تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816901554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش رویترز از تداوم ریاست جمهوری اردوغان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب عدالت و توسعه ترکیه که توسط اردوغان بنیانگذاری شده، تحت رهبری او به دنبال برگزاری یک همه‌پرسی بر سر تغییرات جدید در قانون اساسی به منظور روی کار آوردن یک به اصطلاح نظام ریاست جمهوری اجرایی در ترکیه مشابه نظامهای فرانسه و آمریکا است.


با این حال مخالفان دولت در ترکیه می‌گویند، تغییرات پیشنهادی این حزب در قانون اساسی ترکیه یک وسیله برای پیشبرد بلند پروازی‌های اردوغان است که می‌تواند استبداد را در این کشور حاکم کند.  همزمان حزب عدالت و توسعه به دنبال جلب حمایت مخالفان ملی‌گرا در حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه است تا موافق پارلمان برای برگزاری همه‌پرسی درباره این تغییرات را به دست آورد.


بر اساس جدیدترین پیش‌نویس تغییرات پیشنهادی در قانون اساسی ترکیه که به حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه به منظور جلب حمایت آنها ارائه شده، اردوغان می‌تواند بلافاصله بعد از همه‌پرسی در صورت تصویب تغییرات جدید سمت رئیس جمهور اجرایی موقت را داشته باشد.


بعد از این همه‌پرسی هم یک انتخابات ریاست جمهوری طبق زمان‌بندی در پایان دوره ریاست جمهوری فعلی اردوغان در سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شود. طبق محدودیت دو دوره‌ای فعلی که در قانون اساسی ترکیه برای ریاست جمهوری در نظر گرفته شده، اردوغان در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۱۹ می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ در قدرت باقی بماند اما نکته اینجاست که طبق تغییرات پیشنهادی برای استقرار نظام ریاست جمهوری اجرایی در ترکیه، ریاست جمهوری فعلی اردوغان در صورت تصویب این تغییرات حساب نشده و شمارش دوره‌های ریاست جمهوری او برای اعمال محدودیت از نو در سال ۲۰۱۹ شروع می‌شود. به این ترتیب او از ۲۰۱۹ به بعد می‌تواند دو دوره روی کار باشد که این به او اجازه باقی ماندن در قدرت تا سال ۲۰۲۹ برای دو دوره ۵ ساله را می‌دهد.


به گفته دو مقام ارشد آگاه که این پیش‌نویس را دیده‌اند، رئیس جمهور ترکیه با تصویب این تغییرات در قانون اساسی واجد شرایط دو دوره ۵ ساله خواهد شد و می‌تواند احکام ریاستی را در خصوص اکثر مسائل اجرایی بدون الزام به رایزنی با پارلمان صادر کند. همچنین رئیس جمهور ترکیه طبق این تغییرات می‌تواند دو معاون برای خود منصوب کرده و به طور مستقیم روسای ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی، روسای دانشگاه‌ها و بوروکراتهای ارشد و برخی مقامات قضائی را منصوب کند و اختیارات گسترده به دست آورد.




۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن