تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817467101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سقوط مرگبار پرنده سرخ در دریاچه چیتگر


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سقوط مرگبار پرنده سرخ در دریاچه چیتگر
گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارد که خلبان برای جلوگیری از یک فاجعه به دل آب زده است


سقوط بالگرد  شركت «پنها» در دریاچه چیتگر به مرگ دو سرنشین آن ختم شد. شش سرنشین دیگر بالگرد در بیمارستان بستری هستند.  برخی از منابع اما از مرگ دو خلبان و مهندس پرواز خبر داده‌اند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 12 و 30 ظهر سه‌شنبه است و افراد زيادي در ضلع شرقي درياچه خليج‌فارس پشت نوار زرد رنگي تجمع كرده‌اند. كمتر از يك ساعت و نيم قبل يعني ساعت 11 و 38 دقيقه بالگرد متعلق به شركت «پنها» (شركت پشتيباني و نوسازي بالگردهاي ايران) با هشت سرنشين داخل درياچه خليج‌فارس سقوط كرد. پشت نوار زرد رنگ، زنجيره‌اي از سربازان نيروي انتظامي وجود دارد كه مانع ورود افراد متفرقه به داخل محوطه نزديك محل حادثه هستند. ورود همه افراد حتي خبرنگاران و عكاسان به داخل محوطه ممنوع است و فقط آتش‌نشانان و مأموران نظامي در حال رفت و آمد هستند. چندين قايق موتوري كوچك و بزرگ كه هر كدام تعداد زيادي از امدادگران آتش‌نشاني و هلال احمر داخل آن بودند در فاصله 500 متري ساحل ضلع شرقي درياچه در حال تلاش براي بيرون آوردن لاشه بالگرد بودند. بر اساس گفته‌هاي شاهدان، همان ابتدا سقوط شش نفر از سرنشينان بالگرد قبل از رسيدن مأموران امدادگر با قايق‌هاي موتوري به ساحل درياچه منتقل شدند كه دو نفر از آنها به‌دليل مجروح شدن به بيمارستان منتقل شدند.

امدادگران پس از رسيدن به محل حادثه دو سرنشين ديگر بالگرد را از داخل آهن‌پاره‌هاي بالگرد بيرون كشيده و به بيمارستان منتقل كرده بودند. امدادگران همچنان در حال تلاش بودند كه صداي بالگرد هلال احمر در اطراف درياچه طنين انداز شد و بعد در ضلع شمالي درياچه فرود آمد. قرار بود بالگرد هلال احمر لاشه بالگرد سقوط كرده را از آب بيرون بكشد. سرانجام دقايقي بعد بالگرد بالاي سر قايق‌هاي امدادي به پرواز درآمد و امدادگران سيم‌هاي بكسل آويزان شده از بالگرد را به لاشه بالگرد سقوط كرده بستند و بالگرد به پرواز در آمد و لاشه قرمز رنگ بالگرد را از داخل آب‌هاي درياچه بيرون كشيد.
  
روایت شاهد عینی
يكي از شاهدان عيني كه به گفته خودش در اولين دقايق حادثه خلبان را از مرگ نجات داده است، به خبرنگار ما گفت: من مهندس هستم . لحظه حادثه در حال نظارت بر كار كارگران در ضلع شرقي درياچه بودم كه صداي بالگردي به گوشم رسيد. به نظر مي‌رسيد بالگرد از باندي در پادگان كنار درياچه بلند شده است. صداي بالگرد خيلي زياد بود و در نزديكي ما در پرواز بود. وقتي به بالگرد نگاه كردم، احساس كردم بالگرد در آسمان سرگردان است و خلبان با مشكلي روبه‌رو شده است. بالگرد از نزديكي ساختمان كناري اين پروژه عبور كرد و من و همكارانم با چشمانمان او را تعقيب مي‌كرديم. بالگرد هر لحظه ارتفاعش كمتر مي‌شد تا اينكه به روي درياچه رسيد و ناگهان به داخل آب‌هاي درياچه سقوط كرد و صداي هولناكي به آسمان بلند شد. خوشبختانه به خاطر عمق زياد آب بالگرد منفجر نشد. با ديدن اين صحنه همه به طرف درياچه دويديم كه ثانيه هايي بعد چهار نفر از سرنشينان آن از داخل بالگرد بيرون آمدند و به روي لاشه بالگرد رفتند و با تكان دادن دستانشان درخواست كمك كردند. همان لحظه قايق تفريحي درياچه با چند سرنشين از ضلع غربي خودشان را به محل حادثه رساندند و چهار نفر را سوار و به ضلع غربي منتقل كردند. ما هاج و واج فقط نظاره‌گر اين حادثه بوديم و كاري از دستمان ساخته نبود كه دقايقي بعد قايق موتوري ديگري خودش را به لاشه بالگرد رساند و يكي از سرنشينان را كه از ناحيه سر به شدت زخمي شده بود و خونريزي داشت به ضلع شرقي منتقل كرد. من و يكي از همكارانم بلافاصله پيكر نيمه جان وي را از داخل قايق به بيرون منتقل كرديم. ريه‌هايش پر از آب بود و نفس نداشت. به سرعت عمل احيا را انجام داديم، اما فايده‌اي نداشت و نفس مرد زخمي برنگشت تا اينكه قايق دومين زخمي را كه خلبان بالگرد بود، به ضلع شرقي منتقل كرد. خلبان هم ريه‌هايش پر از آب بود و نفس نداشت، اما من عمل احيا را براي نجات جانش شروع كردم كه خوشبختانه آب ريه‌هايش خالي شد و نفس خلبان برگشت. لحظاتي بعد خودروي اورژانس از راه رسيد و دو پيكر زخمي و نيمه جان خلبان و همكارش را به بيمارستان منتقل كرد.

وي در ادامه گفت: من احتمال مي‌دهم، خلبان پس از بلند شدن از باند متوجه نقص فني بالگرد شده بود و مي‌دانست كه تا لحظاتي ديگر بالگرد سقوط مي‌كند به همين دليل او بالگرد را به سوي آب‌هاي درياچه هدايت كرد تا داخل آب سقوط كند و تلفات جاني و مالي كمتري داشته باشد.
  
آخرین تلاش خلبان
يكي ديگر از شاهدان عيني گفت: من در حال كار بودم كه ديدم بالگرد به ساختمان در حال ساخت كنار درياچه نزديك شد. خلبان كنترل بالگرد را از دست داده بود و به نظر مي‌رسيد بالگرد به ساختمان برخورد مي‌كند، اما خوشبختانه از كنار ساختمان عبور كرد و روي درياچه رسيد. هر لحظه ارتفاع بالگرد روي آب كمتر مي‌شد تا جايي كه ناگهان از قسمت عقب به داخل آب سقوط كرد. همه ما شوكه شده بوديم كه ديديم چهار نفر از سرنشينان آن روي لاشه بالگرد آمده‌اند و درخواست كمك مي‌كنند. دقايقي بعد عوامل اورژانس، امدادگران هلال احمر، عوامل آتش‌نشاني و مأموران پليس در محل حاضر شدند.
  
حضور امدادگران
 به گفته جلال ملكي، سخنگوي آتش‌نشاني پس از اين حادثه بلافاصله سه ايستگاه آتش‌نشاني و دو گروه غواصي در محل حاضر شدند. همچنين مدير روابط عمومي هلال احمر درباره اين حادثه گفت: بر اساس اولين بررسي‌ها اين بالگرد هشت سرنشين داشت كه سه آمبولانس هلال احمر و دو تيم غواصي براي كمك به آنها به محل اعزام شدند.  به گفته سخنگوي اورژانس كشور پس از اين حادثه هفت دستگاه آمبولانس و يك بالگرد اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.‌ مجتبي خالدي درباره حادثه سقوط بالگرد گفت: مصدومان اين حادثه پس از بيرون كشيدن از آب، به بيمارستان‌هاي امام خميني(ره)، فياض بخش، شهيد چمران و تريتا منتقل شدند.  وي با بيان اينكه دو نفر از مصدومان اين حادثه جان خود را از دست داده‌اند، افزود: مصدوم 46 ساله‌اي در بيمارستان تريتا و مصدوم 53 ساله‌اي كه به بيمارستان فياض‌بخش منتقل شده بودند، جان خود را از دست دادند.  علت این حادثه در دست بررسی است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن