تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798567442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر لاریجانی درباره احتمال کاندیداتوری در سال 96، وضعیت اقتصادی کشور و اجرای‌ برجام توسط ترامپ


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری تسنیم: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فونیکس چین درباره احتمال کاندیداتوری‌ اش در سال 96، اجرای‌ برجام توسط ترامپ و وضعیت اقتصادی کشور و... اظهارنظر کرد.


 
اهم اظهارات رییس مجلس را بخوانید؛

قضاوت کاملی در خصوص انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نداریم

*در حال حاضر قضاوت کاملی راجع به ترامپ نداریم زیرا وی مباحث مختلفی را در زمان تبلیغات مطرح کرده است و معمولا هم این شعارها در زمان ریاست جمهوری تفاوت خواهد داشت. ما نه نگاه منفی داریم و نه نگاه مثبت. در این زمینه اظهارنظری نداریم زیرا باید ببینیم که در عمل چه می‌کند. این بحث‌ها و حرف‌ها مهم نیست باید ببینیم که در مقام عمل چه مسیری را دنبال می‌کند.

*ایران رابطه سیاسی با آمریکا ندارد، این رابطه برای کشورهای دیگر که با آمریکا رابطه دارند شاید قدری اهمیت بیشتری داشته باشد ولی برای ما خیلی موضوع تأثیرگذاری نیست.

*{در خصوص اینکه اگر ترامپ تحریم‌ها بر علیه ایران تشدید کند، ایران چه اقدامی را انجام خواهد داد}: دولت فعلی آمریکا نیز خیلی از این جهت تفاوتی نداشته است و دولت اوباما نیز در زمینه‌های مختلف بر علیه ایران تحریم‌هایی را ایجاد کرد. شاید بیشترین تحریم‌ها در همین دولت موجود در آمریکا انجام شد بنابراین ما متناسب با شرایط تصمیم‌گیری می‌کنیم.

برجام توافقی است بین‌المللی؛ نه دو جانبه

*باید توجه داشت که برجام یک توافق دو طرفه نیست بلکه توافقی بین‌المللی است. 6 کشور از کشورهای مهم دنیا در این زمینه نقش داشتند من جمله چین. بعد هم قطعنامه شورای امنیت صادر شد و تخریب این توافقنامه مدعیان دیگری هم دارد. کشورهای دیگر هم مدعی هستند که چرا این توافقنامه نقض شده است. این یک موضوع دوجانبه نیست که هر کس بتواند راحت هر کاری را انجام دهد.

* از طرف دیگر ما قانونی را در مجلس تصویب کردیم که برای شرایط مختلف مکانیزم‌های تصمیم‌گیری در آن قرار دارد که اگر کشوری بخواهد به تعهدات خود عمل نکند ایران چه پاسخی می‌تواند بدهد.

متناسب با شرایط در خصوص برجام تصمیم می‌گیریم

*{در خصوص تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا که منتج به نقض برجام خواهد شد}: برای تصویب این قانون ضابطه‌هایی وجود دارد. مجلس نمایندگان آمریکا تصمیماتی را گرفته است ولی باید مسیر مشخصی طی شود. ابتدا باید به سنا برود و سپس به امضای رئیس جمهور آمریکا برسد. ما متناسب با مسیر حرکت تصمیم‌گیری می کنیم. ما شرایط را رصد می‌کنیم و در مجلس هم در حال گفت‌وگو در این زمینه هستیم.

توجه جمهوری اسلامی ایران به رفتارهای رئیس جمهور جدید آمریکا است، نه گفتارها

*{در خصوص اینکه افرادی که احتمالا در کابینه ترامپ قرار دارند مواضع تندی را علیه ایران اتخاذ کرده‌اند}: این افراد مواضع تندی را هم علیه چین اتخاذ کرده‌اند و موضع‌گیری‌ها اهمیت زیادی ندارد بلکه در مقام عمل باید ببینیم که چقدر می‌توانند به این مواضع خود عمل کنند. من باز هم بر این نکته تأکید می کنم که در این 38 سالی که از انقلاب گذشته است گروه‌های مختلفی از دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بر مسند قدرت آمریکا تکیه زده‌اند و ما از این جهت تجربه داریم و می‌دانیم که اینها چگونه رفتار خواهند کرد.

*ما خیلی به گفتارها توجه نداریم و بیشتر به رفتارها توجه می‌کنیم،  باید ترامپ سکاندار آمریکا شود و بعد ببینیم که چگونه می‌خواهد حرف‌هایی را که مطرح کرده پیش ببرد.

اگر طرف‌های برجام به تعهدات خود عمل کنند، ایران نیز همین مسیر را ادامه می‌دهد

*{در پاسخ به این سوال که در زمان به مسائل پیرامون برجام چگونه نگاه می‌کنید}: افراد برای ما خیلی مهم نیستند بلکه ما ضابطه‌ای داریم. همان طور که گفتم برجام توافق با یک کشور نیست بلکه کشورهای مختلفی در آن حضور دارند که جنبه بین‌المللی دارد. اگر آنها همین مسیر را ادامه بدهند ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم و برجام را دنبال خواهیم کرد اگر هم مسیر خود را تغییر دهند ما هم به تناسب با آن تغییراتی را ایجاد می‌کنیم.

روابط ایران با اتحادیه اروپا، روسیه و چین بسیار نزدیک است

*{در خصوص اینکه مواضع آمریکا و اروپا در خصوص برجام متفاوت است}: ما با اروپا از گذشته روابط نزدیکی داشته‌ایم. همچنین با اتحادیه اروپا، چین و روسیه نیز ارتباطات نزدیکی داریم و روابط تجاری از قبل داشته‌ایم و بعد از این توافقنامه برخی از روابط تجاری احیاء شده است. ما روابط خود را منوط به این امور نمی‌کنیم، این بحثی است که متناسب با آن تصمیماتی اتخاذ می‌شود. روابط تجاری و همکاری های منطقه ای با کشورها مسیر خاص خود را دارد.

ارزیابی از انتخاب ترامپ و اجرای برجام در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران

*{در خصوص تأثیر ترامپ و برجام بر روی انتخابات ریاست جمهوری ایران}: من خیلی بعید می‌دانم که انتخابات ریاست جمهوری در ایران با این موضوعات نسبتی داشته باشد. در ایران مسائلی که مردم دارند و دغدغه‌هایی که دارند به علاوه موضوعات اساسی که ما دنبال می‌کنیم در انتخابات نقش دارند. مسائل بیرونی مانند آمریکا و کشورهای دیگر خیلی کم اثر هستند و نگاه‌ها به آن سمت نیست.

برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارم

*{در پاسخ به این سوال که آیا شما مایل به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هستید یا خیر}: من برنامه‌ای ندارم.

*{در پاسخ به این سوال که آیا از وضعیت اقتصادی کشور پس از برجام رضایت دارید یا خیر}: تحرکات نسبتا خوبی انجام شده است ولی نه آنقدری که توقع بوده است. مقداری نیز به این دلیل است که آمریکایی‌ها در مقام عمل به تعهدات خود به درستی عمل نکردند و به همین دلیل روابط بانک‌ها به آن سرعتی که باید انجام می شد، نشده است ولی در حال پیشرفت است. برخی از کشورهای دیگر غیراروپایی هم روابط بانکی خود را اصلاح نکردند ولی رو به پیشرفت است.

نسبت به آینده اقتصادی کشور خوشبین هستم

*{آیا به آینده اقتصادی کشور خوشبین هستید}: حتما خوشبین هستم. مسیر حرکت به سمت حل این موضوعات است و همه مشکلات هم مربوط به تحریم‌ها نیست بلکه بسیاری از موضوعات در داخل ایران باید اصلاح شود و برخی امور نیز باید تسهیل شود برای مثال زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در ایران باید تسهیل شود، ما قانونی را در مجلس مصوب کردیم که زمینه‌های سرمایه‌گذاری در ایران را ساده‌تر می‌کند.

برخی مشکلات در ایران ارتباطی با تحریم ها ندارد

*این سیستم بروکراسی که در ایران وجود دارد سبب می‌شود که فرد سرمایه‌گذار باید از خیلی نهادها اجازه بگیرد، در همین زمینه قانونی را در مجلس مصوب کردیم که پنجره واحد ایجاد کردیم؛ یعنی اگر کسی می‌خواهد صنعتی را در ایران ایجاد کند به وزارت خارجه مراجعه می‌کند و این نهاد مجوزهای دیگر را کسب می‌کند و زمان هم برای این کار در نظر گرفته‌ایم تا سرمایه‌گذار در ادارات و دستگاه‌های دیگر سردرگم نشود. برخی از مشکلات داخلی ایران ربطی به تحریم‌ها نداشت بلکه به موضوعات بروکراسی و مدیریتی ارتباط دارد که باید حل می‌شد.

فروش هواپیما به ایران باید بر اساس برجام تسهیل می‌شد

*{در خصوص قرارداد فروش بوئینگ به ایران}: این موضوع جزو مواردی است که در برجام آمده است، خرید هواپیما باید بر اساس برجام تسهیل می‌شد و در حال حاضر هم در حال مذاکره هستیم. البته شنیدم در این زمینه مجلس نمایندگان موانعی را در این زمینه ایجاد کرده است ولی اگر بخواهند این مسیر را ادامه دهند مخالف برجام است و برای خودشان هم مشکل ایجاد می‌کند چون این موضوع در برجام به صراحت قید شده است و این از مواردی نیست که بتوانند از کنار آن به سادگی عبور کنند.
 
هیچگاه به روسيه پایگاه نظامی نمی‌دهیم

 
*{ در پاسخ به این سوال که گفته می شود روسیه بار دیگر تمایل به استفاده از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان را دارد}: ما در خصوص سوریه هیچگاه پایگاه نظامی به روسیه نداده ایم بلکه آنها برای سوخت گیری گاهی از این پایگاه استفاده کرده اند، ما این اجازه را برای مدتی به آنها دادیم که سوخت گیری خود را در این پایگاه انجام دهند، ولی ما هیچگاه پایگاه نظامی نمی دهیم، زیرا این موضوع در قانون اساسی هم منع شده است مگر اینکه مجلس به این موضوع ورود کند.

*ما با روسیه روابط نسبتاً توسعه یافته ای داریم و هم روابط دوجانبه خود را توسعه داده ایم و هم اینکه در مسائل منطقه ای اهداف مشترک داریم، لذا ما از ورود روسیه به مسئله سوریه استقبال کردیم و نقش مهمی برای این کشور قائلیم و در آینده نیز بستگی به شرایط دارد.






۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن