تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817130999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیری: فرهنگ «استعفا» در ایران جا نیفتاده


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایرنا: معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه نباید حادثه قطار در سمنان را سیاسی و خصوصی کنیم گفت: مقصران این حادثه عزل و به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

اسحاق جهانگیری - شنبه - در حاشیه بازدید از نمایشگاه بسیج دهه 90 افزود: حادثه قطار سمنان یکی از تلخ ترین حوادثی بود که اتفاق افتاد و دوستان در کمیته ای این سوانح را با حضور شخصیت های حقوقی فنی و غیر دولتی بررسی خواهند کرد تا عامل یا عاملان این قضیه شناسایی شوند.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: بر اساس گزارشی که در جلسه امروز ظهر ارائه شد، این مسیر دارای سامانه الکترونیکی بوده و قطار اول که از تبریز به سمت مشهد در حال حرکت بود در نقطه ای با مشکل مواجه و متوقف می شود و قطار دوم بر اساس دستوری که سامانه الکترونیک داد ، متوقف شده بود و اگر راننده قطار هم می خواست، امکان حرکت برای قطار میسر نبود.

جهانگیری اظهار داشت: در تماسی که راننده قطار دوم با یکی از مراکز راه آهن می گیرد، اعلام می کند که چراغ سامانه قرمز است و نمی تواند حرکت کند ولی به وی گفته شد حرکت کند و سامانه را نیز خاموش کند و متاسفانه این فاجعه اتفاق افتاد.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: با توجه به اینکه فاصله دو قطار از هم، 6 کیلومتر بوده و مقداری از مسیر نیز دارای شیب بوده است، سرعت قطار به 120 کیلومتر در ساعت می رسد که چنین حادثه ای به وجود می آید و تعدادی از افراد مقصر حادثه دستگیر شده اند.

جهانگیری تصریح کرد: در جلسه امروز مقرر شد گروهی از افراد صاحبنظر از جمله آقای ترکان، افشار و آوایی بازرس ویژه رئیس جمهوری و چند تن دیگر به همراه استانداران آذربایجان شرقی و سمنان موضوع را بررسی و ظرف سه الی چهار روز آینده بعد از مذاکره با مسئولین گزارش اولیه ای ارائه شود.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر پیگیری این موضوع گفت: هر کسی در هر رده ای در این موضوع تقصیر داشته باشد با وی برخورد خواهیم کرد.

جهانگیری بیان داشت: این فرهنگ در کشور ما جا نیفتاده است و در برخی از کشورها به فرهنگ تبدیل شده که وقتی چنین اتفاقی می افتد حتی اگر فرد تقصیری نداشته باشد صرف اینکه در حوزه مسئولیت خود چندین حادثه ای اتفاق افتاده، استعفا می دهد و امروز چنین آمادگی در مسئولین ما وجود داشته است.

جهانگیری درخصوص طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی از سوی برخی از نمایندگان نیز گفت: این اتفاق مساله مهمی است و موضوع سیاسی و جناحی نیست چرا که خون عده ای از هموطنانمان ریخته شده و خانواده های آنها داغدار شده اند.

جهانگیری اضافه کرد: نباید با این موضوع به صورت تسویه حساب خصوصی و یا سیاسی برخورد شود و اینگونه رفتارها ظلم به کشور است و هر کسی با هر جهتی در این حادثه مقصر باشد با آن برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به پیام امام خمینی(ره) ‌در پنجم آذر سال 1358 مبنی بر تشکیل سازمان بسیج اظهار داشت: آن زمان کسی تصور نمی کرد که پیام امام(ره) ‌و تشکیل این سازمان بتواند به الگویی کارآمد تبدیل شود و از توانمندی مردم در قالب بسیج برای توسعه و دفاع از کشور استفاده شود.

جهانگیری ادامه داد: امروز پس از گذشت سالها از تشکیل سازمان بسیج، ده ها میلیون نفر از مردم کشور در قالب بسیج سازمان دهی شده اند و در مقاطع مختلف نظیر دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند.

وی افزود: بسیج نقش موثر و پراهمیتی در دوران دفاع مقدس ایفا کرد و در کسب دستاوردهای آن دوران سهم عمده ای دارد.

معاون اول رییس جمهوری با یادآوری اینکه براساس قانون اساسی کشور پس از جنگ باید توانمندی نیروهای مسلح در اختیار توسعه و سازندگی کشور قرار گیرد، گفت: بسیج در مقاطعی که کشور نیازمند کارهای ضربتی بوده، به کمک دولت آمده و خوشبختانه نقش موثری در کسب موفقیت های مختلف داشته است.

جهانگیری با اشاره به اینکه هم اکنون در دوره خاصی از نظر اقتصادی قرار داریم، خاطرنشان کرد: ملت ایران مدتی را تحت فشارها و تحریم های ظالمانه بوده اند و دشمنان تصور می کردند که می توانند ملت ایران را از این طریق زمین گیر کنند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در مقطعی به دلیل سیاست های غلط اقتصادی که در کشور اتخاذ شد،‌ فشارهای زیادی به اقتصاد کشور وارد آمد و امروز اقتصاد کشور با چالش های فراوانی نظیر بیکاری جوانان و کاهش سطح زندگی مردم مواجه است که برای حل این مسائل نیازمند اقدامات جدی هستیم.

معاون اول رییس جمهوری گفت: علاوه بر اینها ایران در منطقه ای واقع شده که رقبای جدی دارد و ما نیازمند آن هستیم که علاوه بر اقتدار نظامی، اقتدار ایران را در همه زمینه ها از جمله به لحاظ اقتصادی ارتقاء دهیم چرا که حتما یکی از مولفه های اصلی اقتدار ایران، اقتدار اقتصادی است و باید قدرت اقتصادی کشور را در مقایسه با رقبای منطقه ای افزایش دهیم.

وی با تاکید براینکه برای تحقق این اهداف مهمترین نسخه شفابخش و راهگشا اقتصاد مقاومتی است، گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی همه دستگاه ها و آحاد مردم را درگیر کرده و انسجامی جدی در قوای سه گانه و نیروهای مسلح برای اجرای اقتصاد مقاومتی بوجود آمده است.

جهانگیری اظهار داشت: البته محور کار و برنامه ریزی اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با دولت است و دولت این سیاست ها را بصورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت و همراهی نیروهای مسلح در اجرای طرح های پراهمیت کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: امروز برخی طرح های کلیدی و مهم کشور در بخش نفت و گاز، پتروشیمی، راه آهن، سد سازی و ... توسط نیروهای مسلح در دست اجرا است و حجم قراردادهای نیروهای مسلح در اجرای کارهای عمرانی بسیار بالا است.

جهانگیری اضافه کرد: بسیج نیز در این زمینه از توانمندی ویژه ای برخوردار است و این توانمندی می تواند در اقتصاد کشور کارساز و نقشی کلیدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی به دو گروه طرح های بزرگ و کوچک تقسیم می شوند، گفت: طرح های بزرگ همانند میدان های مشترک نفت و گاز و سرمایه گذاری در کارهای بزرگ است که برای انجام آنها باید راهکارهای مشخصی را در پیش بگیریم.

جهانگیری افزود: برخی کارها نیز کارهای کوچک است و به خصوص در روستاها و مناطق عشایری در دست اقدام است که باید توجه ویژه ای به این گونه کارها معطوف شود چرا که هرچه دیرتر به روستاها و مناطق عشایری بپردازیم، جمعیت بیکار این مناطق به سمت شهرها مهاجرت می کنند و تبعات سنگینی برای کشور در بر خواهد داشت.

معاون اول رییس جمهوری ظرفیت بسیج را در توسعه روستاها ظرفیتی استثنایی توصیف کرد و افزود: گزارشی که در خصوص مهندسین کشاورزی بسیج ارائه شد نشان می دهد که بسیج می تواند در مناطق روستایی برای افزایش درآمد کشاورزان و توسعه صنایع تبدیلی در روستاها گام های موثری بردارد.

جهانگیری همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه های جدیدی که باید در کشور در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از این اقدامات، مقابله با بیابان زایی است که باید از طریق توسعه جنگل ها، به دنبال بیابان زدایی در کشور باشیم.

وی همچنین به طرح مالچ پاشی اشاره و خاطرنشان کرد: در مقطعی موضوع مالچ پاشی به شکل مناسبی مورد توجه بود اما متاسفانه در سالهای اخیر توجه کمتری به این برنامه صورت گرفت اما امسال در بودجه سال 96 این موضوع را احیا کردیم و امیدوارم با کمک و مشارکت بسیج بتوانیم در اجرای این گونه طرح ها موفق باشیم.

جهانگیری کمبود و بحران منابع آب را از مسائل اصلی کشور برشمرد و اظهار کرد: یکی از مهمترین ظرفیت ها برای مقابله با کمبود آب، اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری است که در برنامه های توسعه گذشته تا هفت میلیون هکتار در طول یک برنامه نیز اجرا شده است اما متاسفانه از برنامه چهارم به بعد، این طرح ها روند نزولی در پیش گرفتند اما خوشبختانه اخیرا در جلسه شورای عالی آب قرار شد که برای اجرای این طرح ها اعتبار مناسبی اختصاص پیدا کند.

معاون اول رییس جمهوری ظرفیت بسیج را فرصتی برای دولت در اجرای طرح های مختلف ارزیابی کرد و گفت: یکی از طرح ها که دیشب شروع شد واکسیناسیون دام و طیور بود که قرار است با استفاده از نیروی انسانی و ظرفیت های بسیج در مدتی اندک اجرا شود.

جهانگیری ادامه داد: در جلساتی که با سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفان و سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران داشته ام در خصوص استفاده از ظرفیت های بسیج و سپاه مذاکراتی انجام شده و در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز دو کارگروه در این زمینه تعیین شده که کارگروه نخست به ریاست معاون رییس جمهوری در امور اجرایی قرار است به بررسی راهکارهای استفاده از توانمندی بسیج بپردازد و کارگروه دوم نیز به ریاست وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح راهکارهای استفاده از توانمندی نیروهای مسلح را بررسی خواهد کرد.




۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن