تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816818900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت مجتمع به جای مدرسه در غرب تهران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه ایران: دبیر دبیران شورایاری منطقه 22 دیروز برای سومین بار به صحن «بهشت» رفت تا به وضعیت نابسامان آموزشی، امنیتی، آب و برق این منطقه اعتراض کند اما این جلسه غایبان زیادی داشت و تنها میزبان 6 نفر از اعضای شورا بود.
 
هرچند که موضوع «مجتمع‌های تجاری ترافیک ساز» و«ضرب و شتم کارکنان اتوبوسرانی» هم از مسائل مهمی بودند که برخی از اعضا به آنها واکنش نشان دادند، تا جایی که «محسن سرخو» ضرب و شتم کارگران را پذیرفته ندانست و گفت:«کارگرانی که در راستای احقاق حق خود فعالیت می‌کنند نباید ضرب و شتم شوند.»
 

اصغر قدیمی، دیروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از وضعیت منطقه 22، گفت: متأسفانه این منطقه مترو ندارد و این موضوع مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است و بر همین اساس پیشنهاد می‌شود که خط‌های تازه تأسیس مترو نیز از منطقه 22 عبور کنند.
 

او ضمن انتقاد شدید از اداره آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نبود مدرسه در محلات این منطقه نگرانی بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد کرده است، بیان کرد: بسیاری از محلات منطقه 22 فاقد مدرسه هستند به گونه‌ای که براساس بررسی‌های انجام شده، منطقه 22 به 60 مدرسه احتیاج دارد که متأسفانه آموزش و پرورش درخصوص تأمین مدارس این منطقه هیچ‌کاری انجام نداده و حتی اداره آموزش و پرورش در منطقه 22 تشکیل نشده و آموزش کودکان ما زیر نظر منطقه 5 است.
 

دبیر دبیران شورایاری منطقه 22 با بیان اینکه قرار بود این منطقه به قطب گردشگری بدل شود، افزود: این چه قطب گردشگری است که مشکلات زیادی را یدک می‌کشد و حتی از ابتدایی‌ترین امکانات نیز برخوردار نیست.
 

70درصد املاک بزرگ مقیاس منطقه 22 فروخته شده است
 

محمد سالاری در ادامه این جلسه در خصوص مشکلات این منطقه، گفت: طبق قانون قرار بود از مجموعه اراضی که از حریم شهر، وارد شهر می‌شوند، ۷۰ درصد املاک بزرگ مقیاس آن برای تأمین سرانه‌های هفتگانه مورد استفاده قرار گیرد، در صورتی که در منطقه ۲۲ این اتفاق نیفتاد و امروز در آنجا حتی زمین برای ساخت مدرسه وجود ندارد، این در حالی است که آموزش و پرورش می‌گوید ما خیر برای ساخت مدرسه داریم اما زمین نداریم، همچنین برای ساخت مسجد نیز شرایط همین‌طور است.
 

 وی در ادامه بیان کرد: در حالی که شهرداری، این ۷۰ درصد املاک بزرگ مقیاس را گرفته اما متأسفانه مجدداً برای ایجاد مجتمع‌های تجاری و اداری به افراد فروخته است و اعتبارات آن در جای دیگری از شهر هزینه شده یعنی حتی درآمد آنها نیز برای خود منطقه ۲۲ هزینه نشده است.
 

آموزش و پرورش زمین رایگان می‌خواهد
 

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران دیروز در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای شهر تهران مبنی بر عدم ساخت مدرسه در منطقه 22، گفت: آموزش و پرورش توقع دارد که زمین را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهیم اما شهرداری در این زمینه محدودیت‌هایی دارد.
او افزود: البته شهرداری تهران 5 قطعه زمین را به طور رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار داده که مدرسه بسازد، اما متأسفانه هنوز بنا به دلایلی که مشخص نیست این مدرسه‌ها ساخته نشده است.
 

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران با بیان اینکه تأمین سرانه‌های بهداشتی و آموزشی وظیفه شهرداری نیست، بیان کرد: با این حال ما به همه سازمان‌ها کمک می‌کنیم تا در تأمین سرانه و خدمت به مردم با مشکل مواجه نشوند اما حداقل آموزش و پرورش این 5 قطعه را که رایگان به آنها داده شده است، بسازند تا مجدداً به آنها کمک کنیم.
 

گلایه اعضای شورای شهر از مجتمع‌های تجاری ترافیک ساز
 

افزایش مجتمع‌های تجاری و ترافیک‌های محدوده آنها از دیگر موضوعاتی بود که اعضای شورا به آن پرداختند. ابوالفضل قناعتی هم به این موضوع انتقاد کرد و گفت: این تذکر من به شهردار تهران است چرا که ساخت مگامال‌ها در شمال تهران مشکلات زیادی را ایجاد کرده و با این حال شاهد ساخت و ساز گسترده آنها هستیم.او با بیان اینکه پلیس طرح زوج و فرد را تا ساعت 19 تمدید کرده و بر همین اساس شب‌ها ترافیک شهر سنگین می‌شود، ادامه داد: مجوز این مال‌سازی‌ها را کمیسیون ماده 5 صادر می‌کند و جای سؤال است که آیا پیوست‌های ترافیکی لحاظ می‌شود؟
 

قناعتی با اشاره به مشکلاتی که مجتمع‌های تجاری همچون کوروش، پالادیوم و اطلس مال ایجاد کرده اند، بیان کرد: به پلیس راهور تذکر می‌دهم که در ساعات اوج ترافیک تعداد نفرات خود را افزایش دهد.
 
تخلف پنهان در اراضی عباس‌آباد
 

در ادامه این جلسه رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از برنامه شرکت اراضی عباس آباد برای فروش واحدهای تجاری پارکینگ نوروز و سپه در این اراضی ۵۶۰ هکتاری خبر داد و گفت: به فرمان رهبر معظم انقلاب اراضی عباس آباد باید به‌عنوان پهنه سبز حفظ شود و مستحدثات محدود آن صرفاً کاربری فرهنگی داشته باشد.
 

مجتبی شاکری بیان کرد: در جلسه اخیر که با مدیرعامل شرکت و معاون شهرسازی داشتیم مطابق گزارش آنها در پارکینگ نوروز و سپه قرار است با استقرار فعالیت‌های تجاری بزرگ مقیاس با ظرفیت ۲۱۰۰واحد از پارکینگ‌ها برای کاربری تجاری اقدام کنند. با توجه به اینکه شهرداری اجازه واگذاری عرصه این اراضی را ندارد، می‌خواهد اعیان واحدهای مذکور را بفروشد.
 

ضرب و شتم کارگران در راستای احقاق حقشان غلط است
 

اعتراض روز یکشنبه تعدادی از رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم یکی از بحث‌های داغ این جلسه بود، تا جایی که محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران، با انتقاد از برخورد پلیس با تعدادی از آنها، گفت: این کارگران و بازنشستگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران جلوی شهرداری در راستای تحقق وعده‌های تعاونی مسکن تجمع کردند و نباید مورد ضرب و شتم قرار می گرفتند.رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با بیان اینکه این افراد معترض پیش از این نیز نامه‌های اعتراضی خود را برای شورای شهر ارسال کرده اما مورد توجه قرار نگرفت، یادآورشد: وظیفه ما بود که در میان این افراد حاضر شده و حرف‌هایشان را بشنویم.
 

مشکل کارکنان  شهرداری با تعاونی های مسکن
 

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه کارهای خوبی در زمینه عضویت پرسنل شهرداری در تعاونی‌های مسکن انجام شده اما متأسفانه تعدادی از این پرسنل با مشکل مواجه شده‌اند، گفت: مسکن 500 نفر، شش سال است که طول کشیده و این مسأله سبب گلایه شده است که باید در این زمینه رسیدگی‌های لازم صورت گیرد و برخورد خشونت‌آمیز با کارگران امر درست و قابل قبولی نیست و امیدواریم شهرداری عکس‌العمل لازم را داشته باشد.




۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن