تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817503494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 700 هزار ایرانی صرع دارند!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: بیش از 700 هزار ایرانی صرع دارند!
متخصص مغز واعصاب گفت:یک تا 1.6 درصد جمعیت ایران مبتلا به بیماری صرع هستند که 700 هزار تا یک میلیون نفر از این تعداد دچار حملات صرعی می شوند.
به گزارش ایرنا از انجمن صرع ایران، دکتر محمدعلی اکبریان در آستانه برگزاری سیزدهمین کنگره بین المللی صرع ایران اظهار کرد: با استفاده از داروهای ضدصرع امروزه می‌توان این بیماری را به طور کامل کنترل کرد البته تحمل برخی از بیماران نسبت به داروها متفاوت است اما پزشکان با تغییر داروها می‌توانند مشکل صرع این بیماران را نیز بهبود بخشند. متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه تنظیم دوز دارو و نوع آن بستگی به تشخیص پزشک دارد، افزود: این مساله نیز تا حدود زیادی وابسته به شرایط بیمار است ولی به طور کلی باید توجه داشت که امروزه این مشکل به میزان زیادی قابل درمان است. اکبریان اضافه کرد: صرع ممکن است علت ارثی و ژنتیکی داشته باشد و در دهه دوم زندگی فرد بروز یابد. همچنین این بیماری در برخی از افراد به دلیل ضایعات ساختاری مغز در دوران جنینی، می تواند از زمان تولد یا کودکی نمایان شود. وی گفت: معمولا نوع تشنج و صرع که مردم توصیف می کنند در واقع از انواع صرع هایی است که از دوران کودکی به دلیل اختلالات ساختاری مغز ایجاد شده است. هر چند که برخی از افراد ممکن است در سنین بالا به دلیل سکته مغزی یا تومور دچار صرع شوند. متخصص مغز و اعصاب افزود: تنوع دارویی برای این بیماران بسیار زیاد است و تمام داروهای ایرانی تحت پوشش بیمه قرار دارند و در دسترس بیماران هستند البته برخی پزشکان داروهایی که گران‌تر است، تجویز می کنند که این مسأله نیز به تشخیص پزشک و شرایط بیمار بستگی دارد ولی به طول کلی تاثیر داروهای ایرانی و خارجی یکسان است. ** صرع تشنج به اختلال عملکرد فیزیولوژیک قشر مغز گفته می شود که در آن تخلیه الکتریکی غیرطبیعی و همزمان دسته ای از سلول های مغزی به طور موقت و گذرا ایجاد می شود. اگر این وضعیت تنها یک بار ایجاد شود یا در زمینه بیماری دیگری مانند کمبود کلسیم یا کاهش قندخون باشد، تشخیص صرع داده نمی شود و زمانی به آن صرع یا "اپی لپسی epilepsy" گفته می شود که این وضعیت تکرار شونده باشد. در واقع، صرع یک بیماری مزمن است که در آن حمله های تشنج به شکل یا اشکال خاصی گاه و بیگاه به صورت غیرمنتظره، ایجاد می شود. مساله مهمی که باید به خاطر سپرد، این است که این واکنش ها طبیعی و گذرا هستند. سیزدهمین کنگره بین المللی صرع در روزهای 6 تا 8 بهمن ماه در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.



شنبه, 13 آذر 1395 ساعت 10:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن