محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1828273694
نقد و بررسی Tyranny
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی Tyranny "به قلم سید مهدی میرشاهدهی" این نقد براساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت پردیسگیم نوشته شده است. در سرزمینی دور همگی به خوبی و خوشی زندگی میکردند تا اینکه شیاطین بدون هیچدلیلی تصمیم گرفتند به این سرزمین حمله کرده و آن را ویران کنند. اما طبق افسانهها شخصی از میان مردم برخواسته و با قدرتی که از طرف خدایان به وی داده شده شیاطین را نابود میکند. و باز هم بدون هیچ دلیلی نقش این به اصطلاح Chosen One را ما گیمرها ایفا میکنیم. شخصیت ما ناگهان از کسی که حتی مرگش برای کسی اهمیت ندارد، تبدیل به میشود یه یکی از مهمترین اشخاص دنیا! این قضیه بارها و بارها در بازیهای مختلف به اشکال مختلف تکرار شده و به نوعی کلیشه تبدیل شده است. و خندهدار است که همین Choosen One در طول سفرهایش به یک کیمیاگر ساده برخورد میکند و این کیمیاگر به او میگوید:"ای قهرمان! برایم 5 گل نیلوفر آبی پیدا کن که بتوانم یک معجون درست کنم" و شخصیت ما نیز باید نجات دنیا را رها کند و درخواست او را انجام دهد که چه؟ که سازندگان بازی بگویند بازی ما فلان ساعت گیم پلی دارد! اما استودیوی Obsidian با Tyranny سعی کرده – و خوشحالم که میتوانم بگویم موفق شده – که از این کلیشههای همیشگی دور شده و متفاوت باشد.
به محض شروع بخش اصلی بازی با این صحنه روبهرو میشوید. خود حدس بزنید قرار است تا انتهای بازی چقدر خون ریخته شود. Tyranny در یک دنیای فانتزی و در زمانی بین عصر برنز و عصر آهن جریان دارد. بیش از 400 سال است که ارتش Kyros به تسخیر کل دنیای شناختهشده مشغول است تا نظم و قانون وضع شده توسط Kyros را بر آن حکمفرما کند. هیچکس یارای مقابله با نیروهای Kyros را ندارد؛ حتی اشخاص قدرتمندی که به آنها Archon گفته میشود نیز مجبور به زانو زدن در مقابل او شده و به او خدمت میکنند. یکی از این Archonها دست راست Kyros و "آرکان عدالت" (Archon Of Justice) یعنی Tunon است. او گروه Fatebinders را تاسیس کرده و وظیفهی اصلی Fatebinderها نیز برقراری قوانین وضع شده توسط Kyros و اطمینان حاصل کردن از اجرای این قوانین است. شخصیت اصلی بازی نیز یک Fatebinder است. مقدمهی داستان Tyranny در سال 428 (طبق تقویمی که شخص Kyros ابداع کرده) شروع میشود. Tiers تنها سرزمینی است که هنوز به تسخیر Kyros درنیامده. دو نفر از Archonها بر سر تصاحب افتخار تسخیر Tiers با یکدیگر رقابت دارند. Graven Ash که "آرکان جنگها"(Archon Of Wars) است و گروه Disfavored را رهبری میکند. و Voices Of Nerat که "آرکان رازها"(Archon Of Sercrets) است و رهبری Scarlet Chrous را برعهده دارد. Disfavored یک گروه زبده است که افراد خیلی زیادی ندارد اما بر اساس نظم اداره میشود و تا به حال در نبردی شکست نخورده است و در مقابل Scarlet Chrous افراد زیادی دارد و بر آن هرج و مرج حکمفرماست. شخصیت اصلی بازی نیز مأموریت دارد که در تسخیر Tiers شرکت کرده و اختلافات بین Scarlet Chrous و Disfavored را حل کند. تسخیر Tiers و حل اختلافات بین دو گروه در مقدمهی بازی به شکل یک بازی Choose Your Own Adventure انجام میشود. برای مثال Scarlet Chrous برای مسموم کردن اهالی شهری که آن را محاصره کردهاید در منبع آب آن شهر سم میریزند و برخی از افراد Disfavored ندانسته از این آب خورده و مسموم میشوند. شما میتوانید نیروهای Scarlet Chrous که مسئول مسموم کردن چاه بودهاند را مجازات کنید و یا به نفع آنها داوری کنید. تصمیمات شما در مقدمه به بازی اصلی منتقل شده و در روابط شما با گروهها و شخصیتهای مختلف تاثیر دارد. برای مثال بخاطر تصمیمات من در مقدمه، اوایل بازی از من با نام Queen Slayer یاد میشد. داستان اصلی بازی در سال 431 شروع میشود. کل Tiers به تسخیر Kyros درآمده اما ناگهان مردمان Vendrien’s Well دست به شورش میزنند و Graven Ash و Voices Of Nerat نیز به دلیل اختلافاتی که با یکدیگر دارند در سرکوب کردن این شورش و تسخیر دوبارهی Vendrien’s Wll ناتوانند. این موضوع باعث باعث عصبانیت Kyros شده و به همین دلیل شخصیت اصلی بازی همراه با یک Edict (نوعی جادوی فوقالعاده قدرتمند که میتواند باعث ایجاد زلزله،طوفان و یا حتی آتش گرفتن یک منطقه شود و البته تنها Kyros توانایی نازل کردن آن را دارد. Fatebinderها مسئول خواندن Edictها هستند.) به Vendrien’s Well فرستاده میشود تا پیغام Kyros را به به آنها برساند:"شورشیان را سرکوب کنید یا خود همراه آنها بمیرید".
معرفی میکنم... Tunon The Archon Of Justice حال مسئولیت Fatebinder است که اختلافات بین Voices Of Nerat و Graven Ash را حل کرده و Vendrien’s Well را تسخیر کند. اگر ظرف مدت 8 روز Vendrien’s Well تسخیر نشود Fatebinder موظف است تا Edict را بخواند و در این صورت مردم Vendrien’s Well همراه با Graven Ash و Voices Of Nerat و Disfavored و Scarlet Chorus و حتی خود Fatebinder همگی در آتش خشم Kyros خواهند سوخت. اما حل اختلافات میان Graven Ash و Voices Of Nerat به سادگی انجام نمیگیرد و تسخیر Vendrien’s Well تنها آغاز ماجراست... در بسیاری از عناوین نقشآفرینی(RPG) با داستان کلیشهای خوب در مقابل بد روبرو هستیم اما شاید بتوان Tyranny را به جای خوب و بد تقابل هرجومرج و آشوب با نظم دانست. Disfavored بر اساس نظم اداره میشود و تک تک اعضای آن حاضرند جان خود را برای فرماندهی خود یعنی Graven Ash فدا کنند و در مقابل بر Scarlet Chorus قانون جنگل حاکم است و اعضای آن با کمال میل از کسی که آنقدر قدرتمند باشد که Voices Of Nerat را به قتل برساند، پیروی میکنند. متاسفانه در اغلب عناوین نقشآفرینی خوب و بد معنای ثابت و از پیش تعیین شدهای دارند اما Tyranny اینطور نیست. گروهها و شخصیتهای مختلف هر کدام نسبت به اعمال و انتخابهای شما واکنشهای متفاوتی میدهند. در این عنوان سیستم اخلاقیات (Morality) جای خود را به سیستم شهرت (Reputation) داده است؛ به این شکل که هر شخصیت و گروه دو نوار دارد. این نوارها برای گروهها لطف (Favor) و خشم (Wrath) و برای همراهان شما وفاداری (Loyalty) و ترس (Fear) نام دارند. همانطور که گفته شد خوب و بد مطلق در بازی وجود ندارد ممکن است که یکی از تصمیمات شما باعث شود تا وفاداری یکی از همراهانتان بیشتر شده اما در عوض باعث شود تا یکی دیگر از همراهنتان از شما بترسد. البته امکان اینکه هر دو نوار پر شوند و همراهانتان هم نسبت به شما وفادار بوده و هم از شما بترسند نیز وجود دارد. همین موضوع دربارهی گروههای مختلف و لطف و خشم آنها نیز صدق میکند. بعد از اینکه این نوارها تا حد مشخصی پر شدند قابلیتهای جدیدی را کسب میکنید که میتوانید در جریان مبارزات بازی از آنها استفاده کنید. برخی از این حرکات با همکاری همراهانتان انجام میشوند. برای مثال یکی از همراهانتان که Kills-In-Shadows نام دارد در صورتی که از شما بترسد میتواند در مبارزات از شما انرژی دریافت کند و مشتهایش را به زمین بکوبد، دشمنان هم بر اثر ضربههای او به هوا پرتاب شده و خسارت میبینند. این حرکات انیمیشنهای خیلی خوبی نیز دارند و به نوعی مبارزات بازی را لذتبخشتر میکنند.
Kills-In-Shadows در حال کوبیدن مشتهایش به زمین شاید بتوان بزرگترین مشکل Tyranny را گیمپلی و مبارزات آن دانست. تنوع پایین دشمنان، هوش مصنوعی ضعیف آنان، مشکلات کنترل همراهانتان و عدم وجود Friendly Fire روی هم رفته باعث شده که مبارزات بازی آنطور که انتظار میرفت دلچسب درنیامده و کیفیت پایینی داشته باشد. دشمنانتان تنوع پایینی دارند و سبک مبارزهی بسیاری از آنان نیز یکسان است. هوش مصنوعی آنها نیز تعریفی ندارد و برای مثال وقتی به جادوگرها و به طور کلی دشمنانی که آسیبپذیری بالایی دارند حمله میکنید، دشمنانی که قدرت دفاعی و جان بالایی دارند و به اصطلاح تانک هستند هیچ واکنشی برای دفاع از آنان نمیدهند. هوش مصنوعی همراهان شما از دشمنان وضعیت بهتری دارد اما باز هم بینقص نیست. همراهان شما از جادوها و تواناییهای خود بدون اینکه به آنها دستوری بدهید استفاده میکنند اما گاهی دستورات شما را اجرا نکرده و به همین دلیل احتمالا مجبور خواهید شد هوش مصنوعی همراهانتان را غیرفعال کنید. عدم وجود Friendly Fire (حتی در درجات سختی بالا) نیز باعث شده که مبارزات کمتر حالت تاکتیکی داشته و آسان شوند.. وجه تمایز گیمپلی Tyranny را با دیگر نقشآفرینیهای کلاسیک میتوان سیسنم پیشرفت آن دانست. برخلاف بقیهی عناوین این سبک که شما در Tyranny کلاسی (Class) وجود ندارد و شما با استفاده از هرکدام از مهارتهای خود توانایی بیشتری در آن پیدا می کنید. یعنی هر چه بیشتر از جادوهای توهمزا استفاده کنید، مهارت شما در استفاده از این جادو بیشتر میشود. بعد از ارتقای سطح (Level Up) میتوانید یکی از خصوصیات کلی خود (مانند میزان سلامتی شما، میزان مقاومت در برابر جادوها، قدرت کلی حملات و ...) را ارتقا دهید. همچنین میتوانید یک قابلیت (Ability) جدید انتخاب کرده و یا قابلیتهای قبلی خود را ارتقا دهید.
درخت قابلیتهای (Skill Tree) بازی برای Barik خوشبخانه Obsidian هر چقدر که در مبارزات کمکاری کرده، در داستان و روایت بازی، دیالوگها، شخصیتپردازی و تأثیر تصمیمات شما در بازی سنگ تمام گذاشته است. بالاتر گفتم که بخش Conquest مانند یک بازی Choose Your Own Adventure است، اما باید بگویم که تنوع انتخابات و تاثیر آنها بر داستان آنقدر رویایی و باور نکردنی است که حس میکنید در تمام بازی مشغول تجربهی یک عنوان Choose Your Own Adventure هستید و هر انتخاب شما میتواند نتیجهی متفاوتی داشته باشد. شخصیتپردازی همراهان شما در یک کلام فوقالعاده است و هر کدام داستان و ماجرای خود را دارند که بعضا به یکدیگر نیز مربوط هستند. مثلا Kills-In-Shadows نفرت باورنکردنیای از Disfavored دارد و میخواهد تک تک آنها را بکشد و روابط او با Barik (یکی دیگر از همراهانتان که یکی از سربازان Disfavored است) دیدنی است. هر چند متاسفانه کاملا از ظرفیت داستانی همراهانتان استفاده نشده و مأموریتی(Quest) مربوط به خود ندارند. برای مثال Barik طی حوادثی (که در بازی توضیح داده میشود و در حوصلهی این مقاله نمیگنجد) در زره خود گیر کرده است، اما او یک مأموریت شخصی ندارد که در آن بتوانید این زره را از او جدا کنید. این مأموریتها میتوانستند روابط میان شخصیت اصلی با همراهان یا حتی روابط بین همراهانتان را عمیقتر بررسی کنند و باعث تأسف است که در بازی وجود ندارند. البته متأسفانه بازی از لحاظ داستانی نیز در ACT پایانی افت میکند و بازی به نوعی حس نیمهتمام بودن میدهد. درست هنگامی که یک سری امکانات جدید برای شما آزاد شده و داستان بازی به هیجانانگیزترین بخش خود میرسد، ناگهان با پایان بازی روبهرو میشوید که اصلا راضیکننده نیست و داد میزند منتظر Tyranny 2 بمانید. بازبینی تصویری:
نامهنگاریهای شما با یک Fatebinder دیگر یکی از جالبترین بخشهای بازی برای من بود و دوست دارم یکی از جملههای نامهها را نقلقول کنم:" Edictها بزرگترین سلاح Kyros نیستند. بزرگترین سلاح او توانایی او در دادن طنایی به ماست که ما با اختیار خود از آن برای دار زدن خودمان استفاده میکنیم".
دنیای Tyranny یک دنیای بینهایت خشن و بیرحم است و خیلی اوقات دیالوگها به شدت شما را تحت تأثیر قرار میدهند. "لطفا...بچههای من داخل هستند... اگر میبایست من را بکشید، این کار را اینجا انجام دهید. به دور از آنها".
گرافیک هنری بازی فوقالعاده است. به اجساد و ابزارآلات جنگی در پسزمینه نگاه کنید...
یکی از همراهان مورد علاقهی من که Kills-In-Shadows نام دارد. واکنشهای او نسبت به بدرفتاریهای شما با نژادش دیدنی است...
یکی دیگر از بخشهای جالب بازی، مواقعی است که باید بین دو نفر یا دو گروه داوری کنید. این بخشها به خوبی نفوذ و قدرت Fatebinder در دنیای بازی را نشان میدهند. در اینجا مردم روستا معتقدند موجودی که بر روی زمین است یک انسان را کشته اما خود او میگوید خون روی بدنش خون یک گراز است. به نظر شما حق با کیست؟ هر تصمیمی که میگیرد حواستان به Kills-In-Shadows نیز باشد...
این مکان قلعه و پناهگاه شما به حساب میآید و در داستان بازی نقش مهمی دارد... نکات مثبت داستان و روایت فوقالعاده Lore و World Building عالی تأثیر باورنکردنی تصمیمات و انتخابهای شما در بازی شخصیتپردازی و پیشزمینهی داستانی Archonها و همراهان شما ارزش تکرار بالا گرافیک هنری چشمنواز نکات منفی هوش مصنوعی ضعیف مبارزات بازی راضیکننده نیستند پایان ضعیف سخن آخر Tyranny حتی با وجود پایان ضعیفش بدون شک یکی از بهترین داستان و روایات نسل هشتم را دارد. تأثیر تصمیمات و انتخابهای شما و ارزش تکرار بازی آنقدر بالاست که باورکردنی نیست و اگر گیمپلی و پایان بهتری داشت به جرات میگویم میشد از آن به عنوان یکی از بهترین بازیهای ساختهشده تا به امروز در ژانر نقش آفرینی یاد کرد. با این حال اگر به سبک نقشآفرینی علاقه دارید و از کلیشههای همیشگی این سبک خسته شدهاید، توصیه میکنم به هیجوجه تجربهی Tyranny را از دست ندهید.
Verdict Even with its medicore ending, Tyranny has easily one of the best stories and narrations among the other games in the 8th generation of gaming.With its choices being heavily effective and the game being worthy to be played times after times, I could only say that with the proper combat system and a satisfying ending, the game could"ve become one the best games that has ever been created in the RPG genre. If you"re looking for a fine RPG and you"re sick of the usual cliché, be sure not to miss Tyranny. Pros Outstanding story and narration
Perfect lore and world building
Your choices through the game are heavily effective
Characterizations and the background
The "Archons" and your companions
Highly worth to be replayed
Beautiful graphics Cons Weak AI
The combat is not satisfying
Mediocre ending Score: 8.5 Out Of 10
15 آذر 1395
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]
صفحات پیشنهادی
نقد و بررسی Watch Dogs 2
نقد و بررسی Watch Dogs 2 بر مبنا نسخه PS4 به قلم ایرج لطیفی نقد این بازی براساس نسخه ارسالی ناشر برای وبسایت پردیسگیم نوشته شده است هر چند شرکت یوبیسافت آشنا و دوست داشتنی است اما همیشه دو مشکل اساسی با بازیهایش داشتهام 1 عدم توجه کافی به جمجموعه داستان «خنگ ترین دختر زمین» نقد و بررسی می شود
مجموعه داستان خنگ ترین دختر زمین نقد و بررسی می شود شناسهٔ خبر 3826074 - چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰ ۵۶ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; مجموعه داستان من خنگ ترین دختر روی زمینم نوشته رویا هدایتی روز سه شنبه ۲ آذر در خانه اندیشمندان علوم انسانی نقد و بررسیکتاب «دیوانههای فوتبال» نقد و بررسی میشود
باحضور وحید نمازی پژمان راهبر و امیر حاجرضایی کتاب دیوانههای فوتبال نقد و بررسی میشود شناسهٔ خبر 3840225 - یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲ ۲۲ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; شصتمین نشست زرین قلم با نقد و بررسی کتاب دیوانههای فوتبال ترجمه وحید نمازی سهشنب«لم یزرع» بایرامی نقد و بررسی میشود
لم یزرع بایرامی نقد و بررسی میشود شناسهٔ خبر 3837364 - چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳ ۵۳ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; رمان لم یزرع نوشته محمدرضا بایرامی روز یکشنبه ۲۸ آذر در کتابخانه پیروزی مورد نقد و بررسی قرار میگیرد به گزارش خبرگزاری مهر نشست نقد و بنقد و بررسی Call of Duty: Infinite Warfare
نقد و بررسی Call of Duty Infinite Warfare به قلم سینا ربیعی Infinity Ward را میتوان پدر Call Of Duty دانست که از قضا در کارنامهاش بهترین و بدترین نسخه این سری دیده میشود امسال از سر سیاست گذاریهای اکتیویژن شاهد رسیدن نوبتی دوباره به این اسرمان «لایکم کن» نقد و بررسی میشود
رمان لایکم کن نقد و بررسی میشود شناسهٔ خبر 3837356 - چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳ ۵۲ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; رمان لایکم کن نوشته مهناز فتاحی روز یکشنبه ۱۴ آذر در فرهنگسرای انقلاب مورد نقد و بررسی قرار میگیرد به گزارش خبرگزاری مهر نشست نقد و بررسینقد و بررسی فیلم فروشنده بدون حضور هیچکدام از عوامل فیلم
نقد و بررسی فیلم فروشنده بدون حضور هیچکدام از عوامل فیلم در حالی که اصغر فرهادی این روزها بهصورت مداوم با شبکههای خارجی مصاحبه میکند قرار است فیلم فروشنده آخرین ساخته وی در کشور زادگاهش نقد و بررسی شود به گزارش ایلنا فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی«فیل ها» نقد و بررسی می شود
فیل ها نقد و بررسی می شود شناسهٔ خبر 3839540 - یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹ ۳۵ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; رمان فیل ها نوشته شاهرخ گیوا روز جمعه ۱۹ آذر در سرای ناشران شهر قم برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات ققنوس رمان فبررسی تعبیر هیدگر از نسبت روح و زمان در پدیدارشناسی روح هگل - بخش اول نقد هیدگر از مفهوم زمان نزد هگل
بررسی تعبیر هیدگر از نسبت روح و زمان در پدیدارشناسی روح هگل - بخش اولنقد هیدگر از مفهوم زمان نزد هگل با تعبیر هیدگر از مفهوم تجربه آگاهی هگل بهعنوان سوبژکتیویته سوژه به نظر او فلسفه هگل بهناچار به ظهور متافیزیک جدید خودبنیادی میانجامد که اوج آن در تکنیک مدرن قرار دارد  دوباره بخوانیم: نقد و بررسی Overwatch بهترین بازی سال از دید TGA
نقد و بررسی Overwatch بازنشر به قلم سینا ربیعی ساعاتی پیش عنوان Overwatch بهترین بازی سال 2016 از دید همایش The Game Awards شد به همین مناسبت بیایید نگاهی دوباره را بر این اثر ماندگار شرکت بلیزارد داشته باشیم در حالی که تنها 30 ثانیه تا پایان بازی باقی مانده است تیم شما-
علم و فناوری
پربازدیدترینها