تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820841640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۶۶ درصد وام مشاغل خانگي پرداخت نشد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ۶۶ درصد وام مشاغل خانگي پرداخت نشد
بر اساس آمار به دست آمده، در حالي كه اعتبارات مصوب مشاغل خانگي در سال گذشته ۳۰۰ ميليارد تومان بود، فقط ۶۶درصد يعني حدود ۱۰۰ميليارد تومان آن تخصيص پيدا كرده است.
به گزارش مهر، مشاغل يا كسب و كارهاي خانگي، آن دسته از فعاليت‌هايي هستند كه توسط عضو يا اعضاي خانواده در فضاي مسكوني در قالب يك طرح كسب و كار بدون مزاحمت و ايجاد اخلال در آرامش واحدهاي مسكوني همجوار شكل مي‌گيرد و منجر به توليد خدمت يا كالاي قابل‌عرضه به بازار خارج از محيط مسكوني مي‌شود.
كسب و كارهاي خانگي به عنوان راهكاري مهم براي ايجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان تلقي مي‌شوند. قابليت انجام اين نوع كسب و كار در «منزل» سبب ايجاد مزاياي بسياري براي شاغلان آن مي‌شود كه از جمله مي‌توان به ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان، حذف هزينه‌هاي مربوط به خريد، رهن و اجاره كارگاه و اياب و ذهاب، استفاده از نيروي كار ساير اعضاي خانواده و ايجاد زمينه‌هاي كار خانوادگي و امكان انتقال تجارب از طريق آموزش غيررسمي به شيوه استاد- شاگردي بين اعضا اشاره كرد.
يكي از حوزه‌هايي كه دولت براي اشتغالزايي در شرايط بحران بيكاري روي آن تأكيد دارد، مشاغل خانگي است كه هر چند مي‌تواند در توسعه اشتغال مؤثر باشد اما حمايت‌ها و از همه مهم‌تر، فرهنگسازي مناسبي روي آن صورت نگرفته است.
بررسي وضعيت آمار و اعتبارت مشاغل خانگي حاكي از آن است كه در سال گذشته ۵۳ هزار و ۵۱۷ مجوز براي ايجاد مشاغل خانگي صادر و ۲۱ هزار و ۸۸۰ فقره وام براي اين مشاغل پرداخت شده است.
اما در حالي كه اعتبارات مصوب براي پرداخت تسهيلات مشاغل خانگي در سال ۹۴ به ميزان ۳۰۰ميليارد تومان بود، ۱۰۰ميليارد تومان تسهيلات براي اين بخش پرداخت شده است؛ يعني فقط يك سوم اعتبارات مصوب تخصيص يافته است.
بررسي تسهيلات پرداختي براي راه‌اندازي مشاغل خانگي نشان مي‌دهد سهم تسهيلات پرداخت شده براي اين مشاغل در تمام ۳۱ استان كشور كمتر از اعتبارات مصوب بوده است.
در اين بين استان ايلام با ۴۰۰ ميليون تومان كمترين ميزان تسهيلات پرداختي و استان خراسان رضوي با ۱۷ ميليارد تومان بيشترين ميزان تسهيلات پرداختي در بخش مشاغل خانگي را به خود اختصاص داده‌اند.
البته يكي از چالش‌هاي اين بخش، عدم اطلاع‌رساني در ارائه فرصت‌هاي مشاغل خانگي است كه طبق دستورالعمل اجرايي قانون ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي، دبيرخانه ستاد ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي موظف است حداكثر تا اول اسفند هر سال نسبت به معرفي مشاغل مذكور از طريق رسانه‌ها اقدام كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن