تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817050127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید در زندگی حر باشید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: باید در زندگی حر باشید
محبوبیت و منش اعتدالی او مولفه هایی نیست که از چشم مسلمانان پنهان بماند. او را به عنوان شخصیتی در ذهن ترسیم کرده اند که آنچه امام برای سربلندی و موفقیت مسلمانان اندیشه کرده بود را گام به گام با مسلمانان کشور خودمان و سایر کشورها در میان می‌گذارد چرا که او یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی و آیت‌ا... سید حسن خمینی است.
به گزارش نامه نیوز، او آگاهی بخشی نسبت به اندیشه‌های امام خمینی را بیش از همه در کشورهای همسایه مدنظر قرار داده است و پاکستان و افغانستان از جمله این کشورها هستند. در همین تیرماه سال جاری نماز عید فطر را در پاکستان اقامه و در آن نسبت به خطرات کمرنگ شدن موضوع رژیم صهیونیستی در جهان اسلام هشدار داد. روز پنجشنبه هم اعضای شورای هماهنگی هیات‌های مذهبی مهاجران افغانستانی مقیم تهران به دیدار او رفتند و یادگار امام ابعاد عاشورا را برای آنها تبیین کرد.

ممکن است شمر در وجود تک‌تک ما باشد

آیت‌ا... سید‌حسن‌خمینی با بیان اینکه در روزگار غربت امام، مردم افغانستان در هر جایی که حضور داشتند امام را تنها نگذاشتند، ادامه داد: وقتی که امام از ایران به نجف تبعید شدند یکی از قوی‌ترین مجموعه‌هایی که در دفاع از ایشان در آن فضای تحجرآمیز، به هم ریخته و سرشار از دشمنی در کنار امام ایستاد دوستانی بودند که ملبس به لباس روحانیت و از مناطق مختلف افغانستان بودند. یادگار امام در بخشی از سخنرانی خود اظهار داشت: نباید تردید کنیم که اگر عاشورا نبود شاید حتی نامی از اسلام باقی نمی‌ماند. روزگاری دین صرفا بر زبان‌ها معلق بوده است. وجود مبارک سیدالشهدا (ع) بنای اسلام را قوام بخشید و باقی داشت و می‌توان گفت یک بنای منهدم شده را از نو تجدید کرد. وی افزود امام‌حسین(ع) از جامعه زمان خویش به عنوان یک جامعه «از دست رفته و از هم پاشیده» تعبیر می‌کنند که هزار پیام در دل آن است. روز عاشورا وقتی امام حسین(ع) می‌خواهند صحبت کنند سپاه مقابل ایشان هلهله می‌کردند که سخن ایشان را نشوند. امام حسین(ع) به آنان می‌فرماید که «چگونه می‌خواهید بشنوید؟ شکم‌های شما از حرام پر شده است.» در جامعه‌ای که دچار حرام خواری شده، در هم افتاده، فریب خورده و حاکمی مثل یزید پیدا کرده، بسیار روزگار عجیبی حاکم است. آیت‌ا... سید حسن خمینی گفت: بقای اسلام مدیون خونی است که آن روز ریخته شد، اما ما داستان عاشورا را تا روز عاشورا می‌گوییم و بعد از آن نمی گوییم که این خون با جامعه چه کرده است؛ جامعه خواب آلوده را هشیار کرده است. گویی احتیاج بوده که یک سیلی به گوش جامعه بخورد تا از خواب بیدار شود و ببیند که به کجا می‌رود.

شیعه پس از عاشورا خود را باور می‌کند

وی خاطر نشان کرد: قیام هایی که پشت سر هم در اقصی نقاط سرزمین اسلامی با شعار «یالثارات الحسین» ادامه پیدا می‌کند شاهدی بر این واقعیت است؛ اینکه در مجلس یزید، حضرت زین‌العابدین(ع) و زینب‌کبری(ع) خطبه می‌خوانند و وقتی در مجلس ابن زیاد شیون بلند می‌شود یعنی هشیاری و بیداری از همان لحظه واقعه شروع شده و ندای بیدار باشی که امام حسین (ع) می‌خواسته اعلام کند بلند می‌شود. قیام توابین و قیام مختار و قیام‌های دیگر - برخی افراطی و غلط و برخی درست- شاهد این سخن است. بنابراین، ولی جامعه اسلامی به یک نگاه جدید می‌رسد و «شیعه» شکل می‌گیرد. یادگار امام ادامه داد: در واقع شیعه پس از عاشورا خود را باور می‌کند. گرچه اعتقاد شیعه به امیرالمؤمنین(ع) و صدیقه طاهره از فردای رحلت پیامبر(ص) آغاز شد، ولی در جامعه ماتم زده و دنیا زده آن روز خود شیعه‌ها نیز احتیاج داشتند که هشداری با آنها داده شود تا خودشان را بازیابی کنند؛ لذا سیدالشهدا(ع) عَلَم بقای اسلام است. عاشورا زنگ هشداری است برای همیشه تاریخ که حقیقت اسلام چیست، زنگ هشداری است که در زندگی روزمره خود گم نشویم. وی تصریح کرد: اینکه دائما نام سیدالشهدا(ع) را می‌بریم به خاطر او نیست، امام حسین (ع) به سینه زدن من و شما احتیاج ندارد؛ این ما هستیم که ما به سیدالشهدا (ع) احتیاج داریم، بقاء دین به سیدالشهدا(ع) احتیاج دارد، استمرار نام پیامبر (ص) به سیدالشهدا (ع) احتیاج دارد، استمرار معنویت و اخلاق در جامعه که پیام اصلی پیامبر است به سیدالشهدا احتیاج دارد. یادگار امام افزود: عاشورا به مردم در همه مکان‌ها و زمان‌ها هشدار می‌دهد که شمر همیشه هست. ممکن است شمر در وجود تک تک ما باشد؛ عاشورا هشدار به این مهم است که شمرهای درون خودمان را دریابیم، هشدار به این است که نام سیدالشهدا (ع) را سرلوحه رفتار خودمان برای استمرار پیام پیامبر (ص) قرار دهیم. در حقیقت فریاد و خون امام حسین(ع) و فرزندان او هشدار به این است که ممکن است شما هم گرفتار مبارزه با دانسته‌های خودتان شوید. این نکته بزرگی است! چرا امام حسین روز عاشورا وقتی علی‌اکبر(ع) به میدان می‌رود این را تذکر می‌دهد که این شبیه ترین مردم به رسول‌ا...(ص) است؟ برای اینکه ممکن است شما گاهی آگاهانه بدی کنید و ایشان با این جمله قصد هشدار داشته اند.همه ما ممکن است دچار این دنیازدگی‌ها و گرفتاری به ترس و خودکامگی شخصی شویم. حر یک نفر است که با فرزندش به طرف لشکر سیدالشهدا می‌آید؛ یک تذکر به این است که ممکن است ما جرات حر بودن پیدا نکنیم. دیگران هم که آنجا بودند می‌توانستند مثل حر باشند؛ اما شجاعت او را نداشتند. وی افزود: عاشورا هشدار نسبت به این نکته است که در زندگی باید حر باشید، چرا که در عاشورا سه دسته انسان مشاهده می‌شود؛ بعضی‌ها مانند شمر سمبل خباثت و کینه هستند، بعضی‌ها مثل سنان بن انس تجسد حماقت هستند که وقتی راس مبارک اباعبدا...(ع) را از تن جدا کرد شعری خواند و گفت من می‌دانم که سر فرزند بهترین انسان‌های عالم را از تن جدا کردم؛ بعضی‌ها هم مثل عمر سعد مجسمه دنیازدگی، طمع و سیاست زدگی دنیاخواهانه هستند.یادگار امام در پایان گفت: پیوند اربعین و رحلت پیامبر پیوند معناداری است؛ پیوند دو عامل «ایجاد» و «بقا»ی اسلام است. هیات‌های مذهبی کانون مهمی برای بالا بردن و استمرار این بیرقی است که هزار و چهارصد سال است بر دوش گرفته شده است.»




منبع: روزنامه آرمان


۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن