تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامانه گمرکی راه حل مناسب قاچاق کالا نیست/ قاچاق کالا با طعم رانت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سامانه گمرکی راه حل مناسب قاچاق کالا نیست/ قاچاق کالا با طعم رانت
با وجود عملکرد مثبت سامانه جامع گمرکی، کارشناسان اذعان دارند که برای کنترل ورود و خروج کالای قاچاق نمی توان تنها به بهرمندی از سامانه اکتفا کرد.


ناصرآزاد کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص عملکرد گمرک گفت: گمرک همواره دروازه ورود و خروج کالا و کنترل کننده درآمدهای اقتصادی کشور بوده و بسیاری از ارزیابی های اقتصادی با توجه به عملکرد گمرک انجام می شود.
 
وی  اضافه کرد: ورود و خروج کالاهای مختلف در کشور باید مطابق قوانین و مقررات و تأیید کمیته های مربوطه صورت پذیرد و ضعف در این زمینه به اقتصاد کشور آسیب وارد خواهد کرد.
 
آزاد با اشاره به تبعات منفی نا به سامانی در عرصه ورودی کالا عنوان کرد: تدوین برنامه جامع برای کنترل گمرکات امری ضروری است و به موازات آن باید اصلاحاتی در سبک رفتاری جامعه ایجاد شود تا به سمت خرید کالای ایرانی سوق پیدا کنند.
 
وی در مورد سامانه جامع گمرکی اظهار داشت: وجود سامانه به تنهایی نشان دهنده کنترل اساسی نیست و سامانه مورد استفاده باید منطبق با وضعیت کشور باشد.
 
آزاد تاکید کرد: نقطه قوت سامانه مورد استفاده ضمن اینکه توسط نخبگان داخلی طراحی شده،  طی بررسی های صورت گرفته قابلیت به روز رسانی آن عنوان شده است  اما اکتفا به سامانه نمی تواند مشکل قاچاق را حل کند.
 
وی در پایان تاکید کرد: بهبود شرایط کنترل گمرک و رفع نابه سامانی ها، عملکرد بهتر مبادی رسمی ورود و خروج کالا را درپی خواهد داشت.
 
 
سامانه جامع گمرکی فساد را کاهش می‌دهد
 
 
عباس سلیمیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص عملکرد سامانه جامع گمرکی  گفت: استفاده از فناوری ها در اداره امور گمرکی بسیار موثر است و می تواند زمان رسیدگی و ترخیص کالا را کوتاه و فرآیند رسمی واداری خدمات گمرکی را بهبود بخشد.
 
وی در مورد تأثیر سامانه جامع گمرکی در کاهش قاچاق کالا بیان کرد : استفاده از این سامانه فساد را کاهش می‌دهد ولی برای مبارزه با قاچاق نمی توان تنها به این سامانه متکی بود.
 
سلیمیان افزود: قاچاق کالا از مسیر های غیرقانونی انجام می شود که سامانه جامع گمرکی در کنترل آن نمی تواند نقش آفرینی داشته باشد و این نوع قاچاق کالا از طریق تبانی و رانت صورت می گیرد.
 
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: حجم و تنوع کالاهای موجود در گمرک‌های کشور بسیار بالا است لذا وجود سامانه های گمرکی با قابلیت به روز رسانی جهت تسریع در انجام امورگمرکی الزامی بنظر می رسد ولی مبارزه با قاچاق از مبادی رسمی نیازمند تدوین برنامه جامع و کارآمد است.
 
وی  در پایان با اشاره به راهکارهای مختلف مبارزه با قاچاق در هنگام توزیع بیان کرد: عرضه کالا از طریق فروشگاه های بزرگ شبکه ای به جای خرده بازارها و نیز عدم پذیرش کالای قاچاق در جامعه صنفی، از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه شود.




۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن