تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817094301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنجال گزارش تخلفات در بهشت!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جنجال گزارش تخلفات در بهشت!
پرونده چالش‌برانگيز واگذاری املاك كه سروصداي بسياري به پا كرده بود، همچنان حاشیه‌ساز است، تا آنجا كه روزي نيست در فضاي مجازي و حقيقي از املاك نجومي و تخلفات گسترده موجود در اين پرونده سخن به ميان نيايد.
به گزارش نامه نیوز، اما طي دو روزگذشته احمد توكلي مدير سازمان غيردولتي «ديده‌بان شفافيت و عدالت» بنا بر وعده خود به مردم گزارشي منتشر كرد كه حكايت از محرز بودن تخلف شهرداري و شوراي شهر تهران در موضوع پرونده املاك نجومي دارد. به همين علت يك روز پس از انتشار اين گزارش و روشن شدن برخي از زاوياي اين كلاف سردرگم، ميان تعدادي از اعضاي اصولگرا و اصلاح‌طلب شوراي شهر در زمان بررسي الزامات بودجه سال ۹۶ درگيري لفظي شديدي پيش آمد و فضاي جلسه متشنج شد. به‌طور قطع آنچه امروز براي مردم ايران مهم است، روشن شدن ابعاد مساله به جاي برچسب‌زني مسئولان نسبت به يكديگر است. به هر روي، همان‌طور كه چمران رئيس شوراي شهر تهران گفت، «قوه قضائيه در اين زمينه فصل‌الخطاب است.» بنابراين بايد منتظر راي قوه قضائيه و پايان ماجرا بود.
 
اصل ماجرا گزارش توكلي بود
 
 احمد توكلي مدير سازمان غيردولتي «ديده‌بان شفافيت و عدالت» نتايج گزارش رسيدگي به «پرونده واگذاري املاك و مستغلات شهرداري تهران» را پس از بررسي‌هاي كارشناسانه منتشر كرد و گفت: بر اساس بررسي‌هاي صورت‌گرفته و طي جلساتي با شهردار تهران اين نتيجه به عمل آمد كه «تخلف شهرداري و شوراي شهر تهران» در موضوع «پرونده املاك نجومي» محرز شده است. وي ادامه داد: آنچه سبب شد كه تخلف در اين پرونده محرز شود، رويه‌اي بود كه در دستور كار قرار گرفت و رويه هم به اين صورت بود كه «در ابتدا واگذاري‌ها به دستور شهرداري به افراد انجام مي‌شد، اما بعد ديده شد كه اين مساله با آيين‌نامه سازگار نيست. بنابراين تصميم گرفتند كه واگذاري‌ها از طريق تعاوني انجام شود. بعد به آقاي ايكس مي‌گفتند عضو تعاوني شو، به تعاوني نيز گفته مي‌شد ملك را به آن آقا بدهد. در اين مدت يك كميته واگذاري درست شد كه در آيين‌نامه نبود و مدت تخفيف را تا ۶۰ ماه بالا برد. جدولي هم درست كردند كه تخفيفات را با توجه به مقام بالاتر مي‌برد. اما به همين تخفيفات نيز بسنده نكردند و تخفيفات را به صورت درصدي محاسبه كردند كه بيش از آن چيزي بود كه مصوب شده بود. تخفيف‌ها بين ۷ تا ۵۰ درصد بود و همين طيف عدد، زمينه اعمال سليقه را به وجود آورد.»
 
ميزان تخلفات شهرداري به ۱۷هزارمترمربع رسيد
 
بر اين اساس، پس از گزارش توكلي و روشن شدن برخي از زاوياي اين پرونده، روز گذشته سه‌شنبه ۱۸ ابان ماه سال جاري پرويز سروري رئيس كميسيون حقوقي و نظارت شوراي شهر تهران در تذكر پيش از دستور جلسه ديروز شوراي شهر تهران گفت: ميزان تخلفات شهرداري در پرونده واگذاري املاك از يك ميليون و ۱۵۰ هزار مترمربع پس از بررسي سازمان ديده‌بان عدالت و شفافيت تبديل به ۱۷ هزار مترمربع شد. وي در ادامه با تشكر از سازمان ديده‌بان شفافيت و عدالت كه به بررسي پرونده واگذاري املاك از طرف شهرداري به افراد خاص پرداخت‌، عنوان كرد: گزارش اين سازمان غيردولتي نشان داد كه چه دروغ‌هاي بزرگي با مبلغ ۲هزار ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان به مردم گفته شده است. سروري ادامه داد: اين گزارش نشان داد اعضاي شوراي شهر مبرا از هر سوء‌استفاده‌اي بودند و يك ميليون و ۱۵۰ هزار مترمربع تخلف تبديل به ۱۷ هزار مترمربع شد. رئيس كميسيون حقوقي و نظارت شوراي شهر با بيان اينكه اين دورغ‌ها براي فرو ريختن ديوار اعتماد مردم بوده است، از شهردار تهران خواست به نحوي با موضوع برخورد كند كه هيچ كس جرات سوء‌استفاده از موقعيت خود را نكند. اين عضو شوراي شهر خاطرنشان كرد: اين گزارش نشان مي‌دهد كه چه دورغ‌هاي بزرگي نسبت به همكاران ما بيان شده است و آنهايي كه دسيسه كردند و فضاي اعتماد عمومي را مخدوش كردند، بايد از خدا و مردم عذرخواهي كنند.
 
به جاي عذرخواهي تخلف را توجيه نكنيد
 
احمد حكيمي‌پور در واكنش به سخنان سروري درباره اعلام نتيجه سازمان ديده‌بان شفافيت و عدالت درباره واگذاري املاك گفت: دستگاه قضائي در حال رسيدگي به اين موضوع است و دادستان كل نيز اعلام كرده كه تخلف صورت گرفته است؛ چرا به جاي عذرخواهي از مردم تخلفات را توجيه مي‌كنيد؟ حكيمي‌پور افزود: كميسيون حقوقي عذرخواهي بزرگي به مردم بدهكار است.
 
فكر كرديد شوراي اول است
 
در زماني كه حكيمي‌پور درباره تخلفات صورت گرفته صحبت مي‌كرد؛ ناگهان سروري (رئيس كميسيون حقوقي و نظارت شوراي شهر) فرياد برآورد و گفت: آقاي حكيمي‌پور فكر كردي شوراي اول است؟... تو دروغ مي‌گويي، تو نفاق ورزيدي، تو نفاق‌گر و فتنه‌گري و در دوره اول هم همين كار را كردي. در ادامه سخنان سروري، پيرهادي (عضو هيات رئيسه شوراي شهر)، كه نامش در ليست دريافت املاك قرار دارد، در حالي كه ميكروفنش خاموش بود، خطاب به حكيمي‌پور فرياد زد: آقاي حكيمي‌پور، نفاق‌افكني، توطئه، تفرقه‌افكني سابقه شماست و در شوراي اول هم چنين بوديد. او ادامه داد: شما مي‌توانيد به چشمان ۵ نفر عضو شوراي شهر نگاه كنيد؛ آقاي حكيمي‌پور كار شما فتنه‌گري است و چه طور مي‌توانيد به چشمان من نگاه كنيد!
 
كسي كه اسناد را منتشر كرده، منافق است
 
در اين هنگام محسن سرخو (عضو شوراي شهر و رئيس كميته حمل‌ونقل اين نهاد) سخنان پيرهادي را با فرياد قطع كرد و گفت: آنان كه تخلف كرده‌اند، بايد خجالت بكشند، شهردار بايد خجالت بكشد؛ دروغ نگوييد. در اين هنگام پيرهادي خطاب به حكيمي‌پور فرياد زد: شما گفتيد، آنكه تخلف كرده، پست است. شما خودتان پست هستيد. حالا من بايد عذرخواهي كنم يا تو؟ وي ادامه داد: كسي كه اسناد را منتشر كرده، پست است و اين را در مقابل من، آباد و ساعي گفتيد؛ اين خود شما هستيد كه پست و منافق هستيد. در اين هنگام سروري عضو اصولگراي شوراي شهر فرياد برآورد: چه كسي اسناد را منتشر كرده؟ شما آن را منتشر كرده‌ايد؛ پس شما پست هستيد. رحمت‌ا... حافظي، رئيس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران در اعتراض به درگيري پيش‌آ‌مده جلسه شوراي شهر را ترك كرد. پس از اين اتفاق، چمران با بيان اين جمله كه قوه قضائيه در اين ماجرا فصل‌الخطاب است، سعي كرد آرامش را به صحن شورا بازگرداند.




منبع: روزنامه آرمان


۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن