تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799014150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا برخی دختران رفتاری پسرانه دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: چرا برخی دختران رفتاری پسرانه دارند؟
جامعه شناسان و کارشناسان حوزه روانشناسی معتقدند، تلاش برای همترازی و تصور اینکه پسران از اقتدار و آزادی عمل بیشتری برخورداند از اصلی‌ترین دلایل میلِ برخی دختران به رفتارهای پسرانه است.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلاش برای تقلید و به تصویر کشیدن رفتارهای مردانه و پسرانه همچون سیگارکشیدن یا قلیانکشیدن، ژست های مردانه، ملبس شدن به برخی از تیپ ها و پوشش‌های پسرانه و غیره از نمونه رفتارهایی است که در میان برخی از دختران رواج دارد.


در ذیل این گزارش تلاش می‌شود در گفتگو با کارشناسان و صاحب نظران روانشناسی و جامعه‌شناسی، دلایل چنین کنش‌ها و واکنش‌هایی از سوی این طیف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.


ریحانه مَکوندی روانشناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تلاش برخی از دختران برای بروز رفتارهای پسرانه اظهار داشت: ریشه‌یابی دلایل و عوامل موثر در ظهور و بروز چنین کنش‌ها و واکنش‌هایی از دو وجه قابل بررسی است.


وی افزود: یکی از دلایل موثر در ظهور و بروز چنین رفتارهایی را باید در دوران جنینی و برخی از تغییرات و عدم تکامل صحیح و اصولی رشد جنین جستجو کرد که واکاوی آن مستلزم طرح مباحث پیچیده و تخصصی بسیاری است که در این مجال نمی‌گنجد.


مکوندی عنوان کرد: عامل موثر دیگر در نمود چنین رفتارهایی به برداشت ذهنی شخص از محیط پیرامونی خویش باز می‌گردد و به واقع برخی از تصورات باعث می‌شود انگیزه بروز رفتارهای مردانه یا پسرانه در دختران جوان پر رنگ شود.


این روانشناس گفت: برخی از الگوهایی که در جامعه معرفی می‌شوند نیز در میل به چنین رفتارهایی تأثیرگذار است و به واقع دخترانی این‌چنینی تلاش می‌کنند باتقلید از الگوهایی که به عنوان چهره‌ها و اشخاص منحصر به فرد و متمایز در جامعه شهره و مطرح هستند خود را همسان و همتراز با الگوهای خویش سازند و به واقع این رفتارها به مثابه ابزاری است که در برداشت و پنداشت چنین دخترانی کاستی‌ها و کمبودهای آن‌ها را پوشش خواهد داد.


وی افزود: عامل موثر دیگر در بروز رفتارهای مذکور را باید آزادی عمل هر چه بیشتر پسران نسبت به دختران جستجو کرد و تقلید از رفتارهای مردانه، از نظر این طیف از دختران روشی محسوب می‌شود که به واسطه آن قادر خواهند بود از برخی قید و بندها رها شوند.


*تبعات و پیامدهای تَاَسی از رفتارهای پسرانه در دختران


صدیقه نوبهار روانشناس و کارشناس علوم رفتاری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تأثیرات مخرب چنین تقلیدهای کورکورانه‌ای از رفتارهای پسرانه اظهار داشت: دختری که تصویری مردانه از خود دارد، قادر نیست در قامت یک زن خانه‌دار، یک همسر موفق و یا یک مادر موثر و توانمند، نقش‌آفرینی کند و به تدریج پیامدهای ناخوشایند چنین رفتارهایی، زندگی شخصی و خانوادگی آن‌ها را تحت الشعاع قرار خواهد داد.


وی افزود: وقتی هویت جنسی در این دختران در ابعاد روحی، روانی و نوع جهان‌بینی و نگرش به زندگی کمرنگ می‌شود و به نوعی این افراد تلاش می‌کنند با دیگرنمایی، از آن‌چه که واقعیت وجودی آن‌ها است فاصله بگیرند، ظهور و بروز چالش‌های عمیق و مخرب برای این گروه امری بدیهی خواهد بود.


نوبهار عنوان کرد: این دوگانگی که در علم واقعیت می‌توان از آن تحت عنوان عبارت نه این و نه آن یاد نمود، فرد را دچار تردیدها و شکنندگی های خود خواسته‌ای می‌کند که در موارد حاد می‌تواند به افسردگی، انزوا و حتی خودکشی منتهی شود.


وی در خاتمه یادآور شد: نوع تربیتی که در محیط‌ خانه و خانواده بر روی دختران اعمال می‌شود، نقش بسزایی در ظهور و بروز چنین رفتارهایی ایفا می‌کند و به واقع می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین راهکارها در پیشگیری از این عارضه رفتاری را باید در نظام تربیتی خانواده جستجو کرد و در صورت بکارگیری فنون تربیتی اصولی و سازنده به میزان قابل توجهی از ضریب بروز رفتارهای نامتعارف مذکور از سوی دختران و تقلید از جنس مخالف، کاسته خواهد شد.





۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن