تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816979670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرار 12 ساله 3 مهندس پس از مرگ کارگر


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه ایران: با گذشت حدود 12 سال از مرگ دلخراش کارگر نوجوان سبزواری که در سقوط بالابر بدون حفاظ یک ساختمان نیمه کاره، جان سپرد رسیدگی به پرونده  با فرار دو تن از متهمان همچنان ادامه دارد.
 

 19 آبان سال 83، داود 15 ساله در نخستین روز کاری‌اش برای کارگری به ساختمان نیمه کاره‌ای در یکی از مناطق تهران رفت.
 

این نوجوان که برای تأمین معاش پدر، مادر و خواهر کوچکترش از روستای محل زندگی‌شان در سبزوار راهی تهران شده بود  پس از روزها جست و جوی بی‌سرانجام برای یافتن کار، قرارشد به‌عنوان کارگر ساده دریک ساختمانی درحال ساخت مشغول کار شود.
 

اما نبود تجهیزات ایمنی ساختمانی باعث شد این نوجوان در روز اول کارش از بالابر بدون حفاظ سقوط کرده و درپی آسیب شدید مغزی به کما برود. این شرایط که کمای زندگی خانواده داود نیز بود سه ماه طول کشید و سرانجام این نوجوان، 7 بهمن 83 و درمقابل چشمان بهت زده خانواده‌اش تسلیم مرگ شد.
 

 با مرگ داود، خانواده‌اش علیه صاحبکاران پسر‌شان شکایت کردند. پزشکی قانونی هم علت مرگ را جراحت‌های ناشی از سقوط اعلام کرد.
 

در عین حال گزارش بازرسان اداره کار و امور اجتماعی استان تهران نیز نبود تجهیزات ایمنی در محل کار را اثبات کرد و با صورتجلسه‌ای که نیروی انتظامی تنظیم کرده بود پرونده برای صدور قرار مجرمیت به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 19 تهران فرستاده شد.
 
در این مرحله با وجودی که سه مهندس مسئول ساخت این ساختمان در جلسات دادرسی حضور نیافته بودند، قرار مجرمیت و کیفرخواست قانونی‌شان صادر و با اثبات قصورشان، هر یک از آنها به پرداخت یک سوم از ارزش دیه کامل یک مرد مسلمان و یک سوم از ثلث دیه به پدر و مادر متوفی محکوم شدند. اما این پایان کار نبود چراکه پرونده با فرار12 ساله متهمان همچنان بازاست و خانواده داود که درپی مرگ او با مشکلات شدید روحی ومالی روبه‌رو شده‌اند همچنان برای احقاق حق از دست رفته خود و خون پایمال شده فرزندشان در راهروی دادگاه‌ها و دادسراهای تهران سرگردانند.
 

عاطفه -خواهر کوچکتر داود- که پس از مرگ برادرش چندسالی است به‌عنوان مستخدم خانگی در تهران کار می کند به خبرنگار حوادث «ایران» گفت: «چند سال از مرگ برادرم می‌گذرد. مادر و پدرم با دلی شکسته در روستا زندگی می‌کنند و من به تنهایی هم کار می کنم تا مخارج آنها را تأمین کنم وهم دنبال پرونده مرگ برادرم هستم. دراین پرونده، سه مهندس ساختمان به‌عنوان متهم شناخته شدند اما آنها نه تنها هنگام دادرسی حضور نیافتند که سال‌ها است متواری هستند.
 
ازطرف دیگر با سرنخ‌های کوچکی که داشتم توانستم رد یکی از آنها را بگیرم و در نهایت با پافشاری هایم، او با فرستادن وکیلش به دادگاه به صورت غیابی محاکمه شد. تا اینکه سال گذشته، دادگاه حکم به پرداخت یک سوم دیه کامل انسان و 4 ماه حبس تعزیری صادر کرد که من و خانواده‌ام به این حکم اعتراض کرده و اکنون پرونده در شعبه 48 دادگاه تجدید نظرتحت بررسی قرار دارد.»
 

 دختر جوان با بیان اینکه از دست رفتن برادرش شوک سنگینی به خانواده‌اش واردکرده، افزود: «با توجه به حکم دادگاه هر یکی از متهمان موظف به پرداخت نزدیک به 70 میلیون تومان دیه هستند. اما وکیل مهندس پس از صدور حکم دادگاه چندین بار با من تماس گرفت و خواست با پرداخت 20 میلیون تومان از شکایتمان صرفنظر کنیم اما به نظر من این نهایت بی‌عدالتی است. شاید باورش سخت باشد اما به هر کجا که می‌توانستم مراجعه کرده‌ام تا بتوانم ردی از دو متهم فراری پرونده پیدا کنم اما تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده ام.
 
برادر من درنوجوانی، آن هم زمانی که برای تأمین معاش خانواده‌اش سرکار رفته بود به دلیل بی‌توجهی مهندسان ناظر دچار حادثه شد و فوت کرد. به نظرم احقاق حقوق برادر از دست رفته و خانواده‌ام حداقل خواسته‌ای است که ما می‌توانیم داشته باشیم. ای کاش افرادی که دراین پرونده مقصر هستند یک لحظه خودشان را جای پدر و مادرم بگذارند. شاید بتوانند بهتر شرایط ما را درک کنند و به جای فرار از پرداخت خسارت، به فکر خانواده دردمند  ونیازمندم باشند. ما فقط به دنبال احقاق حقوق‌مان  هستیم و در این راه امیدمان به همراهی مسئولان است.»




۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن