تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817511709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شكست ‌سكوت ‌عارف با چاشني گلايه!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: شكست ‌سكوت ‌عارف با چاشني گلايه!
بهارسال۹۲ بود كه تحول‌خواهان كشور اعم از اصلاح‌طلبان و بخش‌هايي از اصولگرايان ميانه‌رو كه به نوع عملكرد دولت وقت يعني دولت دهم نقد داشتند، در ديدارهاي متعدد با آيت‌ا...هاشمي‌رفسنجاني، ورود او به صحنه انتخابات را تنها راه گذار از مشكلات پيچيده سياسي، اقتصادي و اجتماعي مي‌دانستند.
بنابراين به نمايندگي از گروها و نهاد‌هاي مختلف سياسي و غيرسياسي از او تقاضا كردند كه مستقيما وارد صحنه انتخابات شود تا از اين طريق همان‌طور كه در دوران پساجنگ تحميلي توانست با سياست‌هاي خود، كشور را در مسير توسعه قرار دهد، اين با هم با در دست گرفتن سكان رياست‌جمهوري مجددا فضاي سياسي كشور را به سمت ثبات و توسعه همه‌جانبه هدايت كند.

به گزارش نامه نیوز،  هرچند آيت‌ا...هاشمي به دلايل مختلف ازكانديداتوري امتناع كرد اما در لحظه آخر نتوانست چهره‌ مردم را غمگين ببيند و فرداي آن روز بود كه ناگهان لبخند بر لب‌ها نشست، چرا كه آيت‌ا...هاشمي بار ديگر ايثار كرد و براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري ثبت نام كرد كه البته شوراي نگهيان به دلايلي صلاحيت او را احراز نكرد. پس از آن، عارف و روحاني به نمايندگي از سوي نيروهاي اصلاح‌طلب و اعتداليون وارد عرصه رقابت با اصولگرايان شدند. تاكيد آيت‌ا...هاشمي بر اجماع بر روحاني و توصيه رئيس دولت اصلاحات مبني بركناره‌گيري عارف موجب شد كه امروز صحنه سياسي، اجتماعي واقتصادي كشور شرايط خوبي را تجربه كند.

حمايت آيت‌ا...هاشمي از دولت

مجموعه اصلاح‌طلبان به عنوان يكي از اصلي‌ترين كنشگران سياسي كشور از سال ۹۲ تمام قد در عرصه داخلي وخارجي با وجود نقد‌هايي كه داشتند، در زير چتر رئيس دولت اصلاحات و آيت‌ا...هاشمي به دركنار دولت روحاني ايستاده‌اند و از حمايتي دريغ نكردند. آيت‌ا...هاشمي امروز از شرايط كشور راضي است و اصلاح‌طلبان نيز آينده‌اي روشن پيش روي جامعه مي‌بينند. به همين علت است كه بر حمايت مجدد از روحاني تاكيد دارند. محمد رضا عارف نيز به عنوان رئيس شوراي عالي اصلاحات در چند سال اخير چه در داخل و چه درخارج از مجلس، حمايت از دولت از جانب اصلاح‌طلبان را در دستور كار داده است. وي صداقت مسئولان با مردم را عامل مهم اعتماد بين حاكميت و ملت مي‌داند و معتقد است «تغيير روند كشور درخرداد ۹۲ كه امري اجتناب ناپذير بود به خاطر رويگرداني مردم از دروغ و رفتارهاي عوام فريبانه بوده و انتظار اين است كه مسئولان پاسخ اعتماد مردم به تفكر اصلاح‌طلبي و اعتدالي را با اخلاق و عقلانيت و عمل به وعده‌هاي داده شده بدهند» انتظاري كه به نظر مي‌رسد جز با رفتار صادقه دولت با مردم محقق نمي‌شود. به عبارت دیگر، دولت اگر مي‌خواهد مورد تاييد مردم بوده وحمايت بدنه اجتماعي اصلاح‌طلبان را به همراه خود داشته باشد، بايد مسائل را بيش از گذشته با جامعه در ميان بگذارد و آگاه باشد كه تنها اعلام چند آمار به معناي رابطه نزديك دولت و مردم نيست! دولت بايد مشكلات اقتصادي را با مردم در ميان بگذارد تا از اين طريق اعتماد مردم را براي ايجاد يك تحول اقتصادي دركشور به خود جلب كند.

گلايه عارف از برخي از مسئولان

عارف كه طي سال‌هاي گذشته انتقاد به دولت را روا نمي‌دانست اكنون به اين نتيجه رسيده كه بايد برخي ناگفته‌ها را گفت. ديروز رئيس فراكسيون اميد با بيان اينكه«اصلاح‌طلبان نقش اصلي درحماسه خرداد۹۲داشتند و اين نقش انكارناشدني است»، تصريح كرد: اينكه برخي از آقايان به نقش محوري اصلاح‌طلبان در انتخابات خرداد ۹۲ باور ندارند و هر از چندگاهي منكر اين نقش مي‌شوند، بيشتر به يك توهم و غرور كاذب بر مي‌گردد. برادرانه مي‌گويم طرح اين‌گونه اظهارات كمكي به تداوم روند موجود درانتخابات آينده نمي‌كند.» محمدرضا عارف اين گلايه را در شرايطي اعلام مي‌كند كه بر هيچ كس پوشيده نيست دولت روحاني با حمايت چه افراد و گروه‌هايي بر سر كار آمده و در سال۹۶ اين روحاني است كه بيش از هر شخص ديگري به حمايت قاطع اصلاح‌طلبان و بدنه تحول خواه جامعه براي تكيه مجدد بر‌ كرسي قوه مجريه نياز دارد. عارف به صراحت اعلام كرده كه برخي منكر نقش اصلاح‌طلبان در به روي كار آمدن دولت روحاني شده‌اند. اين انتقاد به‌طور يقين متوجه برخي اشخاصي در دولت است كه يك بار بازي اصلاح‌طلبان درمجلس را با توصيه به برخي از نمايندگان به هم زدند. هرچند در آن زمان روحاني به صراحت اعلام كرد كه نقشي درتحولات ابتدايي مجلس دهم نداشته است. ‌محمد‌رضا عارف كه يك بار با گذشت اخلاقي خود زمينه روي كار آمدن دولت اعتدالي را فراهم كرد، اكنون شرايطي را درك كرده كه اين‌گونه واضح و شفاف، به انتقاد از آناني مي‌پردازد كه با غرور كاذب خود، چشم بر ايثار و گذشت اصلاح‌طلبان بسته‌اند؛ غروري كه ريشه در تکیه بر كرسي‌هاي قدرت دارد و بركسي پوشيده نيست چنين غروري، پوشالي است و اگر حمايت اصلاح‌طلبان وحاميان ابتدايي روحاني از دولت نبود، دولت به اين حجم از موفقيت نائل نمي‌شد.

لزوم انتقاد به دولت

آشكارا مشخص است كه محمد رضا عارف از هم‌اكنون مشاهده مي‌كند كه در دولت بعدي روحاني احتمالا به علت عدم نياز به راي اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات، ممكن است كه برخي در دولت به خواست اصلاح‌طلبان اهميت ندهند و به سمتي ديگر حركت كنند. هرچند حسن روحاني تا اين لحظه به خوبي توانسته به بسياري از وعده‌هاي اصلاح‌طلبان جامه عمل بپوشاند. ازجمله اينكه اين روزها درسايه فضاي اعتدالي، احزاب اصلاح‌طلب مجوز مي‌گيرند و مي‌توانند با دلگرمي بيشتري به فعاليت حزبي بپردازند و انگيزه فعالیت سياسي در بين اصلاح‌طلبان نيز به علت باز‌تر شدن فضاي سياسي افزايش يافته است.




منبع: روزنامه آرمان


۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن