تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816475169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قشر متوسط هم از پسِ تسهلات مسکن بر نمی آید!/ بازار ظرفیت افزایش قیمت را دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: قشر متوسط هم از پسِ تسهلات مسکن بر نمی آید!/ بازار ظرفیت افزایش قیمت را دارد؟
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران: تسهیلاتی که در حال حاضر برای مسکن در نظر گرفته شده برای دهک های بالای جامعه بوده و دولت برای اقشار ضعیف تر باید سیاست های دیگری اتخاذ کند.


حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص  آخرین تحولات بازار مسکن، اظهار داشت: بازار معاملات مسکن  از ابتدای سال جاری سیر صعودی داشته است بطوریکه در آبان ماه امسال در مجموع 31 هزار و 605 قراردادخرید، فروش، رهن و اجاره منعقد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 333 واحد رشد داشته است.


وی تصریح کرد: حدود 13 هزار و 810 قرار داد از مجموع معاملات صورت گرفته مربوط به خرید و فروش و 17 هزار و 421 قرارداد مربوط به رهن و اجاره در شهر تهران بوده است که در مقیاس کشوری این میزان به 47 هزار 258 معامله برای خرید و فروش و 54 هزار و 838 قرار داد نیز مربوط به رهن و اجاره می رسد.



رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز با اشاره به افزایش تعداد معاملات مسکن در شهر تهران، اذعان داشت: رکود و کاهش خرید و فروش در شهر ها و شهرستان های کوچک علی‌رغم افزایش میزان معاملات در تهران، سبب شده تا سیر معاملات مسکن بطور کلی نزولی باشد.


عقبایی در پاسخ به این سوال که آینده بازار مسکن و قیمت واحد ها تا سال آینده چگونه خواهد بود، گفت: نسبت به آینده بازار مسکن خوشبین هستیم بطوریکه اگر وضعیت رشد بازار مسکن در تهران به سایر کلانشهر ها و شهرستان های کوچک‌تر سرایت کند وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود.


وی تاکید کرد: رشد معاملات به معنای افزایش قیمت مسکن نخواهد بود و طبق بررسی های انجام شده، بازار ظرفیت افزایش قیمت را تا پایان بهار سال آینده را نخواهد داشت.


رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به تاثیر تسهیلات مسکن بر بازار، اظهار داشت: رشد تسهیلات مسکن متناسب با قیمت بازار و درآمد مردم نبوده است، چراکه تسهیلات مسکن 15 میلیونی در دهه 80 معادل ارزش 40 درصد یک دستگاه آپارتمان با متراژ متوسط بوده اما تسهیلات 80 میلیونی فعلی  20 درصد ارزش یک واحد آپارتمان را هم پوشش نمی‌دهد.


وی در ادامه افزود: تسهیلات مسکن از عوامل تسریع روند خروج از رکود بوده اما تاثیر چندانی برای رونق این بازار به همراه نداشته، به طور قطع بازاری که چندین سال رکود سنگین را تجربه کرده برای عبور از بحران نیازمند پیش شرط های بیشتری است.


وی یادآور شد: مدت زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن در حال حاضر 12 سال درنظر گرفته شده در حالی که سایر کشورهای پیشرفته در شرایط رکود، تسهیلاتی با مدت بازپرداخت 40 تا 50 سال را در نظر می‌گیرند، لذا ضمن اینکه وام مسکن دوره بازپرداخت بیشتری داشته باشد باید از سود پایین تری نیز برخوردار شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.


عقبایی تاکید کرد: کارگری با پایه حقوق 800 هزار تومان وکارمندی با نهایت حقوق یک میلیون 500 هزار تومان از عهده اقساط سنگین این تسهیلات بر نخواهد آمد و تسهیلات فعلی برای دهک های با درآمد متوسط روبه بالای جامعه برنامه ریزی شده در حالی که نیاز مسکن در دهک های پایین به ویژه اقشار آسیب پذیر است، بنابراین دولت باید برنامه خود را به گونه تغییر دهد تا شرایط برای این افراد نیز تسهیل شود.


 وی با اشاره به کاهش صدور پروانه های ساختمانی، گفت: صدور پروانه های ساختمانی کاهش یافته،در حالی که  نیاز به مسکن سالانه یک میلیون واحد افزایش می یابد، برهمین اساس دولت با تغییر سیاست خود می تواند ضمن کنترل بازار، یک هزار و 300 شغل و 300 صنعت وابسته به صنعت ساختمان را رونق دهد.









۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن