تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 23 آبان 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828815017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد‌های فراستی‌وار آقای صیفی راننده آژانس


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نقد‌های فراستی‌وار آقای صیفی راننده آژانس
نقد‌های فراستی‌وار آقای صیفی راننده آژانس یکی از خصوصیات بارز سینما تجربه‌ کردن‌های مختلف در این فضا است، مصطفی احمدی کارگردان سینما در تازه‌ترین اثر خود تجربه‌ای متفاوت را در زمینه کمدی سیاه خواهد داشت.


 به گزارش فرهنگ نیوز،یکی از خصوصیات بارز سینما شرایطی است که باعث می‌شود هنرمند یا افرادی که مشغول به فعالیت‌هنری در آن هستند در حوزه‌کاری‌شان تجربه‌های مختلفی را داشته باشند. تنوع، سفر کردن به مکان و زمان‌های دیگر، آموختن، خوب دیدن و شنیدن، درست فکر کردن، در ذات سینما نهفته است.این روزها کارگردان‌های جوان یا آنهایی که بعد از مدت‌ها تلاش در عرصه سینما اولین اثار سینمایی خود را می‌سازند سعی می‌کنند به سراغ سینمایی بروند که پیش از آنها تجربه‌اش را پس داده است تا آنها با پایین آوردن ریسک نتیجه مطلوبی بگیرند و بتوانند ساخت اثر بعدی‌شان را تضمین کنند.

کم هستند کارگردان‌هایی که در اولین آثار سینمایی خود به سراغ تجربه گرایی می‌روند یا در ساخت‌ آثار ابتدایی خود در ژانر‌ها و گونه‌‌های مختلف جسارت ساخت فیلم را داشته باشند. کارگردان جوانی مانند بهروز شعیبی که بعد از تجربه «دهلیز» به سراغ ساخت یک اثری در تاریخ معاصر با نام «سیانور» رفت از این دست است، شهرام مکری در تجربه‌گرایی و خود بودن به شکل دیگری سینمای خود را پیش گرفته است.

امروز نوبت به مصطفی احمدی رسیده است که در دومین اثر خود به سراغ ژانری برود که نمونه‌اش را در سینمای ایران کم داریم و آثاری هم که در آن گونه ساخته شده است در صورت داشتن کیفیت خیلی مورد توجه قرار نگرفته است. او اولین فیلم سینمایی خود را با نام «نزدیکتر» که یک ملودرام اجتماعی است ساخته و حالا قرار است در دومین گام بلند سینمایی خود به سراغ تجربه ای جدید برود.

صرف پذیرفته شدن این اثر سینمایی در جشنواره فیلم فجر سینمای ایران که نامش «بی‌حساب» است شاهد یک کمدی سیاه از او مصطفی احمدی خواهیم بود. به همین منظور در پشت صحنه این اثر سینمایی حاضر شدیم.

محل فیلمبرداری فیلم سینمایی «بی‌حساب» که تهیه‌کنندگی آن بر عهده سعید ملکان است در بیمارستان فیروزآبادی در شهر ری بود. من و تصویر بردار به همراه راننده آقای صیفی راننده آژانسی که وقتی شنیده بود به پشن صحنه یک فیلم سینمایی می‌رویم ذوق زده خواست تا همراه ما باشد  وارد سالن می‌شویم. ساختمانی خالی در انتهای حیاط بیمارستان وجود دارد که بدون استفاده بوده است و اتاق های خالی در آن دیده می‌شود و یک راهروی بلند از سینه موبیلی که در مقابل در وردی آن قرار دارد مطمعن می‌شویم که عوامل فیلم در همین ساختمان هستند.

راننده سینه موبیل شعله زرد داغی به دست دارد در حین رفتن و بعد از احوال پرسی تعارفی هم به ما می‌زند. از پله‌ها به سمت بالا می‌روم که در همان ابتدا دو سه نفر به هوای اینکه عوامل در حال ضبط هستند مارا متوقف می‌کنند و ایست می‌دهند. چند لحظه‌ای منتظر می‌مانیم با صدات «کات» مصطفی احمدی از پله‌ها بالا می‌رویم. در اولین لحظه چشمم به صابر ابر با آن گریم خاص‌اش می‌افتد. موهایی نارنجی رنگ و صورتی در اصطلاح پر از کک و مک.

در یک طرف راهرو کارگردان پشت میزش نشسته و کنارش سعید ملکان، که با دیدن ما بلند می‌شوند. در طرف دیگر حمیدفرخ نژاد با قدو قواره‌ای که او را متامیز از سایرین کرده ایستاده و با خود حرف می‌زند با کمی دقت مشخص می‌شود که او همچنان مشغول تمرین است هر بار به عقب باز می‌گردد و به شکلی دیگر صحنه مورد نظرش را تمرین می‌کند.

طناز طباطبایی هم یکی دیگر از بازیگران «بی‌حساب» است که بعد از فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» که موفق عمل کرده بود تلاش کرده کاراکترهای متفاوتی را تجربه کند. او هم به دنبال تجربه‌های جدی و ناب است بازی های این بازیگر در آثاری بعد از آن فیلم نشانگر این موضوع خواهد بود.

علی قربانزاده بازیگری که مردم او را با مجموعه تلویزیونی «داستان یک شهر» شناختند. مدتی است کم کار شده و همچنان به دنبال فرصت است تا شاید موفقیتی همچون بازی‌اش در «سیاوش» را دوباره تجربه کند.

دستیار کارگردانی را می‌بینم که نام کوچکش نوید است و با جثه کوچک خود به دنبال آماده سازی فضا برای فیلمبرداری است. به یکباره می‌گوید: دوستان سکوت. این سر و صداها برای چیست.از صدایش مشخص بود که بیان پخته‌ای در این زمینه دارد چرا که در ظاهر نشان نمی‌داد که چنین صدای بلندی داشته باشد. دوندگی‌های پی در پی او برای از بین نرفتن زمان و و هزینه و انجام شدن کارها سر وقت جزو همان فعالیتهای سینمایی است که دیده نمی‌شود.

مرد آژانسی از همان عاشقان دل خسته سینما بود که با بازی بازیگران به شور می‌افتاد و یا در برخی مواقع از آنها ایراد می‌گرفت و می‌گفت اینها پارتی دارند منم از اگر پول و پارتی داشتم الان اینجا بودم. خلاصه تیکه‌های آقای صیفی و صحبت‌های درگوشی‌اش با من که دا‌ئم در حال نقد، توصیف صحنه‌ها و سوال‌های پی‌در‌پی بود مانند یک رادیو کنار گوش من ادامه داشت.

در هنگام فیلمبرداری فرخ‌‌نژاد بارها و بارها حتی در زمان توقف کار مشغول تمرین و اتودزدن بود و به گونه‌ای آدمها را کنار خود تصور می‌کرد که حتی اگر حضور نداشتند می‌توانستیم آنتها را ببینیم از جایی به بعد می‌گوید 36 ساعت‌ است که نخوابیده و حسابی خسته شده است، اما انرژی وی این را نشان نمی‌داد یک صحنه را که کمدی موقعیت نیز بود در پلان‌های مختلف بازی کرد و من شاهد بودم که در هر بار گفتن و اجرا آنقدر تازگی به کارش می‌داد که عوامل نیز از ته دل می‌خندیدند. گاهی به دلیل تکرار زیاد تپق می‌زد که اقای صیفی می‌گفت: نه تو سینما که می‌بینمش خیلی بهتر است اینجا همش تپق می‌زند خلاصه نقد‌های فراستی‌وار می‌کرد که احساس می‌کردم جایش در برنامه «هفت» کنار افخمی خالی است.

در این روز تنها همین سکانس که بیشترین دیالوگ‌ها برای حمید فرخ‌نژاد بود گرفته شد اما در پلان‌های مختلف از وی و بازیگران مقابلش که تک دیالوگ‌هایی را داشتند. در ادامه با عوامل مصاحبه می‌گرفتم یک دست سوال‌های خودم بود و یک دست سوال‌های اقای صیفی. سوال‌های من در مورد فیلم سینمایی «بی‌حساب» بود و سوال‌های آقای صیفی بی حساب در مورد دستمزد و تمام مسائل شخصی آنها بود. البته یکی دو پیشنهاد هم برای کارگردان داشت که ترجیح داده بود شخصا به خودش بگوید.

در ادامه فیلبمرداری با بازیگرانی چون افسانه بایگان و طناز طباطبایی و مصطفی احمدی در مقام کارگردان مصاحبه داشتیم که به مرور منتشر خواهد شد.
 

منبع: تسنیم


95/9/15 - 14:42 - 2016-12-5 14:42:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن