تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816943867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام موشک حماس به سمت تل آویو شلیک شد؟ + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کدام موشک حماس به سمت "تل آویو" شلیک شد؟ + تصاویر
مقامات "تل‌آویو" در جنگ‌های بزرگ 60 ساله اخیر تنها در مقابل مقاومت اسلامی منطقه شکست خوردند و این شکست‌ها عمدتا به دلیل قدرت موشکی مقاومت بوده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رژیم صهیونیستی در سال های اخیر بارها از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و جهاد اسلامی شکست خورده است.

مقامات "تل‌آویو" در جنگ‌های بزرگ 60 ساله اخیر تنها در مقابل مقاومت اسلامی منطقه شکست خوردند و این شکست‌ها عمدتا به دلیل توانمندی گسترده موشکی مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین بوده است.

ارتش اسرائیل در جنگ سال 2014 غزه بمباران گسترده هوایی و حملات انبوه زمینی را برای از بین بردن  "حماس" و "جهاد اسلامی" انجام داد و البته از بین بردن در این راهبرد خود با شکست مواجه شد.

البته  "حماس" و "جهاد اسلامی" در نبرد با ارتش اسرائیل از موشک‌های مختلفی استفاده کردند که یکی از آن ها "ام 75" بود که توانمندی مقاومت را به رخ نظامیان و شهرک‌نشینان سرزمین‌های اشغالی کشید.

 پایگاه خبری "واللا" وابسته به رژیم صهیونیستی گزارشی را به نقل از منابع نظامی و امنیتی این رژیم  درباره تقویت توان نظامی حماس منتشر کرد. در این گزارش آمده است: "حماس توانسته است با گذشت یک سال و نیم  از آخرین نبرد، انبار مهمات خود را تجهیز و تقویت کند. از آنجائیکه قاچاق سلاح به باریکه غزه مشکل است، بیشتر موشک های حماس  در خود فلسطین ساخته می شوند. این موشک ها بیشتر از نوع هاون و کوتاه برد هستند و به مواد منفجره کمتری نیاز دارند."

**حماس پیش از آخرین جنگ در حدود 12 هزار موشک مختلف و دوربرد داشت

واللا همچنین نوشت: "حماس پیش از آخرین جنگ در حدود 12 هزار موشک مختلف و دوربرد داشت که در حدود 4600 موشک را در خلال جنگ پیشین استفاده کرد. در ادامه این گزارش آمده است: "حماس در دوران پس از جنگ انبار مهمات خود را با موشک های "هاون" تقویت کرده است. این موشک ها خسارت های زیادی را به ارتش اسرائیل وارد آورده است."



برد موشک




سایت اسرائیل نشنال نیوز (israel national news) در گزارشی با بیان اینکه حماس تولید موشک‌های "ام 75 (m75) " را در دست دارد عنوان داشت: این موشک قطری معادل 200 میلیمتر دارد و برد آن 80 کیلومتر (50 مایل) است.

این سایت با بیان اینکه در جنگ تابستان 2014 حماس بارها از این موشک‌ استفاده کرده یادآور شد: حماس در جنگ با اسرائیل این موشک را به سمت "تل‌آویو" و "ریشون لزیون" شلیک کرد.

البته در انبارهای حماس هزاران موشک وجود دارد که برای چندین سال جنگ با اسرائیل کافیست اما مقاومت اسلامی فلسطین به دنبال گسترش زیرساخت‌های موشکی خود در برابر صهیونیست‌هاست.

"ام 75" یکی از موشک‌های پیشرفته "حماس" بوده که توانمندی مورد اصابت قرار دادن اهدف را در قلب سرزمین‌های اشغالی ("تل‌آویو") دارد. درباره نام‌گذاری این موشک دو فرضیه مطرح شده است: 1- نام‌گذاری بر اساس یکی از فرماندهان 2- نام‌گذاری بر اساس برد موشک که 75 کیلومتر است.

**برد موشک "ام 75" چقدر است؟

"ام 75" یک موشک سطح به سطح زمین پایه بوده که بردی معادل قریب به 7 متر طول 75-80 کیلومتر دارد و وزن سرجنگی آن بنا به گفته برخی منابع تا 400 پوند (هر پوند 453 گرم) برآورد شده است. این موشک بارها در جنگ 51 روزه استفاده شد و برای مثال در یکی از شلیک‌های موفق دو فروند از موشک "ام 75" به "تل آویو" قلب سرزمین‌های اشغالی اصابت کرد.



برد موشک




جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" بارها از این موشک‌ در جنگ تابستان سال 2014 ضد اسرائیل استفاده کرد و توانست خسارت‌هایی را نیز در قلب سرزمین‌های اشغالی وارد آورد و مقامات نظامی اسرائیل در جنگ مذکور به خوبی با این موشک آشنا شده اند.

"حماس" سال‌ها تلاش کرد تا بتواند تکنولوژی ساخت موشکی را بدست آورد که بیش از 50 کیلومتر برد داشته باشد و در چند سال اخیر توانسته توان موشکی خود را توسعه دهد و تولید موشک های "ام 75" نمونه ای از آن است.

مقاومت اسلامی منطقه دیگر همچون سابق نیست و راهبرد نظامی خود را به تاکتیک ساخت موشک اختصاص داده است و این استراتژی کمک کرد تا  "تل‌آویو" در تنگنای راهبردی قرار بگیرد.

ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در تهران  درباره برد موشک‌های مقاومت فلسطین اظهار داشت: جهاد اسلامی توانست آنچه را که در جنگ تابستان سال 2014 از دست داده بود بازسازی و دوربردترین موشک حماس 180 کیلومتر برد دارد.

گزارش از محمد زرچینی




۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن