تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816269842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت ایران از امنیت و ثبات در افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: حمایت ایران از امنیت و ثبات در افغانستان
معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل بر حمایت کشورمان از امنیت، ثبات و توسعه همه‌­جانبه در افغانستان و کار آژانس‌­های مرتبط با سازمان ملل متحد در این کشور تاکید کرد.
به گزارش نامه نیوز، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد روز گذشته در جلسه مجمع عمومی این سازمان در نیویورک که با موضوع «وضعیت در افغانستان» برگزار شد، سخنرانی کرد و با اشاره به ادامه ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان، هدف گروه­‌های تروریستی نظیر طالبان و داعش در آن کشور را جلوگیری از بازگشت افغانستان به وضعیت طبیعی و قرار گرفتن در مسیر صلح و توسعه دانست. وی با اشاره به حملات وحشیانه گروه­‌های تروریستی در افغانستان در طول سال گذشته، به بمب­گذاری روز دوم مرداد سال جاری در جریان یک تظاهرات مسالمت‌آمیز در کابل که به کشته شدن ده‌ها نفر از اقلیت هزاره منجر شد اشاره کرد و آن را خونبارترین حادثه در افغانستان از سال ۲۰۰۱ به بعد نامید. سفیر نمایندگی کشورمان نسبت به قدرت گرفتن شاخه خراسان گروه داعش به همراه طیفی دیگر از سازمان‌­های تروریستی، از قبیل حرکت اسلامی ازبکستان (در شمال) و جنبش اسلامی ترکستان شرقی، به عنوان تهدیدات امنیتی نوظهور در افغانستان هشدار داد. دهقانی همچنین ضمن اعلام حمایت از دولت وحدت ملی افغانستان، از جامعه بین‌­المللی درخواست کرد تا این دولت را تقویت کند. وی تقویت همکاری با افغانستان را اولویت جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به انجام صدها پروژه در سال‌های گذشته توسط ایران در افغانستان، به موافقت‌نامه سه‌جانبه توسعه بندر چابهار بین ایران، افغانستان و هندوستان، سفر مقامات دو کشور در خصوص همکاری در حوزه­‌های زیرساخت، امنیت مرزها و مقابله با تروریسم و حضور اتباع افغانستان در ایران، برگزاری پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مردادماه سال جاری در تهران، پروژه راه آهن خواف - هرات، پروژه راه آهن فراه و ساخت پل دوم روی رودخانه هیرمند به عنوان رئوس همکاری دو کشور در سال اخیر اشاره کرد. سفیر نمایندگی کشورمان قاچاق مواد مخدر را تهدیدی واقعی برای منطقه دانست و خواستار پاسخ قاطع و فراگیر جامعه بین‌­المللی به این معضل شد. دهقانی گفت: به این منظور لازم است تعهدات حامیان مالی بین‌المللی و تلاش­‌های دولت افغانستان و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد افزایش یابد زیرا تجارت مواد افیونی منبع مهم درآمد برای گروه‌های تروریستی و افراطی است. وی در خصوص آوارگان افغانستانی، بر مشارکت کشورمان در کمیسیون سه‌جانبه برای تسهیل بازگشت داوطلبانه، ایمن، تدریجی و با حفظ کرامت این گروه تاکید کرد و خواستار کمک به ادغام مجدد این گروه در جامعه افغانستان شد. سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل ادامه داد: ایران همچنان به کمک به آوارگان افغانی، از جمله در حوزه‌های آموزش و خدمات پزشکی ادامه می‌­دهد، به شکلی که در سال جاری حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی افغانستانی، بدون توجه به وضعیت قانونی‌شان، در مدارس و دانشگاه­‌های ایران ثبت‌نام شده‌­اند. دهقانی افزود: در برخی مناطق، خدمات پزشکی، تعداد افغانی‌های دریافت‌کننده خدمات از تعداد ایرانیان بیشتر است. وی در پایان بر حمایت کشورمان از تقویت امنیت، ثبات و توسعه همه‌­جانبه در افغانستان و کار آژانس‌­های مرتبط با سازمان ملل متحد در توسعه و بازسازی افغانستان با موافقت و هماهنگی با دولت آن کشور تاکید کرد.


منبع: مهر


۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن