تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815595773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکرار یخ زدگی تیغه سوزن ریل و ترمز قطار تا شب قبل از حادثه هفت خوان


واضح آرشیو وب فارسی:شیعه نیوز: موضوع یخ زدگی تیغه های برخی از سوزن ها و قطعان فنی واگن ها نظیر ترمز، تا شب قبل از وقوع حادثه هفت خوان در منطقه راه آهن شمال شرق(1) برای خط آهن و برخی قطار ها تکرار شده بود اما با وجود سابقه دار بودن این مشکل، متولیان هیچ برنامه فنی برای رفع آن پیاده نکردند تا به وقوع سانحه انجامید.
به گزارش «شیعه نیوز»، ساعت 07:45 روز جمعه پنجم آذرماه بود که یک رام قطار مسافری مسیر سمنان-مشهد پس از عبور از ایستگاه هفت خوان، در کیلومتر 21 پلاک گرداب - هفت خوان به واگن انتهایی قطار مسافری تبریز-مشهد که به علت یخ زدگی ترمز متوقف بوده است، برخورد کرد.
در این حادثه که منجر به مشتعل شدن واگن ها و انحراف لکوموتیو قطار سمنان-مشهد شد، 48 تن جان باختند.
جزئیات اولیه وقوع این سانحه بدین ترتیب است لکوموتیوران قطار تبریز-مشهد پس از ایستگاه هفت خوان بین سمنان و دامغان در منطقه راه آهن شمال شرق، به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی در سیستم ترمز به CTC سمنان اعلام توقف می کند.
بلافاصله پس از توقف قطار تبریز-مشهد در سیستم ATC چراغ قرمز اخطار برای قطار بعدی که همان سمنان-مشهد است، روشن می شود و بدین ترتیب لکوموتیوران اجازه ورود به ایستگاه هفت خوان را نداشته است، اما ظاهرا طی مکالماتی با مسئول CTC ایستگاه سمنان، به لکوموتیوران اعلام می شود که مسیر مقابل وی باز است و حرکت کند که پس از امتناع لکوموتیوران از حرکت (به علت روشن بودن چراغ قرمز) به وی از طریق تلفن گرام دستور کتبی داده می شود که ATC خود را خاموش کرده و حرکت کند.
در این سانحه احتمالاً خطای دوم را لکوموتیوران انجام می دهد که طبق قانون باید برای خاموش کردن ATC لکوموتیو خود، از سیستم کنترل اتوماتیک قطار ATC تهران مجوز می گرفت .
به هر حال قطار سمنان-مشهد حرکت می کند و با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت پیش می رود -حداکثر سرعت مجاز در سیستم ATC این خط آهن حدود 140 کیلومتر بر ساعت است- اما چون قطار تبریز-مشهد در پشت تپه ای روی ریل متوقف بوده است، لکوموتیوران قطار سمنان متوجه نمی شود و به محض ...
[ مشاهده متن کامل تکرار یخ زدگی تیغه سوزن ریل و ترمز قطار تا شب قبل از حادثه هفت خوان در سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز ]اخبار پیشنهادی:





شنبه ، ۱۳آذر۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شیعه نیوز]
[مشاهده در: www.shia-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن