تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816938792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معضلی به نام لنزهای اجاره ای در آرایشگاه های زنانه!


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

به گزارش جام جم انلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد کی پور متخصص چشم گفت: باید از استفاده اشتراکی از لنزهای طبی که در تماس مستقیم با قرنیه چشم افراد قرار می گیرند، اکیدا خودداری نموده و ریسک بالای عفونت زایی این عمل را در نظر داشت.
وی اظهار داشت: موارد نادری از انتقال بیماری های مهلک نظیر ایدز یا هپاتیت از طریق چشم گزارش شده، همچنین امکان بروز انواع عفونت های چشمی که منجر به ایجاد زخم در قرنیه و حتی نابینایی افراد شده است، وجود دارد.
کی پور تصریح کرد: انواع عفونت های باکتریایی، قارچی و ویروسی ممکن است از چشم فرد مبتلا که در اثر استفاده نادرست از لنز به آن دچار شده باشد به افراد دیگر انتقال پیدا کند.
این متخصص چشم بیان کرد: اصولافرآیند نگه داری لنز نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلا به عفونت ها و حساسیت های چشمی ایفا می کند. استفاده از محلول استاندارد نگه دارنده لنز و تعویض روزانه آن و استفاده نکردن از آب آشامیدنی و سایر ترکیبات مشابه برای ضد عفونی و پاکسازی لنز در پیشگیری از بروز عفونت ها و تسهیل روند استفاده نقش بسزایی دارد.
وی عنوان کرد: متاسفانه در بعضی از آرایشگاه ها و مراکز غیر مجاز که لنزها بدون توجه به ملاحظات پزشکی و ویژگی های اختصاصی بینایی افراد نظیر انحنای قرنیه در اختیار افراد قرار داده می شود امکان بروز عفونت ها و عوارض چشمی ناگوار وجود دارد و بسیاری از لنزهایی که توسط افراد غیر متخصص در اختیار متقاضیان قرار داده می شود از استاندارد های اختصاصی مطلوب برخوردار نبوده و به دلیل استفاده نامناسب کاربران به عوارض نامطلوب ناشی از مصرف آن منجر می شود.
کی پور اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری از مراکز غیر مجاز، از لنزهای طبی به عنوان تستر یا جهت آزمایش روی چشم افراد استفاده می شود که استفاده مکرر این لنزها بدون رعایت اصول دقیق ضدعفونی ممکن است ریسک انتقال عفونت ها و حساسیت های چشمی را در افراد به نحو قابل ملاحظه ای افزایش دهد و امروزه استفاده از لنزهای آزمایشی در افراد متعدد توسط افراد غیر متخصص عموما به پیامدهای مخربی می انجامد.
این متخصص چشم بیان کرد: اصولا به کلیه کاربران لنز توصیه می شود تا از لنزهای خود به صورت اختصاصی و انحصاری استفاده کنند و از استفاده اشتراکی آن با سایر افراد اکیدا پرهیز نموده و در فواصل زمانی مناسب که توسط تجویزگران تایید می شود به تعویض لنزهای خود مبادرت ورزند حتی اگر در استفاده از لنز با مشکل و دشواری خاصی رو به رو نباشند.
وی یادآور شد: افراد در صورت مشاهده عوارضی چون اشک ریزش، خارش و سوزش چشم، احساس مداوم جسم خارجی در چشم، تاری متناوب دید و ترشحات چشمی به متخصصین چشم مراجعه کنند، همچنین مشاهده هاله رنگین کمانی اطراف اشیاء نیز می تواند از علائمی باشد که لزوم تعویض لنز را هشدار می دهد.



تلگرام جام جم



یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 16:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن