تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816680527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممانعت وزیر خارجه انگلیس از عذر خواهی از عربستان / فشار برای استعفای بوریس جانسون به خاطر انتقاد از عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان در واکنش به انتقادات شدیدی که بر علیه وی در خصوص گفته هایش علیه عربستان در جنگ یمن صورت گرفته بود، بیان کرده است که از گفته های خود در این خصوص پشیمان نیست و حاضر به غذرخواهی از مقامات عربستان سعودی نشده است.
به گزارش «تابناک» اخیرا بوریس جانسون گفت که ثبات در یمن که اکنون از سوی ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی به شدت تحت بمباران قرار دارد، تنها با استفاده از اجبار و نیروی نظامی به دست نخواهد آمد. این سخنان در انتقاد از حملات جنگنده های عربستان به یمن در حالی است که هفته گذشته ترزا می نخست وزیر این کشور در سفری که به حاشیه خلیج فارس داشت با حمایت اساسی از کشورهای عربی و عربستان سعودی ایران را متهم به ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه کرده بود. اکنون گزارشهایی منتشر شده است که حاکی از آن میباشد که بوریس جانسون به دلیل این سخنان که برخلاف اظهارات تراز می است، شدیدا تحت فشار و انتقاد قرار گرفته و حاضر به عذرخواهی بابت گفته های خود مبنی بر دخالت عربستان در یمن و ایجاد جنگ نیابتی نشده است. این اظهارات بوریس جانسون منجر به قیل و قال هایی در حزب حاکم انگلستان یعنی حزب توری شده است و برخی از منتقدان وی در این حزب گفته اند که بوریس جانسون به خاطر این بیانات باید از سمت خود کناره گیری کند. این در حالی است که طرفداران بوریس جانسون با حمایت از وی سخنان وی را صحیح قلمداد کرده اند از جمله روث دیویدسون رهبر اسکاتلندی حزب توری که گفته است: بوریس جانسون کاملا حق دارد. روز گذشته بوریس جانسون در کنفرانسی که در بحرین و از سوی موسسه مطالعات استراتژیک این کشور برگزار شد، نگرانی عمیق خود را در مورد مسئله یمن ابراز کرد و گفت: فکر میکنم همه ما حداقل بر سر این یک نکته با هم توافق داریم که اجبار و نیروی نظامی به تنهایی نمیتواند منجر به ایجاد ثبات در یمن شود. به همین خاطر ما در لندن با همکاری سایر متحدان خود به دنبال آن هستیم که نیروهای سیاسی و راه کار های سیاسی را در این خصوص به جریان بیندازیم.
ممانعت وزیر خارجه انگلیس از عذر خواهی از عربستان / فشار برای استعفای بوریس جانسون به خاطر انتقاد به عربستان
 


وی ادامه داده بود: همین رهیافت نیاز ضروری به راه کارهای سیاسی میتواند در مورد سایر مناقشات در منطقه خاورمیانه نیز در دستور کار قرار گیرد. البته جانسون نیز در این سخنرانی برخی سخنان را در راستای سخنان هفته گذشته ترزا می در خصوص انتقاد از ایران و روسیه برای حمایت از بشار اسد بر زبان آورد. اما هفته پیش در کنفرانس MED2 در رم، جانسون همه سیاستمداران در منطقه خاورمیانه را متهم به سوء استفاده از دین و مذهب برای دسترسی به اهداف سیاسی خود کرده بود. وی گفته بود: به همین دلیل است که ما شاهد جنگ های نیابتی در منطقه خاورمیانه هستیم و این در حالی است که در خود این کشورها هنوز یک رهبری سیاسی قدرتمند و منسجم وجود ندارد. وی در ادامه به رقابت منطقه ای ایران و عربستان اشاره کرده بود و گفته بود که هر دو این کشورها مشغول جنگ نیابتی در منطقه هستند. بعد از این سخنان بود که سخنگوی ترزا می بیان کرد که سخنان بوریس جانسون دیدگاه های شخصی وی است و بیانگر سیاست های انگستان در این خصوص نیست. وی همچنین بیان کرده بود که آقای جانسون فرصت آن را دارد که در دیدار یکشنبه – امروز – با رهبران سعودی به اشتباهات خود اعتراف کند. در حالی که گزارش های حقوق بشری از وضعیت وخیم شهروندان غیر نظامی در یمن خبر میدهند، انگلستان از زمان شروع جنگ یمن اقدام به فروش 3.3 میلیارد پوند تسلیحات به عربستان سعودی کرده است. اما قیل و قال های اخیر در خصوص سخنان جانسون منجر به آن شد که امروز دیویدسون به خبرگزاری بی بی سی بیان کند: من فکر میکنم آقای جانسون در مورد سخنان خود در رابطه با جنگ نیابتی در یمن و مسئله ایران و عربستان کاملا حق دارد. و من با تحلیل های وی کاملا موافق هستم.

۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن