تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817143136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسناد سری که «پومپئو» و «فلین» قرار است در مورد ایران افشا کنند چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:الف: اسناد سری که «پومپئو» و «فلین» قرار است در مورد ایران افشا کنند چیست؟

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۱
دو تن از مقاماتی که قرار است در دولت دونالد ترامپ مسئولیت های اساسی را بر عهده بگیرند، جزو مقامات آمریکایی هستن که پیش از این هر دو از منتقدان برجام بوده و به اتخاذ مواضع تند و تیز بر علیه جمهوری اسلامی ایران و سیاست های آن مشهور بوده اند. اکنون هم پومپئو و هم فلین قرار است به گفته خود تعدادی سند سری در مورد ایران را افشا کنند که میتوان این اقدام را مقدمه ای برای سیاست های سخت دولت ترامپ علیه ایران قلمداد کرد. به گزارش تابناک در تابستان سال 2015 مایک پومپئو به همراه سناتور تام کاتن از مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین بازدید کردند که طی آن ادعا کردند که به دو نسخه ضمیمه سری از توافق هسته ای غرب با ایران دست یافته اند. آنگونه که ادعا شده است این دو ضمیمه سری از سوی دولت باراک اوباما به کنگره ارائه نشده است و جان کری در مورد آنها اظهار بی اطلاعی نموده است. این دو سند که گفته میشود یکی از آنها مربوط به بازدید آژانس از تاسیسات پارچین است و دیگری مربوط به عدم پاسخ گویی ایران به سوالات مربوط به جنبه های احتمالی نظامی برنامه هسته ای، اکنون از سوی پومپئو به عنوان دستاویزی برای انتقاد از دولت باراک اوباما برای توافق هسته ای قرار گرفته است با حضور او در پست ریاست CIA میتواند جنبه های جدی تری نیز به خود بگیرد.
اسناد سری که «پومپئو» و «فلین» قرار است در مورد ایران افشا کنند چیست؟
 

این مسائل همراه شده است با گزارش چندی قبل موسسه Institute for Science and International Security به سرپرستی دیوید آلبرایت و آندره‌آ استریکر که در آن ادعا شده است گزارش های آژانس در مورد فعالیت های هسته ای ایران به قدری مبهم است که احتمال وجود فعالیت های مشکوک از سوی ایران را تقویت میکند. این موضوع اکنون میتواند دستاویزی برای پومپئو و CIA باشد تا اقدام به بازرسی های جداگانه و کسب اطلاعات در مورد برنامه هسته ای ایران کند. بازرسی نهادی که رئیس آینده آن چندان دل خوشی از ایران و توافق هسته ای ندارد. این مساله در حالی است که برای چندین سال گذشته جمهوری خواهان و محافظه کاران آمریکایی همواره اوباما و دولت وی را متهم به مخفی نگاه داشتن برخی اطلاعات سری در مورد ایران کرده اند تا مانع از برانگیخته شدن مخالفت ها با توافق هسته ای و مصالحه با ایران شوند. در همین راستا مایک فلین که پست مشاور امنیت ملی در دولت ترامپ به وی پیشنهاد شده است از دیگر مقامات است که به گفته خود در پی افشای برخی از اسناد در باره ایران که توسط اوباما مخفی نگاه داشته شده بود است. گفته میشود که مایک فلین در سال 2011 سرپرستی تیم تحقیقاتی را در دفتر اطلاعات ملی آمریکا بر عهده داشته است که طی پژوهش های خود موفق به کشف اطلاعات بسیار ارزشمندی شده اند که در خلال ماموریت قتل بن لادن به دست آمده است. گفته شده که تنها بخش اندکی از این اطلاعات بدست آمده در خلال عملیات توسط دولت اوباما و آن هم به شکل انتخابی منتشر شده است. برای مثال فلین ادعا کرده است که برخی از این اطلاعات نشان میدهد که بین ایران و القاعده ارتباط نزدیکتر از آن چه قبلا تصور میشده است وجود دارد. وی در کتابی که به همراهی مایکل لدین نوشته است ادعا میکند که یکی از نامه های بدست آمده در این عملیات نشان میدهد که ایران با القاعده برای ساخت سلاح های شیمیایی همکاری کرده است.
اسناد سری که «پومپئو» و «فلین» قرار است در مورد ایران افشا کنند چیست؟
 
 

تمام آنچه از این ادعاها به دست می آید این است که شخصیت های احتمالی جدی در دولت دونالد ترامپ که سابقه نومحافظه کاری آنها پیش از این نیز نشان دهنده مواضع سخت آنها در قبال ایران بوده است، در پی مقدمه چینی هایی برای از بین بردن میراث دولت اوباما برای توافق و تنش زدایی با ایران هستند. البته ابن تلاش ها نکته جدیدی در پی ندارد و برای مثال فلین در همین کتاب ادعا کرده بود: واقعیت این است که ما سال‌ها است شاهد حمایت‌های گسترده تهران از القاعده هستیم. ایران محور جابه‌جایی فرامین بن لادن و کنترل آنچه که القاعده در عراق انجام می‌داد، بود. ما فهمیده بودیم که سرکرده القاعده در ایران مخفی شده است. آنها این روابط (حسنه) را با هم دارند که به ایدوئولوژی افراطی آنها بازمی‌گردد. همان افراط‌گرایی که ما با آن مواجه هستیم. پوچی این ادعاها بعدها توسط واقعیت های تجربی و سیاسی اثبات شد اما آنچه اکنون مجددا منجر به مطرح شدن آنها است، این است که همان مقاماتی که سابقه خصومت و دشمنی آنها با ایران و سیاست های دولت اوباما در قبال ایران مشخص شده بود، احتمالا عهده دار مسئولیت های بزرگ و مهمی در دولت دونالد ترامپ خواهند بود.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن