تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816988422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی از کاهش سن ابتلا به ایدز


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: معاون بهداشتی وزیر بهداشت در توضیح شیوع اچ‌آی‌وی / ایدز در کشور گفت: افزایش موارد این بیماری در موج سوم ایدز در کشور زنگ خطر بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر سیاری در مراسم روز جهانی ایدز با بیان اینکه شیوع اچ‌آی‌وی / ایدز رو به گسترش است، گفت: این در حالیست که در مجموع شیوع آن در دنیا ۵۰ درصد کاهش یافته است، اما در منطقه مدیترانه شرقی شیوع این بیماری رو به افزایش است.

وی، موج سوم اچ‌آی‌وی / ایدز را انتقال آن از راه تماس جنسی عنوان کرد و گفت :در مدت سه دهه شیوع اچ‌آی‌وی / ایدز جنسی در ایران از ۱۸.۶ درصد به ۴۰ درصد رسیده است و این زنگ خطر بزرگی برایمان محسوب می‌شود.

افزایش موارد بیماری در زنان

سیاری با اشاره به افزایش دو برابری ابتلا به اچ‌آی‌وی / ایدز طی سه دهه گذشته در بین زنان کشور گفت: میزان ابتلا به این بیماری در بین زنان از ۱۶ درصد به ۳۱ درصد رسیده است و همه باید از این موضوع نگران باشیم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینکه سن ابتلا به ایدز در کشور رو به کاهش است، گفت: این موضوعی است که معاون سلامت وزارت بهداشت در سال ۸۱ به آن اشاره کرده بود و من هم امروز همین موضوع را اعلام می کنم و نگران هستم. در عین حال مسئله مهم توجه به حاشیه شهرهاست؛ چراکه آسیب‌های اجتماعی در این مناطق رو به افزایش است.

تاثیر سریال "پریا" بر افزایش مراجعات به مراکز مشاوره ایدز

وی به پخش سریال پریا از صدا و سیما در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: زمانی که این سریال پخش می‌شد میزان مراجعه به مراکز مشاوره ایدز و انجام تست‌های این بیماری ۴ برابر افزایش یافته بود. بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که اگر رسانه‌ها و هنرمندان از برنامه‌های وزارت بهداشت حمایت کنند، می‌توانیم به هدف ۹۰.۹۰.۹۰ برسیم.

سیاری با بیان اینکه به طور کلی در زمینه کنترل ایدز نسبت به سایر کشورها عقب هستیم، اظهار کرد: دلیل این موضوع برخی محدودیت‌های فرهنگی و مذهبی است؛ در حالیکه قرآن و منابع فرهنگی ما خیلی از این مسائل را مطرح کرده‌اند و می‌توانیم از آنها بهره بریم. بنابراین اگر به این مسئله توجه کنیم تا ۱۵ سال دیگر می‌توانیم بیماری ایدز را مهار کنیم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش نقطه قوت وزارت بهداشت را شبکه بهداشتی دانست و گفت: ما در قالب طرح تحول نظام سلامت، ۱۵ برنامه داریم که یکی از آنها کنترل شیوع بیماری اچ‌آی‌وی / ایدز است که در شبکه ادغام شده است. همچنین برای هر ۳۰۰۰ نفر یک مراقب سلامت تعریف شده و برنامه چهارم کنترل ایدز نیز به تصویب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی رسیده است. بر این اساس ما مصر به اجرای این برنامه‌ها هستیم.

وی، ادامه داد: در قالب طرح تحول نظام سلامت برای ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در حاشیه شهرها سیستم ایجاد کردیم که این موضوع بزرگ‌ترین نقطه اتکا ماست.

۸۸۰۰ ایرانی مبتلا به ایدز تا کنون جان باخته‌اند

سیاری، با بیان اینکه ۷۸ میلیون نفر در دنیا به اچ‌آی‌وی / ایدز مبتلا هستند، گفت: ۳۵ میلیون نفر این افراد فوت کرده‌اند و در ایران نیز ۸۸۰۰ نفر از مبتلایان به این بیماری فوت کردند و ۱۸ هزار نفر را هم تحت درمان داریم.

سیاری، معتادان به ویژه معتادان تزریقی، افرادی که رفتار پرخطر جنسی دارند و نوزادانی را که از مادران مبتلا متولد می‌شوند را سه گروه در معرض خطر این بیماری خواند و افزود: بر این اساس ما برای مراقبت از مادران باردار برنامه مفصلی داریم. البته نیازمند اطلاع رسانی در رسانه‌ها، آموزش و پرورش و آموزش عالی هستیم تا بتوانیم طی ۱۵ سال آینده به آرمان کنترل شیوع اپیدمی ایدز دست یابیم.

۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن