تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817125161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجازات پزشکان در صورت دریافت وجه مازاد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم از مصوبه امروز (شنبه) این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن کلیه پزشکان موظف به رعایت تعرفه‌های مصوب دولت هستند و در صورت دریافت وجه مازاد مجازات خواهند شد.

محمد خدابخشی در گفت‌وگویی در این باره اظهار کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق در ماده 19 لایحه برنامه ششم به منظور تحقق سیاست‌های کلی سلامت، در راستای تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت و توسعه کمّی و کیفی سلامت، برنامه نظام بیمه سلامت کشور و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه با محوریت وزارت بهداشت دولت مکلف است تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه ششم توسعه اقدامات زیر را تدوین و اجرا کند. بر این اساس حق بیمه پایه سلامت خانوار به شرح ذیل، سهمی از درآمد سرپرست خانوار خواهد بود:

خانوارهای روستاییان و عشایر و اقشار نیازمند تحت پوشش نهادهای حمایتی معادل هفت درصد حداقل حقوق و دستمزد قانون کار، درصد حق بیمه اقشار نیازمند و روستاییان و عشایر بر مبنای بند «و» این ماده توسط دولت تأمین می‌شود.

خانوارهای کارکنان کشوری و لشگری شاغل و بازنشسته و کلیه کارکنان دولتی معادل هفت درصد حقوق و مزایای مستمر. بخشی از حق بیمه مشمولین این بند از بودجه عمومی دولت تأمین خواهد شد.

مشمولین تأمین اجتماعی هفت درصد مأخذ کسر حق بیمه مطابق قانون تأمین اجتماعی بابت بیمه پایه.

سهم خانوارهای اقشار متناسب با گروه‌های درآمدی معادل هفت درصد درآمد به پیشنهاد شورای عالی بیمه سلامت و با تصویب هیئت وزیران.

وی افزود: به موجب این مصوبه پوشش بیمه سلامت برای تمام اتباع ایرانی و افراد خارجی مقیم در کشور از جمله پناهندگان گروهی مورد تأیید دفتر اتباع خارجه وزارت کشور الزامی می‌شود. همچنین شیوه دریافت حق بیمه و برخورداری از یارانه دولت برای تأمین حق بیمه بر اساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که حداکثر ظرف سه ماه از ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

این نماینده مجلس یادآور شد: بر اساس این مصوبه همچنین پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع و بر اساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

به گفته خدابخشی به موجب تبصره این بند این حق بیمه شامل فرد و کلیه افراد تحت تکلف آنان است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم همچنین اضافه کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق بسته خدمات (شمول و سطح خدمات) مورد تعهد صندوق‌های بیمه پایه سلامت توسط وزارت بهداشت تعیین و ابلاغ می‌شود. همچنین از ابتدای سال دوم برنامه خرید خدمت توسط سازمان‌های بیمه‌گر درمانی صرفاً مطابق این بسته صورت می‌گیرد.

به گفته وی به موجب این مصوبه عقد قرارداد و هرگونه پرداخت مازاد بر تعرفه تعیین شده برای خدمات تشخیصی، بهداشتی و درمانی مشمول بسته بیمه پایه توسط شرکت بیمه‌های تجاری و صندوق‌های بیمه پایه با اشخاص حقیقی و حقوقی تحت هر عنوان ممنوع است.

خدابخشی در پایان یادآور شد: در مصوبه کمیسیون تلفیق کلیه پزشکان و پیراپزشکان، موسسات و مراکز ارائه‌دهنده خدمت، دارو و کالاهای سلامت در کشور اعم از دولتی، عمومی، غیردولتی، خصوصی و خیریه موظفند ضمن رعایت تعرفه‌های مصوب دولت از خط مشی‌های مصوب وزارت بهداشت تبعیت نموده و در صورت درخواست سازمان‌های بیمه‌گر پایه‌ای سلامت با آن‌ها قرارداد همکاری منعقد نمایند. دریافت هرگونه وجه مازاد بر تعرفه‌های دولت، توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات و مراکز ارائه‌دهنده خدمت، دارو و کالاهای سلامت مشمول مواد 588 تا 594 قانون مجازات اسلامی حسب مورد خواهد بود.

به گفته وی بر اساس تبصره این بند سازمان‌های بیمه‌گر موظفند درصورت درخواست مراکز درمانی ارائه‌دهندگان خدمات حوزه سلامت شامل بخش‌های خصوصی و دولتی نسبت به انعقاد قرارداد با آن‌ها اقدام کنند.




۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن