تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816597728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرانی برق تبدیل به بدهی شد | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: یک ماه پیش معاون وزیر نیرو پیشنهاد گرانی برق را مطرح کرد و با اشاره به رشد ۵ درصدی مصرف برق ایران برای سال ۹۶ خواستار اعمال تعرفه جدید برای مشترکان پرمصرف برق شد. آقای هوشنگ فلاحتیان گفت: «اقتصاد صنعت برق با اصلاح تعرفه فروش برق به مردم باید احیا شود.» او همچنین در تشریح راهبردهای وزارت نیرو برای مقابله با چالش‌های صنعت برق، گفت: «این راهکارها شامل ساماندهی اقتصاد برق از طریق اصلاح تعرفه‌های انرژی و انشعاب و اعمال تعرفه‌های جدید برای مصارف خارج از الگوی مصرف، ایجاد نهاد تنظیم مقررات برق، ایجاد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و خروج نیروگاه‌های راندمان پایین از چرخه تولید برق کشور است.» حالا قبض‌های صادر شده نشان می‌دهد که این پیشنهاد از ماه‌های گذشته اجرا شده و حالا با عنوان «بدهی» در قبض برق مشترکان سبز شده است! دولت بدون سروصدا برق را گران کرد!

به گزارش تراز ،بهای برق مصرفی مشترکان بخش صنعت و معدن با مجوزی که وزارت نیرو از شورای اقتصاد دریافت کرده، از تابستان امسال ۲۰ درصد گران شد. برای سومین سال متوالی، دولت به افزایش قیمت برق مشترکان خانگی، تجاری، صنایع و عمومی اقدام کرد به طوری که اکنون متوسط قیمت فروش هر کیلووات ساعت برق خانگی در مقایسه با سال آغاز فعالیت دولت، افزایشی بیش از دو برابری داشته است. بر این اساس، تعرفه‌های برق و شرایط عمومی آن‌ها برای تمامی مشترکان تحت پوشش شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق برای اجرا از تاریخ اول مردادماه ابلاغ شده است که بر اساس آن بهای برق مصرفی مشترکان بخش صنعت و معدن از ماه‌های تیر، مرداد و شهریور، ۲۰ درصد افزوده شده است. در بخشنامه‌ای که از سوی وزارت نیرو ابلاغ شده، آمده است: بهای برق برای مشترکان با قدرت بیش از ۳۰ کیلووات (۵۰ آمپر سه فاز) با توجه به قیمت‌های جدید بخش‌نامه محاسبه و دریافت می‌شود. شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق پس از دریافت تعرفه‌های برق و شرایط عمومی آن‌ها، مشترکان را کتباً از نرخ گزینه‌های مربوطه مطلع می‌کنند.
مشترکین می‌توانند گزینه مناسب و مورد نظر را انتخاب و به شرکت اعلام کنند. در صورت عدم اعلام گزینه از طرف مشترکان، بهای برق مصرفی براساس آخرین گزینه مورد عمل در سال قبل محاسبه خواهد شد. مشترک در صورت ادامه استفاده از گزینه سال قبل می‌تواند در یک سال، دوبار گزینه مورد عمل را تغییر دهد؛ اما در صورت تغییر گزینه در ابتدای سال، تنها امکان تغییر گزینه در طی سال برای یک بار وجود دارد. با گذشت چهار ماه از تصویب افزایش ۱۰ درصدی قیمت تعرفه فروش برق به مشترکان خانگی و رسانه‌ای‌شدن گرانی قیمت برق در روزهای اخیر، مسوولان وزارت نیرو به جای اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف، اظهارنظرهای متناقضی درباره گرانی‌ها مطرح می‌کنند. بر این اساس آقای «ستار محمودی»، قائم‌مقام وزیر نیرو، اولین مقام مسوول در وزارت نیرو بود که روز گذشته در یک نشست خبری درباره افزایش ۱۰ درصدی قیمت برق مشترکان خانگی اظهارنظر کرد و با تأکید بر اینکه «گرانی ۱۰ درصدی تعرفه برق، موضوع جدیدی نیست» گفت:«امسال با توجه به قانون مصوب و اجازه دولت، برق مصرفی و تعرفه‌ها ۱۰ درصد به صورت میانگین افزایش یافت که این موضوع، از ابتدای امسال اعمال شده است.»نکته جالب توجه آن است که هر یک از این اظهارنظرها، دارای نکات ابهام برانگیزی بودند؛ زیرا بر اساس بخشنامه آقای حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو افزایش ۱۰ درصدی قیمت برق، ۲۸ تیرماه امسال (۱۲۶ روز قبل) در نشست شورای اقتصاد به تصویب می‌رسد و در نهایت وزیر نیرو با صدور بخشنامه‌ای که در تاریخ ۱۳ شهریورماه امسال صادر شده، مصوبه افزایش قیمت برق مشترکان مختلف را به تمامی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق استانی ابلاغ کرده است. در نامه وزیر نیرو خطاب به شرکت‌های توزیع برق استانی آمده است: «تعرفه‌های برق و شرایط عمومی آن‌ها برای تمامی مشترکان تحت پوشش شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق، برای اجرا از تاریخ اول مردادماه به شرح پیوست (ممهور به مهر دفتر سرمایه‌گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق) ابلاغ می‌شود.» به عبارت دیگر با گذشت حدود ۷۰ روز از ابلاغ بخشنامه وزیر نیرو، افزایش ۱۰ درصدی قیمت برق مشترکان خانگی در قبوض دوره مهر و آبان ماه امسال اعمال شده است.
خبرگزاری مهر می‌نویسد: با افزایش ۱۰ درصدی قیمت برق، عملاً این افزایش قیمت‌ها از ابتدای مردادماه امسال در قبوض مشترکان خانگی اعمال شده؛ اما با توجه به بالابودن مصرفی و بار مالی قبوض برق در مرداد و شهریورماه، وزارت نیرو در اقدامی مبتکرانه، افزایش قیمت‌ها را با اضافه کردن بندی در قبوض دوره مهر و آبان امسال، اعمال کرده است. در همین حال آقای علیرضا احمد یزدی، معاون مدیریت مصرف برق توانیر درباره تغییر تعرفه برق مصرفی هم تأکید کرده است: از ابتدای مردادماه امسال ۱۰ درصد افزایش قیمت لحاظ شده، اما تا پیش از این، بنا به تأکید وزارت نیرو افزایش قیمت نداشته‌ایم.این مقام مسوول با اشاره به اینکه با توجه به تورمی که در کشور است؛ افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق چشمگیر نیست، تأکید کرده است: اگر تاکنون صنعت برق نتوانسته بخش عمده‌ای از بدهی‌ها را بپردازد، به این دلیل است که افزایش تعرفه با میزان تورم هم‌خوانی ندارد. از سوی دیگر آقای هوشنگ فلاحتیان، معاون برق و انرژی وزیر نیرو هم تأکید کرده است: اکنون مشترکان ایرانی، ارزان قیمت‌ترین برق را بین کل کشورهای منطقه و حتی جهان دریافت می‌کنند.
 
 
 



منبع: روزنامه صبح نو

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 3 آذر 1395 - 13:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن