واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:
میتوان برای مقابله با فتنه از آموزههای امام رضا (ع) بهره برد
شناسهٔ خبر: 3837414 - چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
استانها > خراسان رضوی
.jwplayer{ display: inline-block; } مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: زندگی امام رضا (ع) به لحاظ آموزههای سیاسی ویژه بود و اکنون می توان برای مقابله با فتنه، از آموزههای امام رضا(ع) بهره گرفت. به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر چهارشنبه در آیین سوگواری سالروز شهادت امام رضا (ع) که در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به مظلومیت خاندان پیامبر و انگیزههای ظالمانه پی در پی مستکبران، اظهار کرد: پس از امیرالمومنین (ع) تا حضرت موعود، بنی امیه و بنی عباس دو نظام سیاسی حاکم بر امت اسلامی بوده است و این دو در ستمگری دو تبار هستند و هیچگونه وجه مشترکی با یکدیگر ندارند. وی با اشاره به تبیین دو تبار بنی امیه و بنی عباس، افزود: سابقه دشمنی بنی امیه با بنی هاشم به قبل از اسلام برمیگردد، اما بنی عباس از تباری بود که با خاندان اهل بیت خویشاوند بود و ظلم و ستمی که خاندان بنی عباس به پیامبر کردند بسیار جنایتبارتر از بنی امیه بود. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ظلم به پیامبر اسلام(ص) و خاندان ایشان تمامی نداشت و میتوان گفت که دوران امام رضا(ع) نسب به بقیه معصومین پربارتر بوده است، تصریح کرد: زندگی ایشان به لحاظ آموزههای سیاسی بسیار ویژه بوده و اکنون ما میتوانیم برای مقابله با فتنه، از آموزههای امام رضا(ع) بهره ببریم. وی با اشاره به اینکه ولایت باید در مقابل آمریکا بایستد و با آن بجنگد، اما عدهای این موضوع را قبول ندارند، درحالی که این یک ولایت و شیعه گری مامونی است و این گونه افراد، قبل از اینکه شیعه انگلیسی باشند شیعه مامونی هستند و باید گفت که جریان استکبار به دنبال استخدام همین شیعیان مامونی است، ادامه داد: مامون برای ایشان نقشههای زیادی کشیده بود و قصد داشت خلافت را به امام واگذار کند به شرطی که امام نیز او را ولیعهد خود قرار دهد و با تشریفات خاصی امام را به شهر خود منتقل کرد اما امام رضا(ع) از این نقشه مامون باخبر بود و میدانست مامون قصد کشتن ایشان را دارد. آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مردم در برابر این واقعه و این عمل مامون دست به شورش زدند زیرا فهمیدند قرار است امامشان کشته شود و اینگونه بود که با یک حرکت امام رضا(ع)، نقشه دشمن نقش بر آب شد. وی با تاکید به اینکه مصیبت امام رضا(ع) نسبت به تمامی ائمه دردناکتر است، گفت: شهادت تمامی ائمه در چند روز انجام شد اما شهادت امام رضا(ع) یک سال و نیم طول کشید. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: در تمام این یک سال و نیم زن و فرزند امام انتظار خبر شهادت ایشان را میکشیدند و در همین زمان بود که ابتدای طلوع آفتاب به حضرت امام رضا(ع) زهر دادند و قبل از اذان ظهر ایشان به شهادت رسیدند و پیکر ایشان محترمانه روی دست مردم قرار گرفت. وی اضافه کرد: بنی عباس تصور میکردند مقام ولایت اهل بیت(ع) یک ظرفیت مکتبی است که اگر در کنار حکومت قرار گیرد حاکمیت بنی عباس در هر ماهیتی برای امت اسلام توجیه پذیر و قابل قبول است. امام جمعه مشهد با بیان اینکه متوکل و مامون عباسی اینطور میپنداشتند که وجود شخصیت علمی و عظمت مقام معنوی امامت و ولایت در کنار حکومت بنی عباس توجیهگر تمام لبههای تیز شمشیر بنی عباس و جنایات و هوسبازیهای آنها است، عنوان کرد: از دیدگاه ائمه معصوم(ع) حکومت غاصب، غاصب بود حال وابسته به تبار رسول الله باشد یا نباشد. اهل بیت(ع) تسلیم طاغوت جنایتبار از هر تباری نمیشوند که این مهم یک آموزه سیاسی برای جامعه کنونی است. وی ادامه داد: گاهی برخی عناصر در یک خط موضعگیری برابر ولایت قرار میگیرند و زمانی که قرار است مورد بازخواست قرار گیرند برخی به سابقه آنها رجوع میکنند و میگویند که این افراد برای انقلاب فداکاری کرده و شکنجه شدهاند و افرادی با این سابقه چطور میتوانند از صفحه انقلاب حذف شوند. آیت الله علم الهدی با اشاره به مسئله ریزش و رویش که در تمامی انقلابها وجود داشته است، عنوان کرد: این مسئله در زمان پیامبر نیز وجود داشت و افرادی که یک روز در رکاب پیامبر اسلام جنگیدند روزی دیگر در مقابل امام علی(ع) شمشیر ظلم کشیدند. وی ادامه داد: حکمرانان بنی عباس به مراتب جنایتکارتر از حکمرانان بنی امیه بودند، بنی امیه بخاطر عنادی که با پیامبر اسلام داشتند فقط ائمه معصومین(ع) را سرکوب کردند اما حکمرانان بنی عباس میخواستند در ابتدا ائمه(ع) را به استخدام خود درآورند و وقتی ایشان مقاومت کرده و چهره واقعی آنها را به مردم معرفی کردند، حکمرانان همان برخورد بنی امیه را با ائمه معصوم(ع) کرده و آنها را در نهایت سرکوب کردند. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: مامون عباسی میخواست که ائمه و خلافت را در هم ادغام کند و هر دو را تصاحب نماید تا از منظر اهل سنت به عنوان خلیفه و از منظر شیعیان به عنوان امام پذیرفته شود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]