تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816946175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش احتمال ادغام ایران در اوراسیا پس از پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: افزایش احتمال ادغام ایران در اوراسیا پس از پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا
«به نظر می رسد ایران در برقراری تعادل میان غرب و شرق به خصوص پس از به قدرت رسیدن ترامپ به سمت شرق حرکت بیش تری خواهد داشت و روابط خود را با جنوب و مرکز اسیا به خصوص چین و روسیه مستحکم تر از قبل خواهد ساخت».
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل-نشریه «آسیا تایمز» با انتشار گزارشی اشاره می کند که علیرغم آن که به نظر می رسد بهبود روابط ایران و امریکا دور از چشم انداز در ماه های آینده خواهد بود با این حال، پیش بینی می شود که روابط اقتصادی ایران و اوراسیا افزایش یابد.


 این نشریه می نویسد:«سیاست حزب جمهوریخواه معمولا علیه ایران است. این موضوع می تواند روند ائتلاف ایران با چین و روسیه و ادغام در اتحاد بزرگ اوراسیا را برای تهران میسر سازد این موضوع می تواند موجب شود تا انرژی ایران به منطقه اوراسیا متصل شود امری که غرب نیز از آن سود خواهد برد و در وقاع سود متقابل برای ایران و طرفین مورد معامله آن کشور خواهد داشت.


 در مقابل دو تحول در مغایرت با این موضوع را می توان در ایالات متحده تحت تسلط حزب جمهوریخواه دید. هفته گذشته مجلس نمایندگان امریکا رای مخالف به فروش هواپیماهای تجاری پیشنهادی بوئینگ و ایرباس به ایران داد طرحی که مورد حمایت وتایید اوباما بود همین هفته نیز کنگره قانون تمدید مجازات تحریمی علیه ایران را برای ده سال دیگر تمدید کرد. تصویب این طرح از سوی کنگره امریکا نشانه ای قوی بود از این که نمایندگان امریکایی از رییس جمهوری جمهوریخواه تازه امریکا یعنی ترامپ توقع دارند که با توافق هسته ای ایران مقابله کند و تهران را به چالش بکشد. در مقابل اما روسیه و چین از نقش بالقوه ایران نقشی که تهران می تواند با اهمیتی بالا برای بلوک اقتصادی اوراسیا ایفا کند اگاه هستند. 


اگرچه برای روسیه دشوار است که بتواند نیازهای اقتصادی ایران را به طور کامل تامین کند با این حال، قطعا در حوزه صنایع دفاعی و نظامی می تواند ایران را تقویت کند. از سوی دیگر برنامه بلندپروازانه کمربند جاده و کریدور اقتصادی چین به پاکستان در حال حاضر جاذبه زیادی برای  ایران دارد. چین نیز مایل است که ایران در این طرح همکاری کند چرا که در آن صورت راحت تر می تواند به خاورمیانه و دریای خزر دسترسی داشته باشد». 


آسیا تایمز در ادامه اشاره می کند که به غیر از همکاری اقتصادی، چین موقعیت نظامی ایران در مطنقه را درک می کند و در حال حاضر نسبت به گسرش همکاری با ایران از خود تمایل نشان داده است. این نشریه اشاره می کند که نکته جالب توجه آن است در حالی که مجلس نمایندگان امریکا مشغول وقت گذراندن برای تصویب تحریم علیه ایران است تهران میزبان «چانگ وانکوان» وزیر دفاع چین بوده است که برای ارتقای همکاری های نظامی میان دو کشور از جمله همکاری در سوریه به ایران سفر کرده است در همین حال، «ویکتور اوزروف» رییس کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه نیز به تهران سفر کرده است تا درباره معامله ۱۰ میلیارد دلاری تسلیحاتی با مقام های ایرانی مذاکره کند. در حالی که اتحادیه اروپا ایران را  بازار بزرگی برای محصولات خود می داند ایران در حال حاضر بازاری بالقوه برای هند نیز می باشد». 


این نشریه در پایان می نویسد:«به نظر می رسد ایران در برقراری تعادل میان غرب و شرق به خصوص پس از به قدرت رسیدن ترامپ به سمت شرق حرکت بیش تری خواهد داشت و روابط خود را با جنوب و مرکز اسیا به خصوص چین و روسیه مستحکم تر از قبل خواهد ساخت». 




۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن