: فوتبال ایران در سال های اخیر رشد خوبی از نظر فنی داشته است. دلیلش حضور شخصی مانند کی روش بوده یا سرمایه گذاری روی تیم های پایه یا هر چیز دیگر موضوع بحث نیست. مستقل از دلایلی که داشته فوتبال ایران نسبت به چهار یا پنج سال پیش پیشرفت محسوسی را هم در رده بزرگسالان و هم در رده باشگاهی تجربه می کند. با این وجود هنوز در بخش زیرساختها، مسائل مالی، درآمدزایی و اسپانسرینگ دچار مشکلات عدیده ای است. مشکلاتی که باعث شده عمر فوتبال دوستانی که شاهد میزبانی یک رویداد ملی در سطح قاره باشند به چهل یا پنجاه سال برسد.

مسعود سلطانی فر که پس از استعفای گودرزی از مجلس برای نشستن روی صندلی وزارت ورزش و جوانا رای اعتماد گرفت اعلام کرد با توجه به این که فرصت گرفتن میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2019 تمام شده ایران برای گرفتن میزبانی دوره بعد رقابت ها در سال 2023 تمام تلاشش را خواهد کرد. اتفاقی که قطعا فراتر از یک میزبانی ساده است و حتی بسیاری از کارشناسان معتقدند شاید شکستن طلسم طولانی مدت قهرمانی ایران در آسیا تنها با در اختیار داشتن شرایط میزبانی بشکند.

روی کاغذ شاید بیش از شش سال زمان وجود داشته باشد که برای فراهم کردن امکانات و شرایط کافی به نظر برسد. البته همین گونه هم هست و کشورهایی مانند قطر و امارات و … با سرمایه گذاری های عظیمی که انجام می دهند در مدت بسیار کمتر برای رویدادهای بزرگتر از جمله جام جهانی آماده می شوند، اما این زمان برای ایران خیلی کم است.

شش سال برای کشوری که افتتاح یک ورزشگاه معمولی آن در اصفهان دو دهه به طول می انجامد و پس از افتتاح و انجام بازی هنوز به طور کامل تکمیل هم نشده است، زمان اندکی است. در شرایطی که پروژه های جدید عمرانی در دولت یازدهم عملا تعطیل شده تا بتوان پروژه های کلنگ خورده و نیمه تمام قبلی را به پایان رساند بعید به نظر می رسد که ایران بتواند در این مدت کم چند ورزشگاه استاندارد با شرایطی که AFC را برای دادن میزبانی به ایران متقاعد کند فراهم شود. علاوه بر آن تامین سایر زیرساخت ها مانند حمل و نقل، هتلینگ و … هم هزینه بالایی روی دست وزارت خواهد گذاشت. وزارتی که در دوره کفاشیان حتی از پرداخت های رایج و معمول به فوتبال برای تامین دستمزد سرمربی تیم ملی و یا اردوهای خارج از کشور امتناع می ورزید.

در شرایطی که کشورهایی مانند قطر و استرالیا در دوره های قبل این رقابت ها را با بالاترین امکانات و در سطح کشورهای اروپایی و حتی بالاتر میزبانی کرده اند گرفتن میزبانی توسط ایران کار بسیار دشواری است. مسئولان و ناظران AFC کیفیت میزبانی این کشورها را از نزدیک به چشم دیده اند و حتی اگر انتظار پیشرفت نداشته باشند حداقل انتظارشان این است که میزبانی در همان سطح و با همان کیفیت دوره های اخیر برگزار شود.

علاوه بر این گرفتن میزبانی مسابقات مهمی مانند جام ملت های آسیا نیازمند ایجاد لابی قوی و روابط حسنه با کنفدراسیون فوتبال آسیاست. روابطی که در حال حاضر در سطح نازلی قرار دارد. مشخص نیست اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند چگونه فدراسیونی که از تغییر دادن مکان انجام یک بازی تیم ملی برابر سوریه عاجز است بتواند بر لابی قدرتمند و حمایت شده کشورهای حوزه خلیج فارس غلبه کند. تک نماینده ایران در AFC یعنی کفاشیان هم فاقد توانایی های لازم برای پیشبرد این هدف است و روی کرسی او چندان نمی توان حساب کرد.

از یاد نبرده ایم که ایران چندی پیش برای گرفتن میزبانی جام جهانی و جام ملت های آسیا در رشته فوتسال اقدام کرد. اما حتی در گرفتن این میزبانی ها که به مراتب شرایط آسان تر و اهمیت کمتری نسبت به رقابت های فوتبال داشت ناکام ماند.

به هر ترتیب وزیر ورزش و جوانان آمادگی وزارتخانه تحت مدیریت خود را اعلام کرده است. با فرض این که دوران وزارت او به این چند ماه اندک باقی مانده تا پایان دولت ختم نشود و چهار سال دیگر نیز این سمت را در اختیار داشته باشد، ایران فقط یکی از فاکتورهای میزبانی یعنی اعلام آمادگی دولت برای دادن تضمین های لازم به AFC را در اختیار دارد. باید منتظر ماند و دید وعده خوش رنگ و لعاب وزیر ورزش و جوانان تا چه اندازه به سمت عملی شدن نزدیک می شود.



۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن