تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804257217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی: بازیگران عرصه بین‌المللی متنوع شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: لاریجانی: بازیگران عرصه بین‌المللی متنوع شده‌اند
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز بازیگران در عرصه بین‌المللی متنوع شده‌ و اراده‌های متنوع بر نیز حاکم است، گفت: باید زمینه‌های شکل‌گیری قدرت‌ها را نیز به درستی شناخت.
به گزارش نامه نیوز، آیین رونمایی از فصلنامه مطالعات سیاست خارجی تهران بعد از ظهر امروز شنبه ( ۲۲ آبان ماه ) با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان و پژوهشگران برگزار شد.


در این مراسم،  لاریجانی با اشاره به اینکه فصلنامه مطالعات سیاست خارجی تهران را مطالعه کرده است، گفت: وارد شدن به حوزه سیاست و تلاش کردن به منظور جمع کردن نخبگان دانشگاهی و بهره‌گیری از افکار کسانی که در این حوزه فعالیت کرده اند امری ضروری است.


رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید در بین علوم مورد نیاز برای حکمرانی، حوزه سیاست جزء مشکل‌ترین ها است زیرا باید عوامل مختلف و موضوعات متنوعی که تاثیرگذار است در تحلیل ها مورد توجه قرار بگیرد؛ باید از افراد صاحب‌نظر در حوزه و دانشگاه و افرادی که در بحث امنیتی و سیاست خارجی فعالیت داشته‌اند و از دریچه ها مختلف به موضوع نگاه می‌کنند استفاده شود زیرا این امر فانتزی نیست و ضروری است.


وی با بیان اینکه در چند دهه اخیر شرایط در حوزه سیاست خارجی خیلی متفاوت‌تر از گذشته شده است، تصریح کرد: در گذشته دو بلوک غرب و شرق وجود داشت و تحلیل ها بر پایه این دو بلوک بود و به همین دلیل تحلیل ها ساده‌تر بود و تا حدی قطب‌بندی‌ها سیطره خود را نشان داده بود.


لاریجانی اظهار داشت: با به هم ریختن این ساختار تحلیل ها مشکل‌تر شد و البته زمانی هم مدیریت جهانی مطرح بود که به جایی نرسید؛ امروز صحنه‌ای وجود دارد که اراده‌های متنوع بر آن حاکم است و بازیگران در عرصه بین‌المللی متنوع شده‌اند لذا به همین دلیل تحلیل موضوعات سخت تر شده است.


رییس قوه مقننه با بیان اینکه امروز حکومت ها  و قدرت های غیرحکومتی در جهان بوجود آمده‌اند که تاثیرگذار هستند و گاهی جنس بدخیم آنها تروریستها هستند و گاهی جنس خوش‌خیم، گفت: از این رو تحلیل شرایط، نیازمند تصور قوی‌تر است تا جنس این قدرت ها شناخته شود و تاثیرگذاری هایشان در معادلات مختلف دیده شود لذا کار در این زمینه خیلی فرمایشی نیست و باید مولفه های تاثیرگذار، بازیگران، حکومت ها  و غیره را شناخت و حوزه تاثیرگذاری آنها را دید، تا بتوان نسبت به تغییرات جدید درست تصمیم گرفت.


لاریجانی با اشاره به اینکه باید زمینه‌های شکل‌گیری قدرتها را نیز به درستی شناخت، تصریح کرد: این زمینه ها شامل حوزه های اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی می‌شود و کمتر توجه کردن موجب می شود تا مسائل را به صورت نقطه‌ای بررسی کنیم.


وی با اشاره به اینکه در ۳ دهه گذشته پدیده  تروریسم را در منطقه داشته‌ایم، ادامه داد: زمانی این گروه‌های تروریستی در افغانستان بودند و جنگ های مختلف رخ داد و این امروز تبدیل به جریانهای متنوع که برخی به دلیل مشکلات اقتصادی یا فرهنگی بوده که شاخ و برگ پیدا کرده است؛ لذا اینکه این روند صعودی است یا تغییر داشته است و اینکه رفتارها در این زمینه چطور است و زیربناها چیست، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.


رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی تحولات در منطقه رخ می‌دهد که ظاهرا امنیتی است ولی پایه های آن بر اساس موضوعات اقتصادی یا فرهنگی است، ادامه داد: از این رو به نظر می‌آید روندی که در پدیده‌ها وجود دارد نشان می‌دهد عمر کوتاه‌ مدتی در منطقه ندارند و با ما زندگی مدت زیادی می‌کند.


لاریجانی ضمن اشاره به اینکه نیازمند بحث های تکنیکی تر در موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هستیم، افزود: حتی تحولات انتخابات در خیلی از کشورها متاثر از موضوعات اجتماعی،‌ فرهنگی و اقتصادی است.


رییس قوه مقننه با بیان اینکه امروزه مسائل سیاست خارجی پیچیدگی هایی پیدا کرده و تنوع بازیگران و همچنین ریشه های این تحولات اقتضا می‌کند وقت زیادی بگذاریم و گروه زیادی را جمع و فکر کنیم و مسائل را دقیق تر واکاوری کنیم، خاطرنشان کرد: امیدوارم این فصلنامه بتواند جای خالی چنین فکری را پُر کند و این مهم به دستگاه دیپلماسی و کسانی که می خواهند عمیق تر مسائل سیاست خارجی را مورد بررسی قرار دهند کمک می کند.


منبع: خانه ملت


۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن