تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821156734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولایتی: جامعه و حکومت اسلامی مقدمات لازم تمدن نوین اسلامی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حکومت اسلامی و جامعه اسلامی دو مقدمه لازم برای تمدن نوین اسلامی هستند.
به گزارش خبرآنلاین یکصد و بیست و هفتمین نشست کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی روز شنبه به ریاست دکتر ولایتی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در ابتدای جلسه و پس از ارائه توضیحات لازم در خصوص دانشگاه جندی شاپور مقرر گردید، گزارشی از وضعیت آثار و بقایای این دانشگاه و لزوم حراست و حفاظت از این آثار برای ملاحظه و استحضار رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شود.
در ادامه جلسه دکتر کامیار ثقفی، رئیس دانشگاه شاهد، گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور برگزاری دومین همایش ملی «تمدن نوین اسلامی» در این دانشگاه ارائه کرد و با اشاره به طرح موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی، طرح مباحثی مانند تولید علم، گفتمان مبارزه با استکبار، لزوم طرح ریزی تمدن نوین اسلامی با توجه به مقتضیات زمان و مکان را نیز مورد تأکید قرارداد.
پس از ارائه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات پیرامون مواردی مانند:
-نقش محوری و کانونی ایران در تمدن نوین اسلامی،
-تأکید بر گفتمان اتحاد اسلامی و-بازخوانی تجربیات تمدن اسلامی در همه ابعاد به منظور طرح ریزی تمدن نوین اسلامی پرداختند.
ولایتی هم در این زمینه با اشاره به ضرورت استفاده از میراث گرانقدر تمدن اسلامی برای طراحی تمدن نوین اسلامی گفت: علم و فناوری نوین در جهان امروز هم تا حدود بسیار زیادی مرهون تلاش های علمی مسلمانان در همه زمینه هاست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تلاش غربی ها در چند سال اخیر برای انکار تمدن اسلامی خسارات بزرگ و جبران ناپذیری به این تمدن وارد کرده است.
رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران گفت: آنچه که در تمدن اسلامی بسیار شاخص و مهم است ...
[ مشاهده متن کامل ولایتی: جامعه و حکومت اسلامی مقدمات لازم تمدن نوین اسلامی هستند در خبر آنلاین ]اخبار پیشنهادی:





یکشنبه ، ۱۴آذر۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن