تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819894520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقصر اصلی حادثه قطار تبریز ـ مشهد معرفی شد


واضح آرشیو وب فارسی:حامیان ولایت:
مقصر اصلی حادثه قطار تبریز ـ مشهد معرفی شد

مامور کمیته ویژه بررسی حادثه قطار سمنان گفت: مقصر اصلی در حادثه قطار سمنان (سی تی سی) متصدی مرکز کنترل تهران-مشهد در ایستگاه شاهرود است.
مشاور رئیس جمهور و مسئول کمیته بررسی حادثه قطار تبریز ـ مشهد با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه گزارش بررسی حادثه قطار و تقدیم آن به معاون اول رئیس جمهور، گفت: در ابتدا بابت این حادثه به ملت ایران، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تسلیت می گویم. آنچه در بررسی های ما با حضور آقای آقایی بازرس ویژه رئیس جمهور به دست آمد این است که سوال اول حادثه چیست؟ و سوال دوم مقصران حادثه چه کسانی هستند؟
وی افزود: در بررسی همه جوانب موضوع، علت وقوع سانحه این است که قطار را از حالت کنترل خودکار خارج کردند و روی کنترل دستی گذاشتند و چون قطار در حالت دستی قرار گرفت، به قطار سمنان اجازه حرکت داده می شود و به قطار تبریز ـ مشهد که به خاطر خرابی ترمز در 8 کیلومتر جلوتر متوقف بود، برخورد می کند و در واقع مأمور ایستگاه به اشتباه به این قطار اجازه حرکت می دهد و آن حادثه به وجود می آید.
ترکان در ادامه تصریح کرد: علت وقوع سانحه و حادثه این است که حرکت قطار را از حالت خودکار خارج کرده و بر روی دستی گذاشته اند، عمدی در کار نبوده و فقط خطای حرفه ای بوده است.
وی با اشاره به اینکه برای بررسی مقصران حادثه 4 گروه را بررسی کردیم، گفت: یک گروه مأموران گروه قطار تبریز ـ مشهد، یک گروه مأموران قطار سمنان ـ مشهد، یک گروه مأموران کنترل ترافیک شاهرود و یک گروه مأموران CTC.
مشاور رئیسجمهور و مسئول کمیته بررسی حادثه قطار تبریز ـ مشهد خاطرنشان کرد: مأموران قطار تبریز ـ مشهد به موقع اطلاع دادند به علت خرابی ترمز در تراک در کیلومتر 291 متوقف هستند، بنابراین وظیفه شان را انجام داده بودند و مشغول رفع اشکالات ترمز بودند تا بتواند قطار حرکت کند.
ترکان اضافه کرد: ...
[ مشاهده متن کامل مقصر اصلی حادثه قطار تبریز ـ مشهد معرفی شد در پایگاه خبری حامیان ولایت ]اخبار پیشنهادی:




مقصر اصلی حادثه قطار تبریز ـ مشهد معرفی شد






یکشنبه ، ۱۴آذر۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حامیان ولایت]
[مشاهده در: www.ehavadar.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن