تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817018311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستور آملي لاريجاني براي رسيدگي بدون اغماض به اتهامات برادرانش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دستور آملي لاريجاني براي رسيدگي بدون اغماض به اتهامات برادرانش
در جريان فتنه 88 شورا تصويب كرد فعلاً اينها (‌سران فتنه) در حصر باشند و الان محاكمه نشوند و اين مصوبه كماكان باقي است. هر زمان شورا مصوبه را تغيير دهد، آمادگي داريم سران فتنه را محاكمه كنيم.
به گزارش تسنيم، حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي، سخنگو و معاون اول دستگاه قضا عصر ديروز (سه‌شنبه، 16 آذر) در همايش روز دانشجو در دانشگاه تهران گفت: عدالت‌گستري چيزي نيست كه در يك مقطع مفيد و در يك مقطع غيرمفيد باشد. 16 آذر براي ارزش‌هايي بود كه در اين روز اتفاق افتاد و نبايد آن را فراموش كنيم. وي در ادامه خطاب به دانشجويان حاضر در جلسه گفت: دوست دارم سوالات بي پرده و چالشي باشد و من هم شفاف پاسخ بدهم. شما را نامحرم نمي‌دانم كه چيزي را بپوشانم و در لفافه بگويم. معاون اول دستگاه قضايي با تاكيد بر اينكه دشمن مي‌خواهد شمشير قوه قضائيه را كند، كند، متذكر شد: يكي از افراد پرقدرت مالي و سياسي شخص هاشمي است و باور نمي‌كرد كه يكي از فرزندانش به زندان برود. اما همزمان دختر وي زندان بود و پسرش بازداشت موقت كه بعد از محاكمه زنداني شد و يك دختر ديگرش هم براي تحقيق در دادسرا رفت و آمد داشت.
 اژه‌اي با اشاره به سخن برخي از افراد مبني بر اينکه چرا دستگاه قضا با آفتابه‌دزدها برخورد مي‌کند، گفت: از بالاترين مقام تا برخي از دانه درشت‌ها در زندان هستند و بدون هيچ‌گونه دغدغه‌اي با آنها برخورد شده است. برادر رئيس قوه قضائيه مورد سؤال بود و ايشان به رئيس دادگستري گفتند که هيچ ملاحظه‌اي در مورد برادر من نکنيد و هرچه لازم است را انجام دهيد. وي افزود: ايشان در مورد برادر ديگرشان که سؤالاتي مطرح بود به من گفتند آنچه که مرتضوي يا احمدي‌نژاد گفته‌اند، را بررسي کنيد.
 سخنگوي دستگاه قضا يادآور شد: رئيس دولت اصلاحات يك بار اعتراض كرد حكم اختلاس براي فلان مسئول درست نيست، چون اين مبلغ كه اختلاس نيست! من گفتم شما شعارتان قانون بود و اگر كسي 10 ميليون به بالا با اين منصب داشته، بردارد اختلاس كرده است. وي در ادامه اظهار كرد: هيچ سودي به حساب‌هاي قوه قضائيه تعلق نمي‌گيرد و يك مورد از حساب‌ها به نام رئيس قوه نيست. اژه‌اي متذكر شد: از سال 73 رهبر انقلاب فرمودند طبق قانون از اين پول براي مشكلات مالي قوه قضائيه استفاده شود.

اين مسئله به شوراي پول و اعتبار رفت و تصويب شد و به نام قوه سپرده‌گذاري و از سودش استفاده مي‌شد و در همه اين سال‌ها وزراي اقتصاد و روساي بانك مركزي در جريان بودند. وي تصريح كرد: برداشت ما از سوال صادقي نسبت خلاف دادن به رئيس قوه قضائيه بود. چون سؤال حامل صدق و كذب نيست و مطالبش صحيح نبود.

 معاون اول دستگاه قضا همچنين افزود: در زماني كه وي نماينده نبود اتهاماتي به بورسيه‌ها زد كه چند ماه قبل دادستان به هيئت رئيسه اعلام كرد شكاياتي عليه وي وجود دارد. وقتي يك نماينده احضار مي‌شود، نرود، پس چطور شعار برابري در برابر قانون سر دهيم. دانشجويان بورسيه و حتي يك نماينده از وي شكايت كردند. وي تصريح كرد: كساني كه در مجلس هستند در اظهارنظر در راستاي وظايف نمايندگي آزادند اما اگر مثلاً نماينده‌اي در خيابان به كسي تعرض كرد شامل مصونيت مي‌شود؟ اگر حتي نماينده‌اي در صحن مجلس نسبت مجرمانه به كسي دهد يا هتاكي كرد ديگر مصون نيست.
 اژه‌اي ادامه داد: تفسير اصل 86 اين است كه منظور از آزادي بيان در رأي و نظر است نه اعمال مجرمانه. سخنگوي دستگاه قضا درباره بحث حصر سران فتنه گفت: طبق قانون اگر شوراي عالي امنيت ملي تشخيص دهد و تصميم بگيرد مصوبه‌اش لازم الاجرا مي‌شود. در جريان فتنه 88 شورا تصويب كرد فعلاً اينها در حصر باشند و الان محاكمه نشوند و اين مصوبه كماكان باقي است. هر زمان شورا مصوبه را تغيير دهد آمادگي داريم سران فتنه را محاكمه كنيم.

اژه‌ای درباره موضوع حساب‌های قوه‌قضائیه نیز گفت:  برخي از نمايندگان مجلس که به مناسبتي با آنها ديدار داشتم و تعداد ديگري هم با رئيس قوه ديدار داشتند، تمامي اسناد به آنها نشان داده شده است و نهايتاً آنکه چيزي که گفته شده، کذب محض است و سود اين سپرده مشخص است که در کجا صرف شده است؛ يعني به قدري شفاف و مشخص است که اگر در تلويزيون تمام اسناد آن هم نشان داده شود، اشکال ندارد.


منبع : تسنيم



تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن