واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: محمد(ص)، پیامبری که انسان جاهلیت را به جایی رساند که جز خدا نبیند
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان گفت: چنانچه در یک کلام بخواهیم بگوئیم پیامبر اکرم(ص) در عصر جاهلیت چه کرد، باید بگوئیم که پیامبر، انسان سقوط کرده در باتلاق فساد و تباهی را به جایی برد و به جایی رساند که جز خدا نبیند.
به گزارش نامه نیوز، حجتالاسلام و المسلمین «سیدمحسن شفیعی» در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص نقش اجتماعی - فرهنگی پیامبر اکرم(ص) در دوران جاهلیت عصر خود اظهار کرد: دو تعبیر زیبا و رسا از قرآن و نهج البلاغه در رابطه با دوران معاصر بعثت وجود دارد، یکی از تعابیر، آیه قرآن است که خداوند در آن میفرماید «یاد کنید زمانی را بر لبه پرتگاه بودید که آن پرتگاه آتش سرکش و فروزانی بود و ما شما را با بعثت پیامبر نجات دادیم».
وی با اشاره به تعبیر دوم که از امیرالمومنین(ع) در نهجالبلاغه آمده است، گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه میفرمایند: «جهان معاصر بعثت جهان کسوف و تاریکی بود و خداوند متعال با برانگیختن پیامبری که از جنس خود مردم بود، بر جامعه بشری منت گذاشت و این مردم را از لبه آن پرتگاه به عقب بازگرداند و نجات داد و در واقع آنها را از فرش به عرش رسانید».
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان خاطرنشان کرد: فاصله بین این دو مرحله، فاصلهای است که حذف و از بین بردن آن معجزه پیامبر اکرم(ص) است. چنانچه در یک کلام بخواهیم بگوئیم پیامبر در عصر جاهلیت چه کرد،باید بگوئیم که پیامبر، انسان سقوط کرده در باتلاق فساد و تباهی را به جایی برد و به جایی رساند که جز خدا نبیند.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا پس از گذشت هزاران سال از عصر پیامبر اکرم(ص) این شخصیت دینی و تاریخی همچنان دشمنانی در عصر حاضر دارد و چرا همچنان علیه ایشان کاریکاتورهایی کشیده میشود؟ عنوان کرد: وقتی به آموزههای قرآن رجوع میکنیم با دو جبهه در طول تاریخ مواجه میشویم، گاهی اوقات تعبیر ما «ابراهیم و نمرود»، گاهی «موسی و فرعون» گاهی «پیامبر اکرم و ابوجهل» و گاهی «یزید و امام حسین» است و گاهی نیز تعبیر ما «امام خمینی و نظام سلطه» است. اینها بیانگر آن است که این صف آرایی در طول تاریخ همواره وجود داشته است و تا قیامت نیز وجود خواهد داشت.
شفیعی افزود: حتی اگر بخواهیم علت ظهور امام زمان(عج) را بررسی کنیم به این نتیجه میرسیم که امام زمان(عج) به این علت ظهور خواهد کرد که جبهه عدالتستیز را محو و جبهه عدالتگستر را حاکم کند.
وی تصریح کرد: اینکه میبینیم علیه پیامبر همچنان اقدام میشود، حاوی پیامی روشن است و این پیام آن است که پیامبر اگرچه حضور فیزیکی در عرصه هستی ندارد اما مکتب او همچنان پابرجاست. مکتب پیامبر همچنان تأثیر خود را بر جوامع میگذارد و دشمنی دشمن نیز برای خنثی کردن مکتب پیامبر است، چون این مکتب را مرده نمیبیند بلکه آن را منشأ تحول و اثر میبیند.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان گفت: اینکه چرا دشمن، مکتب امام حسین(ع) را همچنان زنده میبیند، دلیلش آن است که مشاهده کرده است پس از گذشت صدها سال، این میدان در اربعین شاهد حرکتی عظیم و بیست میلیونی است. بنابراین میبیند که امام حسین(ع) نیز همچنان زنده است و حضور دارد و زمانی که هم زنده و حضور داشته باشد اهداف و منافع جبهه کفر را هدف قرار خواهد داد و بنابراین طبیعی است که دشمن به میدان میآید و به هر ترفند و وسیلهای دست میزند تا با کارهای جسارتآمیزی همچون کشیدن کاریکاتور و منفجر کردن بمب در برابر حق ایستادگی کند.
وی یادآور شد: با همه این تفاسیر، موضع الهی همچنان روشن است و وعده او نیز به همین ترتیب. نور خدا جلوهگر خواهد بود و هرگز خاموش نخواهد شد حتی اگر همه کفر دست در دست هم بگذارند.
منبع: ایسنا
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]